Problemen met Decoder ontvangst

H

henkie055

Hallo allemaal ik ben Henk en ik ben hier nieuw,ik ben hier gekomen door een beetje op internet te kijken voor informatie over mij decoder ik heb namelijk een DigitALL SFT4000e en ik ben daar wel blij mee maar nu ben ik verhuist en heb het hele pakketje aangesloten en ik ga de zenders zoeken maar ik krijg meerendeel alleen maar engelse zender ipv de op astra te ontvangen duitse zenders en zo en NL1,2,3, en de rest zijn ook nergens te vinden ... mischien is dit niet het juiste topic om hierover vragen te stellen maar wie zou mij kunnen helpen om dit weer goed te krijgen ...

alvast heel erg bedankt

gr Henk

Je schotel staat verkeerd gericht, je staat nu waarschijnlijk op Astra 2 ipv Astra 19.2E.
Op Astra 2 zijn inderdaad veel Engelse zenders te vinden.
Je moet de schotel een stukje draaien.

Veel succes.

Astra 2 hangt op 28 graden ten oosten van het zuiden.
De astra 1 die jij wil ontvangen hangt op 19.2 graden ten oosten van het zuiden.
Als je achter de schotel gaat staan, moet je m dus zo'n 8 ? 9 graden naar rechts bewegen.

hey bedankt allemaal het is gelukt nu nog even verder uitzoeken hoe dat zit met codes en zo dit is wel een leuk medium en ik denk dat ik nog wel vaak op te vinden ben ... het word immers toch tegenwoordig allemaal digitaal en aan betalen hebben we allemaal een hekel en je kan er natuurlijk meer zenders mee ontvangen... aangezien ik geen UPC fan ben ga ik opzoek naar een alternatief..

mochten jullie tips hebben pm me maar dan hoor ik het wel

groetjes henk

Mooi dat je zo snel geholpen bent en wordt daar zijn we hier voor, en natuurlijk welkom op het forum hier. ;)

Maar ik ga 1 van je vragen eventjes verwijderen omdat je twee exact dezelfde vragen gesteld hebt in twee subforums, eentje is voldoende, en op de juiste plaats komt hij vanzelf. ;)

ja bedankt voor je reactie,ik wist niet oed waar ik mijn vraag moest posten dus had hem 2 keer gepost maargoed het is voor elkaar maar nu ben ik nog steeds op zoek naar iemand die mij het fijne kan uitleggen over coderen en hoe dat allemaal werkt met CAMS en zo ... want tja ... ik wil het graag weten :biggrin:

ik hoop op jullie reacties

gr henk

Uitleg over het fijne van coderingen is niet zo 123 uitgelegd, je zult veelal eerst veel moeten lezen, en dingen moeten gaan proberen...

Leuke sites zijn er zat voor te vinden, ik weet niet of je daar een beetje in bekend bent, maar neem eens een kijkje bij "duwgati" . com daar staat heel veel uitgelegd over diverse progjes e.d.

Hier op het forum is ook een Camforum, ga daar maar eens zien of er de info staat die je zoekt. ;)

Ja bedankt ik was al op een aantal website's geweest en daar word ook gesproken over zogenaamde key files en dingen die je kan uploaden en ook over firmware tweakeen of zo ... ja daar begin ik niet aan althans nog niet want ik weet je kan daar je decoder aardig mee verknallen als je niet weet wat je doet maargoed ik zal het eens gaan bekijken

alvast bedankt

gr henk

Bij Hutsefruts is er ook wel wat te lezen hoor freggel1.. of niet soms?

Cya ..

het is gelukt ... wat bleek het hele euvel te zijn ... dat ik 2 draadjes in de stekker van de seriele kabel moet omwisselen ... dus 2 op 3 en 3 op 2 ... dus toen werktie het allemaal wel ...

owja .. bij hutsefruts staat ook wel het een en ander .. :biggrin:

maar als iemand mij een site kan geven waar ik .key update files kan downloaden dan zou ik daar helemaal blij mee zijn ..

gr henkie

Originally posted by The Green Hornet
Bij Hutsefruts is er ook wel wat te lezen hoor freggel1.. of niet soms?

Cya ..

Maar ik ga natuurlijk niet meteen nieuwe leden hier naar een ander forum sturen GH ;)

Downloaden kun je bij de PUC van Huts @Henkie...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan