probleem met stab 120

H

hil

Ben al een paar dagen bezig met een rotor te plaatsen en nu heb ik het volgende probleem. Hij draait naar geen ene satteliet alleen als ik handmatig lang de afstb ingedrukt houd wil tie gaan draaien en dan gelijk naar het uiterste. Volgens mij staan alle inst. staan goed. Ik hoop dat iemand mij kan helpen
groeten hil

Als het goed is heb je bij de stab een instructie boekje gekregen waar instaat hoe je deze moet afregelen/instellen.

Hier staat ook een lijst van voorgeprogrameerde sat. posities in met bijbehorende pos. nr.

De vraag is hoe je deze stab bestuurd. Ik doe dat via de ontvanger en geef hier het pos. nr van de sat in.

Wat jij aangeeft dat waneer je hem handmatig laat draaien door op de afstandsbediening (welke ??) langdurig een toets in te drukken hij alleen maar naar de uiterste posities draaid lijkt nij vreemd want zodra je de toets loslaat moet hij stoppen volgens mij. Geef eens aan wat je exact gebruikt om met diseqc te besturen.

heb een dreambox en het volgende probleem deed zich voor,
Gisteren alles ingesteld en afgesteld met hulp, Wel via de astra, sirius niet te vinden. de motor op astra gezet en de schotel terug gedraaid op astra, toen kunnen draaien naar hispasat en geen beeld terug naar hotburd en beeld, we kregen hem terug op astra en beeld, duurde wel allemaal heel lang.Nu draait tie nergens meer heen alleen handmatig na heel lang de afstb ingedrukt te houden. Maar ok? het is misschien niet de manier maar het werd donker en ben afhankelijk van die satteliet vandaar de kabel eruit getrokken toen die op 19 oost was en ik dus tv kon kijken op de atra. Nu reageer hij dus nergens meer op alleen handmatig na heel lang de afstb ingedruk te houden.

Wat ik dus niet snap dat tie gewoon niet draai als ik naar een satteliet gaat, de kabel is wel 50 a 60 meter lang is dat misschien een probleem.

alvast bedankt

Ja dat is een lange kabel maar ik denk dat je eens de boel opnieuw moet gaan doen en eerst eens kijken wat hij doet als je het pos.nr. van de satelliet ingeeft. Ik neem aan dat dit kan bij de \Dreambox. Ik heb zelf nog nooit zo'n ding gehad maar lijkt mij wel mogelijk. Ergens zul je Goto pos nr .. in moeten voeren. Diseqc menu of zoiets.

Het volgende is dat je in de Stab 120 die ik ook gebruik 28 preset sat posities in hebt zitten en deze kunt gebruiken om te kijken of hij juist werkt. Dit wil nog niet zeggen dat je ook beeld hebt maar dat je bijvoorbeeld van astra naar hotbird wil je stab eerst naar pos.nr 2 (astra) laat gaan en dan naar pos. nr 1 (Hot-bird)
Je weet dan dat alles werkt.

Daarna zul je de boel juist af moeten stellen, rekening houdend met je eigen positie tenopzichte van het zuiden.!!!

Let hier wel op want anders kloppen de preset pos. in je stab rotor niet meer.

In de handleiding van de rotor staat exact hoe je dit berekend.

Dus ik zou eerst eens kijken of ik met de Dreambox ergens bij het diseqc gebeuren hem ook sat. pos. in kan geven. En dan kijken of de rotor draait. En je weet ongeveer wel waar de hotbird zit tenopzichte van astra.

Kom je bij het berekenen er niet uit laat het even horen dan zal ik proberen hier een kleine uitleg te geven.

Ik gebruik de stab 120 al bijna anderhalf jaar en naar alle tevredenheid ik stuur hem met een Nokia 9500.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bij zo'n lange kabel is het handig on het voltage naar de Stab wat op te hogen. Om verlies te compenseren. Boven de 20 meter moet je overigens een andere kabel gebruiken dan de normale soort. Ik weet zelf die waardes niet, maar daar kan vast iemand anders (of de winkel) mee helpen. (Sorry voor de halve info...)

Waarom zo een lange kabel?Als ie al gaat draaien verlies je zoveel signaal in de kabel van de lnb naar je dreambox.

Originally posted by Kerstkonijn
Bij zo'n lange kabel is het handig on het voltage naar de Stab wat op te hogen. Om verlies te compenseren. Boven de 20 meter moet je overigens een andere kabel gebruiken dan de normale soort. Ik weet zelf die waardes niet, maar daar kan vast iemand anders (of de winkel) mee helpen. (Sorry voor de halve info...)

Heb vorige week nog een Stab hh120 geplaatst, met 40 meter dunne coax, Dit werkt gewoon!

Ik was ook bang dat de Stab niet ging draaien, Maar deze draaid gewoon goed!

Dus hier hoef je het probleem niet in te zoeken.

GR Fred.

Was dus de kabel. Heb er nu een met koperen binnenkant ( die omhulsel die er in zit ) Die andere was goedkope troep dus en werkte niet. Nu alleen het nog werkend krijgen. Satpieper kapot dus eerst nieuwe kopen Ellende allemaal. Maar hoop dat het gaat lukken

bedankt al

IK weet het niet maar zit op jou reciever geen signaal meter werkt als een speer hoor heb bij mij het ook op die manier uitgericht op de syrius en dat is goed te doen je kan ook een free to air zender opzetten dan zoeken tot je beeld hebt is ook een optie suc6 zorg dat de paal waar de motor opzit exact waterpas staat.

Dan moet je je receiver wel voor je neus hebben staan bij het uitrichten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan