Je kunt wel een abo nemen bij C+ zoals je broer, maar dan moet je toch een adres in NL hebben.
Dat is dus hetzelfde als bij PW het geval is.
Zoals ik al zei heeft het tevens met de uitzendrechten (auteursrechten) te maken. Het wordt hoog tijd in elk geval dat de EU eens zorgt dat ook daar vrij handelsverkeer in mogelijk wordt en je gewoon als Nederlander met een NL adres een abo op PW kunt nemen, of als Nederlander met een Spaans adres een C+ abo.
Dat vertoon van paspoort zal wel zijn om te zien of ze Duitstalige inwoner zijn of er mee te maken hebben, ik twijfel er aan of je als Nederlander een Zwitsers abo krijgen kunt.
Maar dan nog, die zenden niet origineel uit dacht ik maar Duitstalig en omdat de States denkt dat men dat toch niet kan verstaan of de film dan niet meer interessant genoeg vind, zijn de rechtenkosten daarvan flink lager.
C- zendt origineel uit met ondertiteling en de Amerikaan denkt nog steeds dat elk land Engels kan verstaan en derhalve duurder, nja, is een heel verhaal eigenlijk, is al eens ooit een posting over geweest hier en op satfun staat ie nog ergens.
Maar zo gauw de EU een beslissing neemt zal de Amerikaan met zijn filmrechten zich toch ook anders moeten opstellen en kan het interessanter worden.