Puzzel (beetje wiskunde)

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
51
Punten
48
Leeftijd
122
Onbegrijpelijke Puzzel ...

Dit jaar hebben we 4 ongewone data .... 1/1/11, 1/11/11, 11/1/11, 11/11/11 ....

NU zoek dit maar eens uit .... neem de laatste 2 cijfers van het jaar dat je geboren bent,
plus de leeftijd die je dit jaar wordt en het is gelijk aan .... 111

DIT is zo vreemd ...... ongeacht hoe je het doet ........ het blijft 111 .....

dit is niet vreemd , dit is een uniek en eenmalig gebeuren volgend jaar gaat het niet meer op.
heeft niks met wiskunde cq puzzel te maken.

Maar wel erg grappig en toevallig.

Toeval bestaat niet, volgens mij heeft dat wel degelijk iets met wiskunde te maken of met natuurkunde anders.
Want er zijn slechts bepaalde data waarop je zoiets kunt berekenen.

Maar oke, zo kijk ik er dan tegenaan. Da's net als een ander mopje van neem je leeftijd, tel er zoveel bij op, deel dat door x en dan komt er bijv. 7 uit.
Je kunt dus een willekeurig getal nemen, daar een bepaalde hoeveelheid bij opnemen en delen door een bepaald getal en dan komt een bepaald vaststaand getal uit.

Lijkt me toch echte en vorm van wiskunde, maar deze vind ik wel grappig.:)

nee geen wiskunde want het is niet dekkend .

Mijn overgrootvader de oude knar is geboren in 1899 en wordt dus dit jaar 112

volgens de formule van ET is de uitkomst dan 99 + 112 = 211 ;-)))

De uitkomst is dus niet geldend voor alle mogelijkheden.

Maar het is wel leuk gevonden.

En toeval bestaat wel :

Als ik een ei tegen de muur gooi en op hetzelfde moment valt bij de buren het licht uit dan is dat puur toeval. ;-)

.... je was me voor.... met je opa ;-)

Ja oke toeval bestaat wel, maar de vraag was niet de leeftijd van je opa maar jouw eigen leeftijd er staat ook "dat je geboren bent".
Er is dus een beperking op de formule. Als je de oppervlakte van een euro moet berekenen mag je ook geen 2,50 guldenstuk nemen.:biggrin:
En er staat ook "beetje" wiskunde, niet heel wiskunde.:)

the matrix;213925 zei:
En toeval bestaat wel :

Als ik een ei tegen de muur gooi en op hetzelfde moment valt bij de buren het licht uit dan is dat puur toeval. ;-)
Nee dat is geen toeval/ Dat komt omdat je het ei tegen de muur van het huis van je buurman gooide :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan