Ben je wel goed gestart dan ?
Volgens de algemeen geaccepteerde regels van de kunst begin je namelijk juist met de sirius, misschien voor jou 1 satelliet naar rechts daarvan.
Ik ga ervan uit dat je weet dat je een boog moet volgen met je schotel.
Das de clarke belt.
Als ik het zo lees, dan pak je wel de satellieten die ten oosten liggen, maar niet die ten westen liggen (van de sirius in dit geval).
Dat betekent dat je te laag begint, zoals black tiger ook al aangeeft.
Op een gegeven moment draai je gewoonweg onder de satellieten door.
1. Zet je schotel in de middenstand (op nul dus).
2. Bepaal het zuiden zo goed mogelijk, en richt je schotel die kant op.
Je gaat nu op zoek naar de sirius.
Gebruik daarvoor een satfinder, een analoge ontvanger of beste een meter.
Je draait door de complete installatie te verdraaien, met motor en al.
Je kijkt ook of je de hoogte nog bij moet stellen.
3. Wanneer je de sirius goed hebt, zet je alles vast en dan kijk je of je links en rechts de satellieten goed oppikt.
4. Ga naar de satelliet die je net niet te pakken krijgt (wel uitslag, maar te weinig om beeld te krijgen).
5. Laat de bouten vast zitten en kijk of je door ietsje tegen de schotel te drukken een beter signaal krijgt.
Wanneer je tegen de onderkant van de schotel moet drukken (schotel beweegt iets omhoog), dan moet je weer het GEHEEL een stukkie die kant op draaien waar de motor heen gedraaid is.
6. Je moet nu het middenpunt terug opzoeken met je motor, en van daaruit ook alle al gevonden satellieten terug zoeken want alles is zojuist verschoven, er zijn receivers die daar een speciale instelling voor hebben zodat alles meeschuift.
7. Ga naar punt 3 en loop alles net zolang door totdat je het goed hebt.
Punt 5 is dus het belangrijkste en je moet daar gaan gokken.
Want door het verdraaien draai je dus je set wel weg van de satelliet, waardoor je niet kunt meten of je het goed doet.
Op deze manier heb ik recentelijk mijn schotel met succes bijgesteld.
ik had wel de beschikking over een meter waardoor het resultaat direct zichtbaar is.