Problemen HD verbinding dreambox met tv.

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
Wij hebben een flat screen tv van enkele jaren oud.
Regelmatig heb ik problemen met het contact tussen onze dreambox en de tv.
De oorzaak ligt, voor zover ik het kan beoordelen, bij de aansluiting van de HD. kabel aan de tv., waarvan ik het merk niet wil noemen, omdat dat verboden is, meen ik. Wij kochten dit merk, omdat het enkele jaren terug aanbevolen werd voor de goede beeldkwaliteit.
Echter, de aansluiting voor een koptelefoon was binnen redelijk korte tijd al kaduuk.
En nu dus problemen met de HD aansluiting.  Ik heb diverse andere HD kabels geprobeerd, maar allemaal met dezelfde teleurstellende ervaring.
Zijn er meer mensen, die dit euvel hebben?
En moet ik maar weer met scart gaan werken,,,?
Ieder jaar een andere auto gaat nog, maar met dezelfde regelmaat een tv kopen gaat boven onze begroting...
(Wij kopen meestal auto?s, die goedkoper zijn dan een tv....  :biggrin: :biggrin: ) vr.gr. George

waarom zou je het merk en type hier niet mogen noemen, scheelt een hoop vraagtekens van eventeule hulpverleners

Dat meende ik ergens in de regeltjes gelezen te hebben... Maar ik moet bekennen, dat ik die niet erg minitieus heb doorgenomen...
Het is overigens een Samsung LE37A457. gr. George

Zo de ene kant is nu bekend en nu de andere kant welke satelliet box heb je.En ik neem aan dat je het over hdmi kabels hebt.
Heb je buiten de satelliet ontvanger meerdere apparaten met hdmi op de tv aangesloten en daar geen problemen mee.

@Matrix: Bedankt voor de getoonde interesse.
Ik heb vanavond een nieuwe hdmi kabel gekocht, en bij enkele uren sat tv kijken is geen storing voorgevallen.
Wij hebben een dreambox 800 se origineel, en enkele andere aangesloten toestellen, maar niet met hdmi. Dat is in dit verhaal nu dus niet meer van belang.
Het is waarschijnlijk toch terug te voeren tot de kabels, die ik tot nu toe geprobeerd heb, (4 stuks)  en het slechte contact, wat die maakten met de tv. Want als ik daarmee rommelde, kreeg ik altijd weer beeld, voor langere, of kortere tijd.

Mijn vraag was er niet direct op gericht een oplossing te vinden, maar uit te zoeken, of ik de enige ben met zo?n probleem... 

Erg storend. Dan kijk je naar een komedie, valt even het beeld en geluid weg, en komt het terug, met gelach, terwijl jij juist de grap gemist hebt...  Vr.gr. George

Ik moet zeggen er geen last van gehad te hebben. Heb hier zelf ook een LE37A (of H?), maar weet niet meer exact de rest van de nummertjes, ding heeft in elk geval in die tijd (2004) 850 euro gekost. En dan denk je een goede te krijgen omdat je eens een keer een wat duurdere neemt.
Heb alleen pech gehad met de beeldbuis, na 4 jaar zat er een vlek in. Samsung maar eens gebeld en die wilden wel een coulance regeling doen omdat hij nog een 5 jaar oud was en dat moeten toestellen toch wel kunnen worden.
Tegen de maximale reparatievergoeding van 200 euro (excl. verzendkosten) mocht ik hem dan opsturen en dan zouden ze hem maken, ongeacht wat stuk was. Dat zou in mijn geval volgens experts een nieuwe beeldbuis worden, hetgeen altijd duurder is dan 200 euro. Maarja met verzendkosten was het 280 euro.
Dan zit je nadien nog met een toestel van pak hem beet 5 jaar en hoe lang gaat ie dan nog mee? Dus er is besloten het geld te sparen, de TV nog maar even te houden en afgelopen jaar is er een nieuwe gekocht. Stuk goedkoper, ga me geen dure TV's meer kopen, dat schiet toch niet op.

Alle 3 de HDMI sloten waren in elk geval bezet en op eentje hing zelfs nog een HDMI switch want die was nodig. Nooit last gehad van problemen met beeld of geluid.

@ B.T. : Knap verhaal, en dan heb je pech met je tv....

Ik kan niet precies zeggen, wanneer wij dat toestel gekocht hebben, of voor welke prijs. Ik zal mijn lieve vrouwtje eens vragen de rekening op te zoeken... Zij is de boekhouder hier in huis...
Bij mij staat er duidelijk LE37A, en geen H.

Het beroerde met mijn probleem is, dat er inderdaad 3 hdmi aansluitingen zijn, en ik die alle drie afwisselend gebruikt heb. Ook diverse malen van kabel veranderd. Dan gaat het enige tijd goed, maar spoedig krijg ik weer zwarte beelden tussendoor.
Ik ben er wel van overtuigd, dat de ellende bij de aansluitingen op de tv zitten, en dan waarschijnlijk in eendrachtige samenwerking met mindere kwaliteit kabel-stekkertjes.
Een oorzaak zou kunnen zijn, dat mijn vrouw tv van de bank bekijkt, en ik vanuit een luie stoel. (De hond heeft hier in huis meer rechten dan ik...) En dat wij regelmatig de tv dus 15 graden verdraaien, zodat die kabels ook iedere keer een kleine opdonder krijgen...???
Het blijft gissen.
Het heeft verder geen zin kritiek te leveren op het merk. Bij electronica en auto?s moet je altijd maar hopen, dat je geen "maandag-ochtend" product koopt...

Beetje "off topic", maar toch : De reactie van de verkoper, als je dan iets nieuws hebt gekocht, recht uit de verpakking, en je constateert een gebrek... : -" Dat kan niet...Dat heb ik nog nooit meegemaakt..."
Maar dan staat in jouw keuken al wel een koelkast/vriezer, die je niet kunt gebruiken, anders zou je ook zomaar je garantie kwijt kunnen zijn... Terwijl je je oude exemplaar, dat nog goed functioneerde, al hebt meegegeven voor de recycle...

De verkoper had er weer een nieuwe ervaring bij... Potdorie... En de klant zit met de onzekerheid.

Het mooiste verhaal is wel, dat mijn schoonmoeder ook een nieuwe koel/vries combinatie had aangeschaft, die door personeel van de winkel op zijn plaats was gezet, en aangesloten. Het mens zelf kan amper met een rollator uit de voeten.
Zij zag een grote deuk met gat in een deur, waar zij geen genoegen mee nam, en belde met de winkel. Die zeiden keihard, dat zij dat wel zelf gedaan zou hebben....
Wij wonen in een dorp, en willen zoveel mogelijk lokaal kopen, juist vanwege eventuele hulp achteraf, en plaatselijke winkels te steunen, maar regelmatig voel ik ervoor toch maar bij de grote ketens te bestellen. Dikwijls nog goedkoper ook...
Prettige dag (nacht???) verder, gr. George

We snappen er geen barst van. Wat moet je nu met een koel/vriescombinatie in Finland. Je bouwt toch een weerbestendig kastje en dat zet je buiten. Dan heb je een prachtige koel/vriescombinatie.
Trouwens dat jij nog tijd hebt om TV te kijken met die andere hobby van je die zoveel tijd kost en waar je nooit op uitgekeken bent :biggrin: :biggrin: :biggrin:

We snappen er geen barst van.

Daarom heb jij dit forum toch opgericht... -In de hoop verstandige mensen te treffen, die wat jij niet snapt, wel uit kunnen leggen...

Tijd om tv te kijken

Inderdaad is mijn grootste hobby natuurfilms, (om het maar te benoemen... Mijn vrouw leest niet mee op dit board...), en om alles een keer te zien, kom je knap tijd tekort... Vooral nu ik op een leeftijd kom, dat ik niet meer precies weet, wat ik gisteren aanschouwd heb...

Maar dat ik verlang, dat de sat ontvanger en tv goed samenwerken, is normaal, al zou ik nooit kijken... Het moet gewoon beschikbaar zijn, voor het geval, dat....
Ik kan me heugen, uit de tijd van "sleuteltjes", en de uitwisseling daarvan op het internet, dat niemand echt tijd had, om die zenders te bekijken... Maar je wilde ze wel in je arsenaal hebben...  :rolleyes:

Ik lach met je smileys mee, E.T., hartelijke groet, George

B.T. : ik moest iets opzoeken over onze samsung, en vond bonnetje in instructieboek.
De onze is uit 2008, en jij hebt hem ?100,- goedkoper gekregen, dan wij... Gr. George

Hij was normaal ook duurder maar ik had flink zitten mauwen omdat ie op internet toen al voor 795 te vinden was met een beetje goed zoeken.
Dus heb ik er 100 euri vanaf gekregen, later dan 850 wilden ze niet. De huidige is groter, uitgebreider en kostte maar 600 vlak voor het wereldkampioenschap.
Als we wereldkampioen waren geworden had ik 'm gratis gehad, maar ze hebben niet genoeg hun best gedaan met voetballen. :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan