progammatje voor pc spellen

N

nl0jak

ik zoek een progammatje voor pcspellen wat altijd win 98 en me gedraaid hebben maar werkt niet meer met xp en ik had gehoort dat daar een progammatje voor was wie owie kan mij daar bij helpen ik hoor graag een berichtje terug

alvast bedankt,,,,,,,,,,,,,

probeer eens de spellen onder XP te draaien in windows 98 mode.

Dit doe je als volgt

Ga naar het bewuste spel bv spel.exe klik met de rechtermuis op deze file en kies dan eigenschappen.

Dan kies je voor tab compabiliteit en vink je Dit programma uitvoern in compatibliteitsmode aan en kies dan windows 95 of 98

Start daarna het programma .

Misschien dat het zo werkt.

okee bedankt ik zal het eens proberen kijken als het nou wel
lukt

alvast bedankt even ,,,,,

dit lukt dus niet met aoe op mijn laptop lukte het wel maar krijg hem op gewone pc s niet aan het draaien,zelfde probleem met red alert,weet iemand hier iets voor?
gr ruud

@Skilla,

Je kunt ook eens naar de map "repair" gaan in je windows directory, en daar het bestand "Autoexec.nt" kopi?ren naar je System32 map.

Dit helpt vaak ook. ;)

Dan zou hij een foutmelding moeten krijgen als hij die file nodig had.

Er is een programma'tje genaamd "dosbox", daar zou je eens naar kunnen kijken.
Normaal zit hij bij dosbox.sourceforge.net maar die geeft nu een mysql error, misschien dat ie het straks wel weer doet.
Daarmee zou het bij een hoop spellen weer moeten lukken, niet bij allemaal, maar wel bij meer dan met een dos emulatie van XP kan.

@Black tiger, ik heb het zelf ook al eens gehad wat dat autoexec.nt betreft, en kennissen van mij ook, maar ik kan mezelf niks van een foutmelding herinneren?

Ik zou zeggen: Give it a try, en we zien wel, baat het niet dan schaadt het niet. ;)

Oh? Normaal hoort daar toch een foutmelding bij. Maar je hebt gelijk, baat het niet dan schaad het niet.
Dat is in elk geval zo.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan