Probleem wegvallen signaal

H

Hansjasan

Hier in Spanje deel ik een satelietopstelling met huisgenoten. Nu doet zich het volgende probleem voor:

Er hangen twee schotels: een Astra, tweede op Hotbird
In beide zit een twin LNB. Om op beide zowel astra als hotbird te kunnen ontvangen met onze galaxis hispania 7000, hebben we allebei onze eigen Disecq (vier ingangen). Ieder heeft dus zijn eigen connectie naar een lnb ingang van de beide schotels via eigen disecq.

Als er een gaat zappen valt bij de andere het signaal weg. Zowel de koppen, kabel, als de disecqs vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Waar ligt het probleem?

groetjes,
Paul

Heeft er nou echt niemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

I need a little help from my friends!

Ja joh, ik wil heel graag, net zoals anderen vermoedelijk.
Maar het probleem is dat je het hebt aangesloten zoals het zou moeten. Als het feitelijk aangesloten is zoals je aangeeft, dan zou je net zo goed de boel apart kunnen opzetten, want ieder heeft echt zijn eigen aansluitingen, alles zit apart.

Het enige wat bij elkaar komt zijn die twin-lnb's. Dus dat zou mijns inziens het enige punt kunnen zijn waar het mis kan gaan.
Doch je geeft aan de koppel al vervangen te hebben. In dat geval zou ik ook niet meer weten waar het probleem te zoeken en veel anderen vermoedelijk ook niet.

Of er is toch een van de kabels verkeerd aangesloten. Verkeerde lnb op verkeerde diseqc bijvoorbeeld, maar als dat ook echt allemaal exact nagekeken is, tja...

Wanneer treedt het probleem op? Als er ??n aan het zappen is op Astra en de andere op Hotbird of treedt het probleem ook op als beide ontvangers op de zelfde satelliet staan? Zo niet dan zou je denken dat via de Twin LNB de andere Diseqc schakelaar wordt aangestuurd.

Je schrijft dat je gebruikt maakt van 4-voudige Diseqc schakelaars dus kun je voor de tweede ontvanger met de daarbij behorende Diseqc schakelaars de uitgangen c en d gebruiken zodat ze niet kunnen storen op elkaar.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan