Qnap perikelen

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
810
Punten
113
Leeftijd
74
Ik zit met een probleem en snap er geen bal van

Ik heb de map "multimedia" full acces en R/W gegeven in deze map staan diverse mappen en daar kan ik zowel lezen als schrijven maar er zijn ook een paar mappen waar ik helemaal niets kan schrijven alleen lezen, Ik heb geen rechten waarschuw uw administrator.
Zoek me wezenloos waar het addertje zit.:o

Even via telnet inloggen en met midnight commander (mc) de rechten van de mappen en bestanden nakijken (lees/schrijf en ook eigenaar/groep). In midnight commander doe je dat door op de map te gaan staan en dan in te drukken: CTRL+X daarna loslaten en dan de C (voor lees/schrijfrechten) en CTRL+X daarna loslaten en dan de O (voor eigenaar, groep).
Staan die goed dan heb je toch een fout met de share-mappen gemaakt. Kun je via webbrowser (admin) zien. Daarna desgewenst hetzelfde voor de bestanden in een map.

Met de andere laptop gaat het prima , ik kan daar gewoon in iedere map lezen en schrijven.

Met deze laptop waar dit niet wil lukken zijn alle bestanden op de Qnap gezet en om een of andere reden lukt het het nu niet meer om te schrijven

Toch wel vreemd dat het verbodene selectief is Multimedia/film werkt uitstekend multimedia/fotoos daar mag deze kompjoeter niet bij.

Lijkt niet aan de instellingen van Qnap te liggen omdat met de andere laptop alles wel werkt.

Hmmmm netwerken jakkiebah altijd een gepuzzel waarom iets niet of iets wel werkt.:(

Zet alle beveiligingen (zoals firewall(s), blokkeringen (anti virus), e.d.) eens uit op de betr. laptop. Hebben beide computers hetzelfde besturingssysteem en log je met beide computers wel onder dezelfde gebruikersnaam in op je QNAP....

we loggen op beide laptops onder dezelfde username en password in . Beide hebben win 7 ultimate , moet op zoek gaan wat de verschillen zijn maar eerst een backup maken van de fotoos, een slordige 200Gb. Duurt effe , eerst veiligstellen.
En dan gaan we op zoek naar het mysterieuze vinkje

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan