Problemen bij verhuizing, posts weg!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.293
Punten
113
Leeftijd
61
Helaas zijn er bij de verhuizing wat problemen gekomen.
De server wilde na verhuizing niet meer booten. Eerst waren de harddisks nog te mounten via de live cd, na onderzoek door Leaseweb waren ze opeens niet meer benaderbaar.

Alle data dus weg, een hoop gezever dus.
Het bedrijf waar de server gehuurd is heeft snel een andere server ingeregeld en daar een antieke backup op gezet.
Dat heeft veroorzaakt dat Duck wel zichtbaar was maar niet open kon, anders hadden er alleen posts op gestaan van oktober 2009.

Nu zijn we ook posts kwijt, maar slechts vanaf 1 oktober jongstleden want dat was de nieuwste backup die aanwezig was.

Gelukkig kunnen we in elk geval weer verder. Doch er kunnen wat dingetjes missen. Zoals het plaatje linksboven.
Ook misschien nog mods/hacks, we proberen dat z.s.m. te fixen.

Bedankt voor je ondersteuning. Helaas zijn we wat kwijt, maar ook weer niet al te veel; jij kunt er in ieder geval niets aan doen. Nogmaals bedankt !

Ja, dat is natuurlijk erg vervelend, en zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Waarom maak je een backup als die niet recent is?
Dat is juist de funktie van een backup.

Anyway de data zal nog altijd op de harddisks staan want dat is meestal zo.
Daartoe hoeven ze niet bootable te zijn.
Dus zal waarschijnlijk nog wel terug te halen zijn.
Maar ja, dan moet je ze wel hebben.

Inderdaad zeer bedankt om nog iets van deze toestand te maken.

Grtz.

Waarom maak je een backup als die niet recent is?
Nja, 1 oktober is recent te noemen, dat is van de datum net van de dag voordat er in eerste instantie de verhuizing zou plaats vinden.
Die had ik handmatig gemaakt. Achteraf bleek dat Duck niet bij de automatisch backup stond (was mij niet bekend), vandaar dus geen backup van dinsdagmorgen.
Er was geen SLA of backup agreement, dus het hosting bedrijf hoefde niet voor backups te zorgen normaliter. Alhoewel ik wel van mening ben dat dit bij een door een klant niet gevraagde verhuizing wel het geval moet zijn omdat je dan een heel andere situatie hebt. Daar is dus ook het laatste woord nog niet over gezegd, maar dat is verder mijn afdeling niet.

De harddisk was een Maxtor, dus daar kom je niet meer bij, heb ik er ook 3 van liggen hier, grotere rotzooi komt niet uit.

Ik heb de hoster gevraagd hoe het nu opgelost gaat worden. Buiten dat we momenteel op ene quad-core server zitten, zijn er ook speciale Western Digital Raid Edition en Seagate SE schijven die gebruikt worden.
Een van beide merken zit nu in de nieuwe server in een Raid 1 opstelling. Mirror dus. Dat verkleint het risico dan weer een stuk voor de toekomst.

V.w.b. het werk, graag gedaan.:)

Ja BT, dat Maxtor braggel is weten jij en ik, maar ook iedereen meende ik.
Schijnbaar niet dus!

En inderdaad een automatische backup is wel het minste wat men moet doen.
Tenslotte zijn die voor onverwachte toestanden zoals nu.
Denk aan de wet van Murphy: Als het fout KAN gaan, ZAL het ook fout gaan.
Oftewel verwacht het onverwachte.

Inderdaad heb ik hier momenteel ook alleen seagates draaien.
Eens afwachten hoe die zich op langere termijn houden.
Want zoals je al eens zei zijn Maxtor en Seagate ook weer samengegaan.
De andere merken weet ik eigenlijk te weinig van.

Grtz.

Ja Seagate is overgenomen door Maxtor. Vermoedelijk opdat ze de technology van Seagate konden gebruiken voor hun eigen rommel die de laatste jaren toch wel erg veel negatief bekend stond bij gebruikers.
Hopelijk gebruikt Maxtor zijn eigen technologie niet meer bij Seagate want Seagate stond als goed bekend.

Momenteel heb ik nog een paar Hitachi's en Samsungs draaien en ben er tot nu toe erg tevreden over. Ook even afwachten, draaien ook pas een a twee jaar.

Hoho.

Feiten wel op een rijtje houden he.
Maxtor is (eind 2005 aangekondigd, mei 2006 afgerond) overgenomen door Seagate, en dat is nogal een verschil.

Dat klopt, foutje mijnerzijds.

Nogal een verschil? Nee dat denk ik niet, sterker nog, dat maakt mij wantrouwiger jegens de harddisks van Seagate, want waarom zou je een fabrikant willen overnemen die rommel produceert als je zelf goed materiaal maakt?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan