Pupil kramp

T

the matrix

Mijn 18" TFT scherm is prima.

De best performance is in resolutie 1280 * 1024

De letters zijn haarscherp daar niet van , maar ze zijn o zo verdomd klein.

Vooral bij Internet explorer.
Er zijn sites waarvan de letters zo klein zijn dat ik na een kwartiertje surfen finaal pupil kramp krijg. (de site van planet bv)

In de resolutie 1024 * 768 zijn de letters goed te lezen maar een beetje wazig vanwege het uitmiddelen.
Weet imand of ik de lettergroote in het algemeen kan aanpassen.

Ik kan diverse lettertypen kiezen in IE maar dat schiet ook niet op , Daarnaast kan ik lettertype en grootte negeren maar dan moet ik 20 meter achteruit gaan zitten.

Zijn er andere mogelijkheden??

Duw de ctrl-knop in en verdraai tevens het wieletje wat op de muis zit.
Dan kun je de grote van de letters wijzigen.

Hetzelfde bereik je met beeld > tekengrootte in je menubalk.
Voor als je nog geen wieltje op je muis hebt.

deze truc gaat niet altijd op.

Webdesign noemen ze dat , pffffffffffffffff

Zit dit niet gewoon in de eigenschappen voor het beeldscherm, rechtermuis toets op je bureaublad en dan eigenschappen en dan vormgeving???

Ik kan er naast zitten maar heb je dit al geprobeerd?

Suc6.

Freggel1 je zit goed, dat zit onder vormgeving.
Je kunt dan een hogere resolutie kiezen en dan vormgeving "windows groot" ofzo, dan krijg je toch wat grotere iconen etc.

nee werkt niet in IExplorer de damned letterkes blijven klein op de meeste sites.(Ik neem steeds www.planet.nl als voorbeeld)

Bij Duckfiles heb ik geen probleem alleen in de postediter.

Heb deze al op deze manier al de lettertypes opgeblazen naar 120%

De enige manier om de zaak gedeeltelijk op te blazen is in Iexplorer onder extra -->Internetopties -->Algemeen --> toegankelijkheid-->tekengrootte negeren te kiezen

Daarna kun je onder Beeld , met de grootte spelen.

Nadeel is dat er dan van alles mis gaat en ook de gebruikte lettertypes worden om zeep geholpen.

Schijnbaar heeft onze Bill hier geen rekeninmg mee gehouden.

Wellicht een idee om Mozilla 4 win te downen.
In Linuxland kan je met Ctrl + 8 je tekens vergroten voor de webpagina. Misschien dat dat (voorlopig) een workaround is.

Check www.mozilla.org

G

Heb Firefox 0.8 browser (www.mozilla.org) gedownloaded en moet na een half uurtje stoeien met deze browser bekennen dat de mogelijkheden ongekend zijn en mijn gevoel zegt dat alles vele malen sneller werkt dan met IE.

Met de CTRL + toets blaas je de tekst naar behoeven op en met CTRL - weer terug naar klein. Alle karakters behouden hun oorsprong, Ga deze browser eens een tijdje gebruiken.

Nog een optie om te proberen: www.opera.com

De Opera browser bevalt mij prima. Met de + en de - aan de rechterkant zijn alle pagina's te vergroten en verkleinen. Incl. de plaatjes.

Alle gekheid op een stokje:

De kreet 'pupil kramp' lijkt me wel eens leuk voor een ziekmelding bij de baas, hehehe!! Zou de man aquut 'kaakkramp' krijgen??

Greetzzz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan