Qnap DNNS probleem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
810
Punten
113
Leeftijd
74
Ik wil in mijn Qnap NAS box het DNNS aanroepen

Ik heb een account by DYNDNS

Mijn username is pietje (pietje.dyndns.org)
en het password is "zwarte"

Maar wat moet ik nu in de Qnap onder DNNS invullen om access te krijgen

Ik kan in dat tabblad kwijt:
enable (aanvinken)
Select DDNS server --> www.dyndns.com
User Name: ?????
Password: ?????
Hostname: ?????

wat moet ik nu onder de vraagtekens invullen ,

Heb al van alles geprobeerd maar Qnap komt steeds met een foutmelding of moet ik ook iets in de router zetten?

username: je login voor de website van dyndns,.com, dus: pietje
paswoord: je paswoord voor de website van dyndns.com, dus: zwarte
hostname: je dyndnsnaam, dus: pietje.dyndns.org

Is ook te verklaren want om je hostname (pietje.dyndns.org) te voorzien het juiste/nieuwe ip adres moet je QNAP inloggen met login (pietje) en wachtwoord (zwarte) bij dyndns, net zoals jij dat moet als je het handmatig wilt aanpassen.

Even een punt ter overweging: als je ip verandert is je modem/router het eerste die dat merkt. Waarom laat je je modem dan geen DDNS doen i.p.v. je QNAP? Bovendien als om wat voor reden dan ook je QNAP down is of gen verbinding heeft met je LAN of vastgelopen is, hoe onwaardchijnlijk ook allemaal, en je ip verandert dan wordt je dyndns naam niet bijgewerkt.

Oke dat heb ik gedaan en lijkt idd (soms) te werken

Maar het lukt me nog steeds niet om via http://pietje.dyndns.org bij mijn bestanden van de Qnap te komen

Onder ftp://pietje.dyndns.org lukt het me wel om bij de mappen te komen.

Alleen dat is eeg omslachtig want dan moet je file voor file transferen.

Ik denk dat je de router nog moet instellen.
Via FTP log je namelijk lokaal in en dat lukt wel.
Via Http ga je van buiten naar binnen en daar moet je router voor aangepast worden.

Nee FTP werkt ook op afstand , net nog geprobeerd bij mijn dochter thuis

the matrix;211950 zei:
Maar het lukt me nog steeds niet om via http://pietje.dyndns.org bij mijn bestanden van de Qnap te komen
Je wilt via http bij je bestanden komen op je QNAP. Dat gaat zo niet lukken, tenzij je een webpagina hebt gemaakt op je QNAP. Wat wil je met die bestanden doen dan? Wellicht muziek bestanden en die afspelen? In het laatste geval moet je eerst de webinterface van QNAP open stellen voor remote login. Lokaal via je browser inloggen op je QNAP en dan de remote poort toewijzen voor http. Daarna in je router die poort forwarden naar je QNAP. Stel dat je daarvoor poort 8080 gebruikt.

Daarna kun je via http://pietje.dyndns.org:8080 toegang krijgen tot je QNAP webinterface. Dan kun je via remote je QNAP configureren maar je kunt - na inlog - in het eerste scherm ook voor MultiMedia kiezen.

Wil je bestanden kopieren, verplaatsen, verwijderen e.d. dan kun je dat dus via ftp doen. Ook hier geldt dat je een remote ftp poort moet configureren op je QNAP en deze poort forwarden in je modem. Of je gebruikt putty en logt via ssh in en dan installeer je midnight commander (MC) en doe het het via MC. Ook voor ssh geldt: remote poort toewijzen en activeren en forwarden in je modem.

Wil je gewoon wat dingen doen, commando's uitvoeren e.d. Dat kun je het beste doen via putty en ssh.

ik wil photo bestanden beschikbaar stellen en dan wil ik bv een hele map kunnen laten aanwijzen met tig fotoos die in een ruk gedownload kunnen worden.

Dit gaat wel via FTP maar is erg omslachtig en gaat alleen bestand voor bestand.

Dit is me ooit gelukt met een oude versie firmware van Qnap , maar nu met die nieuwe schil is het zoeken zoeken en nog eens zoeken. en niet vinden

en via de webinterface en dan multimedia?

ja dat wil ik ook maar ik krijg de web interface elders in NL niet open

poort voor je webinterface wel geforwaded in je modem/router naar je QNAP.
Zo ja dan even kijken lokaal in de webinterface of de poort goed is:

webinterface lokaal starten, login als admin, geef wachtwoord op, in menu (links) naar -System administration, dan daar onder naar General Settings, en rechts kijken (2e van boven) naar System Port.

Dan nog even kijken of je security wel goed staat in de webinterface:

in linker menu ga naar: System Administration-Security, dan rechts tabblad Security Level en daaronder moet Low Level allow all connections geselecteerd zijn.

Als je dan toch lokaal in je webinterface zit kijk dan even bij Applications in het menu en loop de opties na of je ze wel geactiveerd hebt (zeker kijken bij MultiMedia Station)

Arghhhhhhhhh poort had ik geforwarded alleen poortnummer is niet 80 maar 8080.

De rest had ik precies zo geinstalleerd, volgens mij werkt het nu, tenminste ik kom in de webinterface via dyndns.org.

Heb via Filemanager een hele map gedownloaded en deze wordt automatisch gezipt gedownload.. vreemd maar het werkt wel.

Morgen eens op het werk uitproberen.

Thanks voor het support

Graag gedaan en fijn dat het werkt

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan