Programeren Matrix Cam en fun card

Wing39

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen .

Ik wil graag een Matrix Cam en een bijbehorende card programmeren.

Is er iemand die weet hoe dit te doen er wat voor kaartlezer je hier voor nodig hebt?

Mocht iemand een tutorial weten waarin de procedure stap voor stap wordt uitgelegd graag.

Mocht ik nu echter iets vragen wat op dit fourm niet mag, stuur me a u b een pm

Alvast heel erg bedankt, ik heb me suf zitten googelen maar kom er niet uit.

Wing39

Ontvanger : Topfield 4000 PVR

: Vlakschotelantenne Selfsat HD10

: Viacces CI Module en kaart voor Kroatische zenders.

En waarom zou je een Matrix cam willen programmeren??

Er is geen enkel kanaal bij mijn weten dat er mee open gaat, drie vier jaar geleden werdt zoiets gebruikt en waren er op het net diverse progjes te vinden om de Matrix met een funkaart te proggen.

Nu weet in niet of je nog bestanden kan vinden om een kaart te beschrijven maar als je kaartfiles vind is de procedure als volgt,

Het programmeren van de smartcard(s)

Sluit de Programmer aan

Start het bijbehorende programma

Stel de Programmer in op de juiste kaart (hard- of softwarematig)

1. Selecteer op de flashfile voor de flash (*flash.hex)

2. Sla Interne Eeprom over

3. Selecteer de juiste Externe Eeprom (bv. mr1080_512_1)

Voor de evt. volgende kaart(en) hetzelfde: dezelfde flashfile op de flash, op de Externe Eeprom hexfile 2 (mr1080_512_2). Voor de FUN 6 & Matrix Reloaded is dat alles dat zijn twee kaarten voor FUN 5 zijn het drie of 4 kaarten dus de derde dezelfde flash gebruiken alleen de hex.3 gebruiken.

Met een seriële Programmer zonder eigen software het beste Masterburner 2.3 gebruiken die kan volgens het menu een FUN 6 proggen maar daar zit een fout in dat kan dus niet! Dus als je FUN 6 kaarten hebt moet je ze proggen als FUN 5 en de kaarten goed lwissen (zonodig een paar keer).

Als je niet voldoende kaarten hebt geen probleem de ontvanger wacht wel even tot de volgende klaar is. Ook is het mogelijk om van een UPD bestand met de kaartsplitter zelf hex files te maken eventueel ook FUN 4 of zelfs FUN 2 maar je krijgt met de FUN 4 al acht kaarten de kans dat er bij zoveel kaarten iets mis gaat met programmeren is groot. Wat ook goed te gebruiken is, is CardWriter 2.05, te vinden bij Duwgati. Deze ondersteunt alleen t/m FUN 5 en geen FUN 6.

Het updaten van de module

Als de kaarten klaar zijn ga je naar het CA menu van de ontvanger

Selecteer de juiste CAM

Kies Setup

Selecteer Upgrade Firmware

De CAM gaat nu eerst erasen, en daarna vraagt hij zelf om de eerste kaart

Volg daarna de aanwijzingen van de ontvanger

Als hij helemaal klaar is kun je de ontvanger opnieuw opstarten en de module is klaar voor gebruik.

Om de kaarten te beschrijven heb je dus een kaartproggertje nodig en software om de kaart te beschrijven.

Als je die spullen niet bezit ik zou zeggen vergeet het want je doet het voor de kat zijn viool er gaat niets mee open.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan