Problemen met USB-poort

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
5
Punten
18
Ik heb aan de voorzijde van mijn computer 2 aansluitpunten voor een USB-apparaat.

Op één daarvan heb ik ooit eens de Cas Interface 2 aangesloten.

Nu heb ik een MP3 speler gekocht ( zo'n USB-stick)

Als ik nu de MP3 speler aansluit hoor ik de ding dongs van de Cas interface, maar mijn MP3 speler doet het niet.

Krijg de volgende foutboodschap:

Station is niet toegangelijk; Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

Nou dacht ik ooit eens gelezen te hebben, dat 'n éénmaal geconfigureerde USB poort alleen nog maar voor dat éne apparaat werkt.

Als dat zo is, moet ik dus zelf met de hand de poorttoewijzingen wijzigen of zoiets en dat is nu juist waarvan ik niet weet hoe dat te doen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

b.v.d.

P.S. Die aansluitingen aan de voorkant zijn 'n beetje ( nou ja 'n beetje veel) stomzinnig gebouwd.

Ik kan de MP3 speler alleen maar aansluiten op die poort waar ik dus al eerder 'n Cas Interface heb aangesloten.

Die andere aansluiting kan ik n.l. alleen met 'n kabel bereiken, dus die moet ik voortaan dan maar gebruiken voor de Cas Interface en die andere voor de MP3 speler.

Ik heb aan de voorzijde van mijn computer 2 aansluitpunten voor een USB-apparaat.Op één daarvan heb ik ooit eens de Cas Interface 2 aangesloten.

Nu heb ik een MP3 speler gekocht ( zo'n USB-stick)

Als ik nu de MP3 speler aansluit hoor ik de ding dongs van de Cas interface, maar mijn MP3 speler doet het niet.

Krijg de volgende foutboodschap:

Station is niet toegangelijk; Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

Nou dacht ik ooit eens gelezen te hebben, dat 'n éénmaal geconfigureerde USB poort alleen nog maar voor dat éne apparaat werkt.

Als dat zo is, moet ik dus zelf met de hand de poorttoewijzingen wijzigen of zoiets en dat is nu juist waarvan ik niet weet hoe dat te doen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

b.v.d.

P.S. Die aansluitingen aan de voorkant zijn 'n beetje ( nou ja 'n beetje veel) stomzinnig gebouwd.

Ik kan de MP3 speler alleen maar aansluiten op die poort waar ik dus al eerder 'n Cas Interface heb aangesloten.

Die andere aansluiting kan ik n.l. alleen met 'n kabel bereiken, dus die moet ik voortaan dan maar gebruiken voor de Cas Interface en die andere voor de MP3 speler.

Probleem opgelost, maar zo'n oplossing verzin je niet.

Batterij te zwak!!

Nieuwe batterij d'r in en hoppa.

Begrijp ik dus niet helemaal, want ik heb vanmiddag op 't strand dat ding nog 2 uur laten spelen.

Nou dacht ik ooit eens gelezen te hebben' date=' dat 'n éénmaal geconfigureerde USB poort alleen nog maar voor dat éne apparaat werkt.[/quote']
Ik mag toch hopen van niet.

Want het moet nou juist mogelijk zijn om allerhande apparatuur aan te sluiten op je USB poortjes, de ene keer het ene apparaat, de volgende keer weer het andere apparaat.

Wat wel zo kan zijn, is dat je apparaat soms (want dus niet altijd) niet meer werkt wanneeer ie niet op dezelfde hub is aangesloten.

En, je wanneer je een berg aansluitingen aan de achterkant hebt, en dan ook nog wat aan de voorkant, dan is er een redelijke kans dat je met verschillende hubs te maken krijgt.

Zes USB aansluitingen zijn tegenswoordigs al heel normaal.

Het kan zijn dat je daar iets over gelezen hebt.

Want in dat geval moet je dus inderdaad dat apparaat op dezelfde aansluiting gaan gebruiken, in ieder geval dus dezelfde hub.

Mijn ervaring leert wel dat dit niet voor alle apparaten geldt, sommige werken gewoon door wanneer ze aan een andere hub hangen.

In dit geval gaat het om een externe hub, waar het ene apparaat echt de cd nodig had, en het andere apparaat gewoon verder werkte.

Ja, want als ik de MP3 speler nu aan de achterkant aansluit op 'n USB poort , gebeurt er niets.

Ik moet deze dus wel degelijk op dezelfde poort (voorzijde) aansluiten.

Goede kans dan, dat je achterzijde USB 2.0 poorten zijn en de voorzijde 1.1 poorten (of omgedraaid).

Heb hier ook 4 poorten op mijn pc hangen, bovenste 2 zijn 1.1 en de onderste twee zijn 2.0 en niet alle apparatuur kan 2.0 aan dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn dat je mp3 speler niet aan de achterkant wenst te spelen.

Aangezien dit eigenlijk een computervraag is geweest, versleep ik hem toch maar naar het computer forum onderdeel.:)

Heb hier ook 4 poorten op mijn pc hangen, bovenste 2 zijn 1.1 en de onderste twee zijn 2.0
Waar in xp kan ik uitvinden welke versie USB er aan mijn PC hangt

daar ben ik nog steeds niet achter gekomen

Je zou eens op zoek kunnen gaan naar AIDA32, een programma wat alles wat in je pc zit beschrijft.

Ik weet niet of in XP kunt zien of je poorten USB 2.0 of 1.1 zijn, dit zou je wel in het boekje van je moederbord moeten kunnen zien.

Er zal ook wel een mogelijkheid zijn dit in xp te bekijken maar ik zou zo even uit het blote hoofd niet weten hoe.

Maar op je USB apparatuur (of handleiding daarvan) staat toch zeker ook vermeld of het 1.1 of 2.0 apparatuur is? Dan is het gewoon een kwestie van effe proberen en logisch nadenken.

Het is wel zichtbaar wanneer je een USB apparaat aansluit.

XP geeft aan dat je een langzaam apparaat op een snelle poort aansluit, en ook wanneer je een snel apparaat op een langzame poort aansluit.

Een externe hub is ook een apparaat.

Ik zal binnenkort wel ff kijken op het enige systeem met USB 2.0 dat ik rijk ben of het te zien is bij welke het om USB 2.0 en bij welke het om USb 1.1 gaat.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan