problemen hd

T

tendoryu

ik heb ee,n vraagje mischien weten jullie wat ik kan doen
ik heb een tweede oude computer met windows 98 erop en sinds een paar dagen geleden starte hij niet meer op heb ik vanalles geprobeert in de dos ziet hij ze niet en kom ik ook niet in de c schijf c is dan ramdrive
bij het opstarte vraagt hij gewoon voor een bootdisk
en als ik dan een bootdisk insteek wilt het de hd formateren
maar het probleem zit ik wil het helemaal niet formateren er staan zeer waardevole files op de hd
nu heb ik ze los gedraait en in mijn gewone computer (windows xp)gezet en ik hoopde dat hij ze gewoon herkent en dat ik dan de files van de ene hd naar de andere kan copieren maar ook hier herkent hij deze niet hij ziet ze wel staan maar ook nu in windows xp zegt hij wilt ge deze formateren
bestaat er een progamma die verder kan kijken op deze hd dan wat nu het geval is want ik wil die files niet kwijt raken

( met diskpartision gaat ook niet)

alle hulp is welkom
tendoryu

Klinkt niet zo best, als je met een 98 bootflop opstart zie je dan met Fdisk nog wel een partitie staan?

Als dit zo is kan je proberen een nieuwe Masterboot Record aan te maken met Fdisk /MBR.

Als het niet helpt heb je een reparatie tool nodig, Norton Utilities heeft mij vaak geholpen.

Succes

Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Hij schrijft nl dat ze niet herkent worden.

Tendoryu, zie je ze ook niet staan tijdens het opstarten? in de bios?

Als dat zo is, dan zijn ze waarschijnlijk echt stuk!

Misschien het master en slave jumper probleem??

Mocht je een schijf toevoegen aan een bestaande kijk dan even na of de originele schijf op master gejumpered is en de toegevoegde op slave.

Niet geschoten is altijd mis

Originally posted by Daze
Klinkt niet zo best, als je met een 98 bootflop opstart zie je dan met Fdisk nog wel een partitie staan?

Als dit zo is kan je proberen een nieuwe Masterboot Record aan te maken met Fdisk /MBR.

Als het niet helpt heb je een reparatie tool nodig, Norton Utilities heeft mij vaak geholpen.

Succes

als ik met de bootflop opstart dan ziet hij geen partitie met fdisk het lijk of die hd geen partitie heeft
en norton ziet niets in deze hd hij herkent deze niet

en de jumper staat goed?
ik ga dadelijk nog testen allle hulp is welkom

gr tendoryu

Nog een optie. maar misschien iets te high-tech:
Mount de schijf in een linux machine. Probeer te mounten met verschillende M$ formats. Mogelijk dat er eentje tussen zit om je data te kunnen redden. Maar dan is het eerst de kunst de tips van alle 3 voorgaande posters netjes af te werken.

@Big_G
Hij schrijft nl dat ze niet herkent worden.
Nee, hij schreef dat ze niet herkent wordt in DOS.

Als je inderdaad met Fdisk geen partitie meer ziet staan, dan is de kans groot dat deze pleite is.

Je zou de truuk met Kerstkonijn nog eens kunnen proberen maar ben al bang dat het een probleem gaat worden.
Het geeft zich trojans en in .exe files verstopte dingen die je partitie weghalen.
Dan denk je dat je een leuk proggie opstart en dat doet dan wel of niet iets, dat maakt verder niet uit, maar op dat moment is je partitie weg.
Dat zie je nog niet omdat nog het nodige in het geheugen zit.
Maar als je de pc herstart, of je zet hem uit en dan weer aan, dan is wel alles pleitmans.
Ik ben bang dat je zoiets overkomen is... maar wie weet. Misschien dat een van bovenstaande tips toch kan helpen als het een defekt van de HD is want die kans is ook vrij aardig.

Reparatie utility's zoals bovengenoemde tips aangaven zouden dan misschien nog wat kunnen redden.

het werk allemaal nie heb het net getest alle tips toch bedank greets als er nog iemand een idee moets in vallen da is altijd welkom.
greetzzz

aan jo18 bedank dat ge heb gekeken naar mijn hd maar helaas alles in een doosje gezet en morgen binnen brengen
iedereen dus bedank voor de hulp

gr tendoryu

Hoi tendoryu,

Ik wet niet wat het je waard is, maar wellicht kan dit bedrijf je helpen.

Succes!

Grtz Hangslot

ja een zeer interesant bedrijf dat had jo18 mij al verteld
maar door de hoge prijzen die ze hanteren zal ik overgaan tot format jammer maar het zij zo ik moet mij maar erbij neerleggen dat ik die info kwijt ben

bedank
gr tendoryu

Uhhh,

Word de schijf in het bios nog wel herkend? Als nl je batterijtje op je mobo leeg is moet je eerst weer ff je je schijf in het bios toevoegen en dan nog eens kijken....

Just my 2 cents..

Hij ziet de HD met Fdisk, en ziet ook dat er geen partitie aanwezig is.
Indien de schijf niet door de bios herkend zou worden, zou je ze in fdisk ook niet tegenkomen.

Originally posted by Black Tiger
Het geeft zich trojans en in .exe files verstopte dingen die je partitie weghalen.
Dan denk je dat je een leuk proggie opstart en dat doet dan wel of niet iets, dat maakt verder niet uit, maar op dat moment is je partitie weg.
Dat zie je nog niet omdat nog het nodige in het geheugen zit.
Maar als je de pc herstart, of je zet hem uit en dan weer aan, dan is wel alles pleitmans.
Ik ben bang dat je zoiets overkomen is... maar wie weet. Misschien dat een van bovenstaande tips toch kan helpen als het een defekt van de HD is want die kans is ook vrij aardig.

dat is hetgeen wat ik vermoed want jo18 had de hd bij hem eringezet en hij is ook een van de twee hd ook alles kwijt
en met de backup wat hij had alles terug gezet en gezocht en kwam tot de conclusie dat het afkomstig was van een trojan

bedank iedereen maar nu is hij geformateert en herstelt

gr tendoryu

Mooi, fijn dat het herstelt is, alleen jammer van de verloren gegevens.:(

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan