quad of quatro

V

vlovlo

wegens uitbreiding onstaat het volgende probleem: ik heb nu een schotel waar 2 dubbele koppen in zitten (twee ontvangers, astra/hotbird). nu komt er nog een ontvanger bij, wordt het nu tijd om over te schakelen op quatro lnb`s met een gso kastje of ga ik er een quad lnb in hangen?

ik heb wel eens iets gelezen dat de ontvangst kwaliteit aanzienlijk vermindert bij dual en quad lnb-f`s

vooral als ik van een spaun 2/4 gso uit ga mag ik de portemonee redelijk omkeren....is dit het waard?

het gaat om te beginnen natuurlijk om maximaal signaal, volgens mij gaat dat met een quatro( lv,lh,hv,hh uitgangen voor de duidelijkheid) en een multi switch het beste.

maar hoe ligt dit verlies t.o.v. een quad lnbf (4x ontvanger uitgang). ik heb ergens ooit en een aannemelijk verhaal gelezen over signaal vermindering en heeft iemand hier slechte ervaringen mee.

@sandokan, ja dat scheelt ongeveer de helft met een spaun maar ik ben me eerst nog eens technisch aan het orienteren. ik heb er nu nog geen disec switch tussen hangen maar een 12v switch bij de ontvangers en overal dus dubbele kabels naar toe.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan