Protection errors?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
729
Punten
113
Leeftijd
59
Door de vraag van Formatc: zet ik hier ook een vraag weg.

Zelf heb ik dat ook wel eens dat ik een foutmelding krijg met een protection error.

Nou staan er achter deze error meldingen altijd nummers, bijvoorbeeld zoals bij FormatC: 128.

Ik ben hier eens naar gaan zoeken, want ik denk altijd dat er overal iets over te vinden is.

Hetgeen waar ik nou aan het zoeken ben is een verklarende lijst waar op staat , waar het cijfer wat er achter de error te betekenen heeft?

Het is niet alleen om Formatc: te helpen maar ook mezelf, want het zou wel makkelijk zijn als je bijvoorbeeld zo'n error krijgt waarvan je meestal niet snapt waarom je die krijgt, dat je direct eens na kunt slaan waar de error voor staat, waardoor je eventueel middels een bepaalde update bijvoorbeeld bepaalde software aan kunt passen.

Wellicht dat je dit kunt vragen op de microsoft site, maar de goede weg daar naar toe krijg ik even niet gevonden.

Dus graag voor mij en FormatC: enkele tips.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=149962&product=w98

Een beschermingsfout van Windows houdt in dat er een fout is opgetreden tijdens het laden of uit het geheugen verwijderen van een virtueel apparaatstuurprogramma (VxD). U kunt meestal uit het foutbericht afleiden welk VxD niet kon worden geladen of niet uit het geheugen kon worden verwijderd. Het komt echter ook voor dat u niet direct kunt vaststellen welk VxD het probleem heeft veroorzaakt.

Misschien heb je hier wat aan..

Het is weer het bekende micro$oft probleem (de klant is tenslotte "een beetje" dom!) met die nietszeggende meldingen. Ik weet ook geen bron om ze te achterhalen!
Je kunt alleen in bv w2k in system information zien welke drivers en modulen geladen zijn en "runnen". Alle vxd's (virtule drivers) en dll's e.d. Het is zeer uitgebreid en geeft een overzicht over het complete systeem. Maar het is echt monniken werk! Suc6.
Grtz.

Ik ben er gisterenavond naar wat rondvragen al weer een beetje wijzer mee geworden betreffende die errors.

Deze problemen komen namelijk ook voor als je meerdere gebruikersaccounts aanmaakt.

En ja microsoft houd ons een beetje voor de domme....

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan