Probleempje met explore

pet123

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
60
Punten
48
Leeftijd
49
Wanneer ik op een link druk bijvoorbeeld www.duckfiles.org dan wordt de link geopent in een nieuw venster. Echter heeft de venster de afmeting van 4cm bij 4cm zodat ik het altijd op de maximaal knop moet drukken.

Het probleem is opgetreden nadat ik een paar pop-ups sites had afgesloten met alt-F4.

Hoe kun je dit probleem oplossen in windows xp pro? Ben al wezen zoeken in explore eigenschappen maar kom daar niet verder.

Was al eens behandelt en staat hier.

Laatst hier al gelezen, in de hoeken groter maken en dan is het voor altijd goed, ik had het probleem ook altijd, maar door veel te lezen bij duck kom je een hoop te weten .

groetjes Edwin

Originally posted by hangslot
Was al eens behandelt en staat hier.

Dat het al vaak gevraagd en behandeld is al wel bekend, je moet het veld uitrekken.

Maar waar komt het eigenlijk door? Ineens verandert dit.

Want nu heb ik het sinds twee dagen ook weer, het eerste veld gaat goed maar ga je dan naar een andere site dan is het ineens bij mij een scherm van zo'n 4 bij 8 centimeter, nou heb ik dit al uitgerekt door links, rechts, onder en boven het scherm te gaan staan, en dan is het weer goed.

Maar nu vanavond bij het opstarten van de pc, is het weer, raar...

Sluipt er dan wellicht toch iets binnen wat dit veroorzaakt?

Wie weet dit eigenlijk? Ikke niet ;)

Om ook gelijk maar eens een ander gek iets aan te halen: Als je de pc opstart dan krijg je vaak een melodietje te horen, maar dit was bij mij ineens niet meer, ga ik kijken bij mijn instellingen dan zie ik dat alles gewoon uitstaat, terwijl ik dit zelf niet heb gedaan.

Zijn dit nou gevallen van Spyware of wat is dit nou?

Het werkt weer als van ouds :biggrin: Gelijk de tekst opgeslagen voor een volgende keer.

Originally posted by freggel1

Zijn dit nou gevallen van Spyware of wat is dit nou?

Ook wordt de start pagina soms verandert (oke dan zit je wel vaak op een vage site)

Zelf gebruik ik nu Mozilla firefox werkt perfect geen ongewenste dingen meer zoals popups en het zomaar veranderen van je startpagina.
Ik kan het iedereen aanraden.
En een keer ad-aware en spybot draaien kan ook geen kwaad mensen.

Ik sluit me aan bij Neo: Firefox.

Je hoeft in het verleden geen fan van Mozilla geweest te zijn, om nu met heel veel plezier Firefox te ontdekken. Maar ik weet het: verkrampt zijn aan IE is een hardnekkige ziekte, met vele ziekelijke bijwerkingen.

Maar mogelijk dat veiligheid op je windoos pc nog belangrijker is?

How Mozilla's Firefox trumps Internet Explorer.
SecurityFocus HOME Columnists: Time to Dump Internet Explorer
Internet Explorer, Security Concerns and Browser Alternatives
Hot tip in Microsoft mag: drop the lost Explorer
etcetera (Wel tieten vinden op internet, maar deze info 'ignoren'???)

"How is Firefox better? For a start, it stops pop-ups and spyware as a matter of course. You can make Internet Explorer stop pop-ups, but it's a bit of a pain."
(En de rest is op de bovenstaande links te lezen.)

"You can make Internet Explorer stop pop-ups, but it's a bit of a pain."
Zeker weer een verslag van een typische IE tegenstander. Je kunt in SP2 de popupblockers in IE gewoon aanzetten, ze staan zelfs standaard aan.
Het aan- en uitschakelen daarvan is helemal geen "bit of a pain" maar eerder "easy as pie" om even in die termen te blijven.

Wil niet zeggen dat Firefox niet beter of sneller is. Ik weet bijv. niet hoe het nu staat met de afhandeling van java, VM, en andere multimediale grappen (flash, shockwave) waar in het verleden toch wel iets probleempjes mee schijnen te zijn opgetreden.

Maar het loont zich wel de moeite om Firefox eens te proberen.
Ik blijf gewoon bij IE, een nieuwe browser kost weer ruimte (ook voor cache) en ik heb geen probs met IE ondanks dat ik er een tegenstander van ben.

Originally posted by Black Tiger
Zeker weer een verslag van een typische IE tegenstander.
Nee. Artikelen uit Windows magazines, MSN site en officiele security sites. En van voorheen verstokte IE gebruikers.

Firefox blijkt veel mensen zeer goed te bevallen. Ik was een verstokt Opera gebruiker. Maar Firefox werkt echt zo lekker, dat ik niet meer anders gebruik. Vandaar dat ik die tip het Duckforum niet wilde onthouden.

Geen typische IE tegenstander dus deze keer.

Oke kan ik me voorstellen.
Ik zei ook al dat mijn comment niets wilde zeggen over de kwaliteit van Firefox, ik ging alleen maar in op die ene regel die dus gewoon niet klopt ondanks dat ie van toch wel enigszins gerenommerde zaken blijkt af te komen.
Maar vermoedelijk doelen zij nog op de IE van -voor- SP2 en dan is het inderdaad best lastig om zo'n popup ding daarin te implementeren dan kun je beter een losse gebruiken.

Wel blijf ik met mijn vragen zitten die ik stelde over Firefox en Flash/shockwave en dat soort zaken?
Zijn er geen nadelen? Want volgens mij waren die er wel.

En wat is nu exact het fijne van Firefox t.o.v. IE? Men kan wel gemakkelijk vanalles roepen over sneller en beter. Yeah right... zal best wel, maar daar overtuig je tegenwoordig geen mensen meer mee.

Ik hoor ook van veel mensen dat ze er heel happy mee zijn. Het zou dus ook leuk zijn om meer Duck (en andere) gebruikers te kunnen overhalen deze eens te gaan proberen.

Dat lukt gemakkelijker als er argumenten komen waar precies het voordeel van Firefox t.o.v. IE ligt en dan a.u.b. niet verwijzen naar sites met links waar dat staat etc. etc. maar eens echt de ervaringen van gebruikers hier op Duck en dan ook nog liefst gebruikers die hem onder Windows gebruiken.

Kijk, da's nu eens echt een uitdaging. :biggrin:

Maar nogmaals, ik sta er niet negatief tegenover, ik weet ook dat Firefox beter is, maar kan niet uit ervaringen putten en het lijkt me gewoon eens leuk die voordelen netjes op een rij gezet te zien voor gebruikers.
En dan vergelijken met een IE die in SP2 draait.

1 voorbeeld zal ik zelf geven. Als het goed is gebruikt Firefox een stuk minder resources.
Zo heeft IE bij gebruik in XP met SP2 toch nog altijd zo'n 33k!!! geheugen in gebruik met 1 venstertje open. Bij Firefox is dat een stuk lager (hoeveel ook alweer)?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan