probleem

M

musli

ik word er helemaal gek van.
mijn 7000 draaide altijd prima met de orginele image in de box en op de mamory stick, geminni 1.05 en cs via newcamd
nu las ik de er weer wat open was en ik dacht ,ik ga er maar eens een nieuwe versie gemini opzetten omdat ik geen update op de cams kreeg, nu kan je dit ook handmatig doen ,en dit had ik ,achteraf ook beter kunnen doen ,maar goed.
ik weer lezen en toen werd er verteld dat je het beste de img 109
van dream zelf kan instaleren voor een update van de frontprocessor en daarna weer gewoon alles op de memory stick
dus ik eerst de boel ge-erased en daarna img109 in dat ding gepropt,tot zover geen probleem,tot en met de FPupdate aan toe
MAAR TOEN:
box opnieuw opstarten met de memory stick,niet meer opstarten,
komt in iedergeval niet verder dan het dreammultimedia logo en daarna alleen maar strepen of gewoon helemaal niks, dus memory stick eruit,geformateerd in windows daarna er weer in ,hetzelfde
memory stick eruit,box gewoon opstarten,daarna memory stick erin ,toen kon ik hem weer benaderen ,geformateerd en gemount
met flash wizard pro 5.2 multiboot geinstaleerd gemini 2.00 erop en komt niet werder dan het dream multi logo.
zo dus een paar uur aan het rommelen geweest,en uiteindellijk gemini 2.00 rechtstreeks in de box gepropt en alles goed werken tot en met cs aan toe,zonder memory stick, taquilla werkte
volgende dag,weer lopen pielen en kloten nog steeds niet werken
dus ik dacht ,mischien kan img109 niet goed overweg met een memory stick dus ik gemini 105(was de versie die altijd naar behoren werkte)erin daarna weer de memory stick erin niet goed werkentot en met de gemini 2.00 aan toe
ik gemini 2.10 opgehaald ,en aan het aantal downloads te zien was het wel een goede,deze op de box ,weer een frontprocessor update,ging ook alemaal goed.
nog steeds de memory stick niet goed werken
gemini 2.10 in de box ,kanalen lijst erin bvn doet het ,dus de image werkt
newcamd en camd3 erin ,volgend de tv zitten de emu`s er bijde in
maar ik kan ze met dcc niet vinden
lang verhaal ,ik weet het,maar heeft iemand een idee
nog 1 vraag ,maakt het niks uit welke image je gebruikt (voor het geen we het hier niet over mogen hebben)maar is alleen de emu belangrijk

ik heb er ook al heel wat in gehad maar ga toch iedere keer weer terug naar hydra posidon.

deze werkt bij mij het lekkerste maar ja het schijnt toch ook per dreambox te verschillen.

gr blokker

Hmmz.. en as je met DreamUP werkt (niet dreamupLan!!!) en dan de erase.img draait en dan pas firmware er op zet.
Dan eerst die memorystick eens opnieuw formatteren en dan pas je /var directory of wat je er dan ook op wilt hebben, naar die stick verplaatsen.
Dat kan helpen.

ik heb dus een router en een switch en op de switch zit me computer en de dream aangesloten
er zat een ip conflict im mijn router,het ip nummer dat ik zelf had toegekend ,wat voorheen ook werkte gaf nu een conflict,even de dhcp server een ip nummer laten toekennen,probleen opgelost
en er zat een los contactje in de utp kabel en in de switch
dus probleen opgelost
iedereen bedankt
ik draai nu met de nieuwste gemini 2.20 met FP 1.6 en deze ,ook met cs ,weer prima,van standby naar het aangaan is gewoon top

Kijk eens aan, fijn dat het opgelost is en ook goed dat je nog even liet weten wat nu het probleem veroorzaakte!

maar nu het rare,daarom heb ik me de teri... gezocht
ik kon aan me switch zien dat de dreambox was ingelogd
ik kon met flash wizard pro de memorystick,als de dream liep hem benaderen, dus niet met opstarten dat deed hij niet met memorystick,maar als hij dus liep en ik zat BV naar bvn te kijken kon ik de stick benaderen multiboot instaleren de stick formateren en mounten een image op de stick zetten ,ging alemaal prima,maar als ik daarna de box opstarten kwan ik niet verder dan het logo van dreammultimedia
conclusie:
als je een adslrouter daaraan een switch hebt gekopeld,een ipconflict in de router hebt krijg je problemen met de memorystick

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan