qnap multimedia map opengesteld

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
810
Punten
113
Leeftijd
74
hoi ik heb een map in multimedia opengesteld voor guest zonder user en password (familie enzo)
Kan ik nu ergens in de Qnap zien wie er verbinding maakt (ip adressen BV)
Ze loggen in via een dyndns account

Ik kan dit niet vinden en vraag me dus af of dit mogelijk is of dat ik ergens nog een vinkje moet plaatsen.

Hee verrek... dat werkt best leuk zo'n qnap, ik ga ook maar eens sparen voor zo'n ding.:)

Maarreh... ik kan me toch voorstellen dat hij ergens een logfile aanmaakt, misschien in het administration gedeelte of misschien kun je dat daar instellen? Ik heb er geen idee van maar het ziet er wel mooi uit.

Toch zou ik er een wachtwoord op gooien, al is het maar iets heel simpels, want nu kan feitelijk iedereen de foto's van oma bekijken.:biggrin:

Hee speurneus , hoe weet jij dat van oma??? is niet zo moeilijk he

Iedereen mag oma bekijken, trouwens oma is mijn moeder en is 85 jaar geworden.

Rara wie ben ik op de fotoos?

Qnap ik heb versie TS109 pro, is een best mooi toestelleke voordeel is dat je de computer niet aan hoeft .

Van alles te doen met dat ding FTP server, mp3 player naar de Internet, dowload server, webserver en noem maar op en overal aan te roepen.

Jammer van de trage upload sneleheid die providers bieden

Eendenteam heeft dacht ook een Qnap

Heb overigens geen logfile kunnen vinden

Synology heeft ook zoiets en is iets prijsvriendelijker

We zullen van het weekeinde eens op zoek gaan.
Heb je een digitale handleiding (pdf)?
Heb je al gekeken of je niks met NETBAK REPLICATOR kunt?

zal eens daarnaar op zoek gaan ik heb die manual ooit uitgeprint alleen de schil hebben ze nu aangepast en dat zoekt iets moeilijker.

nee dat is het ook niet dat is een backup mogelijkheid van files en folders vanaf eigen PC naar en van de QNAP

Toch geen rare optie om te monitoren wie in je Qnapje komt

Nee dat was niet al te moeilijk om dat ik hier het ip kon zien.

Rara wie ben ik op de fotoos?
Eerlijk gezegd, geen idee. Want ik mag dan wel eens gaan kijken hoe dat main menu er uit ziet, doch ik ben geen familie dus ik ben niet door de foto's heen gaan bladeren. Dat mapje is mooi dicht gebleven.

Het is zeker ook geen rare optie om te monitoren wie er in je Qnap komt en liefst ook nog wat ie uitspookt als het effe kan.

Maar het zou er eigenlijk wel in moeten zitten als het effe kan.

the matrix;203897 zei:
Kan ik nu ergens in de Qnap zien wie er verbinding maakt (ip adressen BV)
Ga via je webbrowser (als admin) naar je QNAP.
Klik links op: System Administration-System Logs
Dan zie je een tabblad System Connection Logs

Verder heb je in /etc/logs een aantal logbestanden staan o.a.: conn.log en event.log. Mogelijk kun je die niet zo zonder meer lezen

Deze log bestanden had ik reeds gevonden , het gekke is dat alleen de lokale verbindingen daarin te zien zijn. diegene die extern inloggen via dyndns en door mijn router doorgesluisd worden naar de qnap zijn nergens terug te vinden.

Ik heb qnas support vanuit de USA laten inloggen op mijn qnas en zie daar de gegevens verschijnen keurig in de system connection log (event) die je alleen via de browser kunt lezen. Daarna de gegevens naar een bestand laten schrijven (zie bijlage)

Overigens heb jij CCcam al draaien op je qnas? Zo ja, dan zullen een topic in ander forum openen, want wij krijgen het niet aan de praat.

Bijlage log bestand:

[attachment deleted]

hebben die lui ingelogd als guest met user en password of vrij toegankelijk.
en heb je doorgesluisd via de router (NAT)

Log eens in mijn Qnap met

http://juuleke.dyndns.org/Qmultimedia

geen user en password nodig

CCcam via qnap , heb me daar nog helemaal niet in verdiept.

hier is gebruik gemaakt van port forwarding in modem/router
inloggen bij jou gaat niet; er wordt steeds gevraagd om een username + password

diegene die extern inloggen via dyndns
Ook ik niet die rechtstreeks via je ip inlogde, dus zonder dyndns? Beginnend met xxx.yyy.v.w?

Overigens gebruikte ik nu je eerste link zonder die 8080 er achter en kreeg een mooi inlogscherm. So far zo good, Maar ik klikte 2x op annuleren en kreeg toch het mapje met de naam "Oma" te zien.
Ik kon er weliswaar niet in, maar mijns inziens zou het ook niet eens zichtbaar moeten zijn dan. Dus qua beveiliging is die Qnap toch nog niet wat het zijn moet.

gewijzigd door eendenteam ivm privacy

@the matrix: we hebben gisteren via de 2e link ingelogd, zou je in de log moeten kunnen zien

@black tiger: de beveiliging is - zover we hebben gezien - verder goed hoor. je komt er niet in. Dat het mapje Oma te zien is, hangt er van af hoe je e.e.a. hebt opgebouwd/geconfigureerd.

Overigens zjn we erg tevreden over QNAP bovendien is er online hulp beschikbaar (wel rekening houden met tijdsverschil). Helaas hebben we CCcam nog niet werkende gekregen.

Heb gisteren middag de hele middag en avond liggen stoeien met de Qnap.
Wat heb ik gedaan:

Er zat een harde schijf in van 500Gb en die begon wat krapjes te worden.

En ja hoor bij de Aldi hadden ze gisteren een 1.5Tb externe harde schijf met eSata en USB aansluiting voor 119 euro en die heb ik gehaald.

Harde schijf eruit een Seagate 7200 1.5Tb en deze onde Qnap geplaatst. en toen begon de werkzaamheden.

Harde schijf moest geinitialiseerd worden maar de Qnap was niet te accessen omdat het OS systeem ontbrak. dus snuffelen hoe dat ook weer moest.

Aha Qfinder het programma die de Qnap opzoekt in je netwerk en hoppa gevonden.

Harde schijf netjes geinitialiseerd en geformatteerd daarna OS erop en daarna alle bestanden in de rubrieken terug gezet die ik lokaal eerst op mijn PC gebackuped had.

Er is een snellere manier maar dan moet je een externe harde schijf in Raid1 functie aan de Qnap hangen en dan backuppen. Maar ja dat lees je pas achteraf.

Goed de 1.5 Tb zit nu in de Qnap is operationeel .

Zie nu 2 pogingen van externe inloggen
via http: 66.XXX enz tijd 0.21.36 OK
via ftp: 174.XXX enz tijd06:32:33 Not OK

Wat er gisteren dus uitgespookt is kan ik niet meer zien. helaas.

We hebben nog een keer ingelogd en ...we hebben ook oma even bekeken. Jammer alleen dat jij in de kinderstoel moest blijven. Maar ja, je kreeg wel je flesje, lekker natuurlijk maar wel balen als er een lekkere pint op tafel staat ;)

Probeer nu CCcam eens werkende te krijgen...

Dat in de kinderstoel is mijn jongste kleinzoon ,dus je zat in de buurt en oma is niet mijn oma maar mijn moeder.

Was ook maar een grapje vandaar de smiley
Heb je nu wat in je log kunnen waarnemen?

ja dat had ik wel begrepen en die smiley was een big smiley.
maar ik corrigeerde even anders wordt er gedacht dat the matriz nog in de kinderschoentjes staat hahhahah

Wat de log betreft

nou ik denk dat er pas gelogd wordt als je via een password en username inlogt.

Als je de link aanklikt en je hebt volledig toegang zonder in te hoeven loggen ziet hij dit niet als een access.

Mijn dochter heeft vanmiddag ook via die link zitten kijken en die staat ook niet in de lijst.

Zal eens een user een password erop zetten kijken of tie dan wel geregistreerd wordt

http://juuleke.dyndns.org:8080/Qmultimedia

en gemakshalve kies ik dan voor
user oma
en
password oma

Je moet nu inloggen en dan wil ik wel eens zien of deze in het log scherm komt
Login ergens links boven bij mij.

Maar ja dat gaat lokaal misschien wel anders

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan