Problemen blauwe knop afstandsbediening

O

otahom

Ik heb sinds kort een Dreambox 800 en heb problemen met de blauwe knop van de afstandsbediening. Iedere keer als ik deze knop indruk krijg ik crash log en verschijnt het groene scherm, waarna de dreambox opnieuw wordt opgestart.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt

ik denk dat jet software er even opnieuw in moet zetten

Hoe doe ik dat het makkelijkst dan, ik heb er namelijk geen verstand van.
En verlies ik daarnaast alle instellingen zoals ze nu zijn, zoals de boekets?

Ja je raakt al je instellingen kwijt.
Ook je kanalen lijst.
Kanalenlijst kan je eerst veilig stellen.
Is het een originele dreambox of een imitatie want je moet dan wel uitkijken welke software je er in zet
Met DCC kan je eventueel je c-lijntje er uithalen.

Succes BeBro

Ga naar menu-instellingen-software beheer
Daar kun je je instellingen veilig stellen.
Ga dan eerst naar Geavanceerde opties en kies een backup lokatie
Daarna een pagina terug in je menu en kies je Back-up uw instellingen

Als je de instellingen veilig hebt gesteld (en natuurlijk niet op je dreambox de instellingen bewaren, maar op USB, HD of op je PC) dan flash je een image opnieuw in je dreambox.

eendenteam wat als je een andere locatie wil dan dat hij standaard aangeeft hoe selecteer je bv dat hij de backup op je pc zet want standaard wil hij hem hier op de hd van de dream zetten ?
gr jaap

De enigma2 settings backup (zo heet dat officieel) is een backup van je configuratie.
Deze kun je wegschrijven naar alleen die dingen die gemount zijn en de direct aangesloten hardware zoals hd. usb, cf e.d. De lokatie kun je zelf kiezen:

Ga naar: Menu-Instellingen-Software Beheer-Geavanceerde opties-Kies een back-up locatie.

Wil je het op de HD van je PC hebben, zul je eerst de PC moeten mounten in de dreambox (via cifs of nfs).

Desgewenst kun je ze in de flash zetten, dus in je ontvanger maar dan moet je direct als die gereed is de enigma2-settings-backup.gz met bijv. ftp kopi?ren naar je PC. Doe je dat niet dan is de backup weg zodra je een nieuwe image flasht.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan