Problemen na omzetten Duo LNB van 19,2 poot naar 23,5 poot op sat arm.

Roadrunner

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Hallo allemaal,

Ik heb een triax met Duo LNB met 4 uitgangen, Xtrend Et4000 en Open PLI 3.0, alles werkte tot voor kort puik.

Maar ik moest onlangs mijn schotel verhangen vanwege zonwering. Na het verhangen deed alleen de 19,2 het. Schotel opnieuw uitgericht en daarna deden beide Astra's het (19,2 en 23,5) maar signaalsterkte was niet hoog genoeg ( onder 70%)

Ik had gezien dat de Duo LNB aan de 19,2 poot was bevestigd en linker hoek schuin omhoog was gericht ( 11 graden hoek). CD beveelt momenteel aan om de Duo LNB aan de 23,5 poot te bevestien en rechter onderhoek schuin omlaag.

Na het wissel van de LNB (bevestiging van 19,2 poot naar 23,5 poot) en opnieuw de 11 graden hoek er juist inzetten heb ik nog maar signaal op 1 kop. De schotle staat nog zoals de stond toen de LNB nog aan de 19,2 poot vast zat omdat die toen niet beter kon.

Op mijn Xtrend ET4000 op Opn PLI 3.0 1 tuner heb ik bij Tunerconfiguratie eenvoudig;  DiseqC A/B ; Poort A = 23,5 en poort B = 19,2 KU ; 22Khz JA ; Nee staan.

In deze setup heb ik bij signaalzoeker goed signaal (rond 80%, AGC 0% en BER 0 LOCK) op de 19,2. bewolkt weer
Bij afstemmen kies ik dan voor een  "vooraf ingestelde transponder". Ik kan ook een gebruiker gedefinieerde kiezen maar dan weet ik de volgende settings niet :
Systeem = ? (Heb allen signal op DVBS2
Polarisatie = ? (Nu verticaal)
Symbol rate =? (Nu 22000)
Inversie= ? (NU auto)
FEC= ?  (Nu 2/3)
Modulatie= ?  (Nu 8PSK)
Roll-off= ?  (Nu 0.35)
Navigatie= ? (Nu Auto)

Op de 23,5 heb ik in deze bovenstaande setup totaal geen signaal meer, dit was wel zo voordat ik de LNB bevestiging van de 19,2 naar de 23,5 poot wijzigde zoals hiervoor beschreven

Wanneer ik bij tunerconfiguratie Poort A en B omwissel (A = 23,5 en B = 19,2) dan heb ik vervolgens wel zenders op de 23,5 en niet meer op de 19,2.

In beide situaties levert automatisch zenders zoeken geen Nederlandse zenders op.

De vraag is waar mijn probleem nu zit:
Instellingen op de ET4000
Uitlijning schotel moet aangepast worden door wisseling van de LNB poten
Of beide, uitlijning en instellingen?

Al vast bedankt voor jullie hulp!

@Roadrunner: Ik heb geen verstand van de Xtrend, maar durf te stellen, dat als je eerst normale ontvangst had, je probleem niet bij de ontvanger zit. Vanzelf moet je dan wel de stekkertjes aan je lnb op dezelfde aansluiting hebben.

Aanbevelingen van CD zijn niet heilig. Als jij door uitproberen op de 2 gewenste satellieten ontvangst hebt, zou ik dat zo laten.
Rond de 70 % ontvangst sterkte geeft geen mindere kwaliteit beeld, dus kan je best zo laten.
Op dit board zitten wijzere mannen dan ik, en die zullen je vast nadere info verstrekken, waar de mijne gebreken vertoont... gr. George

Astra 19.2 altijd A astra 23.5 altijd B wel uitrichten op 23.5 11.914 mhz h 3/4

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan