Probleem met zenders vinden

S

Sjorsjede5e

Hallo gabbers,

Ik ben een leek in de satelliet wereld. Misschien dat iemand mij wat kan uitleggen. Ik heb een Topline 4000 ontvanger en een Revolution CAM met Canaal Digitaal kaart die werkt goed voor alle Nederlandse zenders. Dan heb ik nog een 2e Cam de Magic Module van mijn leverancier gekocht en die was speciaal om 18+ kanalen te ontvangen. Ik heb er een CAS 2 INTERFACE BIJGEKOCHT omdat ik volgens zijn uitleg regelmatig nieuwe BIN files van Satnet moest downloaden. Ik kan downloaden wat ik wil maar al die kanalen ontvangen niets. Wat moet ik doen om dat op te lossen. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Sjors

Hee die Sjorsjede5e, alvast welkom op Satellite Fun!

Leuk om je erbij te hebben en eens kijken of we je ook helpen kunnen.

Allereerst is misschien wat meer informatie nodig. Je schrijft dat je kan downloaden wat je wilt, maar je op al die kanalen niets ontvangt.

Daarom is het wellicht handig om te weten of er ook kanalen zijn, al dan niet uit de lijst, waarop je wel beeld krijgt en welke kanalen dit dan zijn.

Denk bijv. aan zogenaamde FTA (Free To Air, dus zonder smartcard te onvangen) zenders als ARD, ZDF, Pro7. Ik noem Duitse zenders aangezien de meesten daarvan FTA zijn.

Hallo gabbers,
Dan heb ik nog een 2e Cam de Magic Module van mijn leverancier gekocht en die was speciaal om 18+ kanalen te ontvangen. Ik heb er een CAS 2 INTERFACE BIJGEKOCHT omdat ik volgens zijn uitleg regelmatig nieuwe BIN files van Satnet moest downloaden.

Sjors
Nou misschien kan je leverancier je dan uitleggen wat je moet downloaden, of is het misschien al weer een paar jaar geleden dat je dat spul kocht en ja toen was er nog wel wat te bekijken. Maar aan die Magic module heb je voor de 18+ kanalen weinig meer aan of je moet er een abo kaart instoppen van een XXX provider.

Eh, Sjors,

Je hebt prima ontvangst van de NL kanalen.

Das mooi, die zitten op Astra satellieten (19,2 graad oost).

Heb je ook de mogelijkheid om hotbird (13 graad oost) te ontvangen ?

De vraag is dus of je de schotel kan draaien, of of je een LNB hebt die naar twee satellieten kan kijken.

Ik vermoed namelijk dat je zenders probeert te vangen die daar zitten.

En als je die niet ontvangt kun je decoderen wat je wil, maar....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan