rare fout

luca

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
72
hallo iedereen
dreambox 7000
ik heb iets raar voor met hydra 1.09 beta4
mijn var=6% en telkens ik bvb mary wil laden krijg ik dit op het scherm
"install failed . please check available space"
Waaraan zou dit kunnen liggen ,op mijn HD heb alle films enzo verwijdert ik heb ook de map met key's volledig leeggemaakt
Usb stick volledig leeggemaakt en nog steeds krijg ik deze melding
zou ik iets over het hoofd gezien hebben ?

Het geheugen van de ream zelf, die heeft niet zoveel memory.

Verplaats je /Var eens naar de Stick of HD, dan krijg je weer geheugen vrij.

Bert

En volgens mij gaat het helemaal niks met het geheugen te maken hebben.

Of er zit een fout in het laatste controlpanel, of Mary's is zelf weer niet te bereiken...

Ga anders dezelfde gestelde vraag bij onze vrienden op Huts maar eens lezen, want daar staat momenteel een zelfde vraag, en daar weet men het tot nu toe ook nog niet zeker wat het is. ;)

Originally posted by freggel1
Of er zit een fout in het laatste controlpanel, of Mary's is zelf weer niet te bereiken...

Ik geef toe dat ik regelmatig het controlepannel vernieuw ,dus daar zou de reden kunnen liggen denk ik

Toch bedankt

Het moet een fout zijn in het Controlepaneel of bij Mary zelf.
Er zijn diverse gebruikers die deze foutmelding krijgen, ook op een 7020 terwijl de var 1% in gebruik is.

Het ligt dus niet aan de Dream of instellingen.

Dus ook mijn reply, het is te lezen op diverse forums, dus het moet dus idd bijna wel in 1 van de laatste controlpanels zitten...

ik net net mijn dreambox opnieuw geinstalleerd en heb niet de cotrolpanel gedownlaod en ook daar het zelfde probleem dus ik denk dat mary eruit ligt

Een tijdje terug stonden de forums ook al vol dat mary's ( voorbeeldje) ook niet meer werkte, en na een korte tijd bleek dat volgens mij toen ook aan een Controlpanel te liggen...

Nou weet ik niet in hoeverre controlpanels zulke fouten kunnen doen veroorzaken, want ik heb een aantal dagen terug de laatste ook weer gedownload, en wederom zijn er weer een aantal kanalen zwart die het voorheen nog deden, en dit is mij al meer opgevallen dat na het downloaden van de laatste CP dat er dingen ineens niet meer werken, nu ook met Mary.

Zou het zo stilletjes aan niet verstandig zijn om voordat je ook maar iets download een back-up te maken en als er iets niet werkt deze weer terug te zetten, zodat je dan meteen weet als er dan tenminste weer iets werkt wat er dan mee gestopt was, waar het probleem was?

T'is maar een gedachtespinsel hoor....

Want ik lees dit nu op heel veel fora dat men met dit probleem zit, en volgens mij zit het NIET bij Mary.

Gewoon mgcamd gebruiken, ik snap niet waar jullie die hele mary's keybundle voor nodig hebben.
Ik gebruik mgcamd, vorige keer deed die keybundle het ook niet, maar was er wel nog de softcam.key van mary te downloaden, die was voldoende om met mgcamd te werken.
Daarnaast een radegast configje, eventueel nog een newcamd configje die beiden aangestuurd worden door mgcamd en wat wil je nog meer?

Ok, BT is wat verder bekend met deze materie dan de rest want ik denk dat velen voor Mary kiezen omdat de vanaf de luie stoel met de afstandsbediening een update downloaden en zien wat er zoal mee open gaat.

Het is dus de gemakszucht waarom de oude Hydra icm de Mary bundel gebruikt wordt.

En geef toe......het is toch erg makkelijk zo?

Ik ga nu de laatste tip van de DUCK installeren.

@ BT,

Krijg jij Rai 1/2/3 als ze gecodeerd zijn open met MGcamd ??
Mij nog niet gelukt,wel met camd3.xxx

Appie

RAI? Zitten die achter de codering dan tegenwoordig? Ik heb geen idee, zal eens kijken want normaliter zie ik nooit RAI.

Even voor je gekeken. Overigens deed Mary's Softcam.Key het ook niet dus heb ik die van Byksat genomen.

Met mgcamd gaat Rai1, 2 en 3 zonder problemen open.

Ik heb me ,geloof ik,heel wat op de hals gehaald met die bestelling van die Dream7000.
Als ik deze board ,en die van anderen,door lees krijg ik het nog erg zwaar.

Als ik deze vragen en antwoorden zo bekijk,breekt het zweet me al uit.
Misschien word het wat makkelijker als ik hier zo?n ding heb staan.

Echt sommige vragen en antwoorden ,kan ik niet eens plaatsen en is voor mij 1 grote duisternis,als dat maar goed gaat.

Derk

Naaah... maak je niet ongerust joh, het ziet er moeilijker uit dan het is, als je eenmaal zo'n doos in bezit hebt en er bijv. eens Hydra op zet, dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.

Natuurlijk een beetje hobbyen, maar het is lang niet zo moeilijk als het er uit ziet. En wij zijn er uiteraard ook nog om je te helpen.:)

Originally posted by Black Tiger
Naaah... maak je niet ongerust joh, het ziet er moeilijker uit dan het is, als je eenmaal zo'n doos in bezit hebt en er bijv. eens Hydra op zet, dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.

Natuurlijk een beetje hobbyen, maar het is lang niet zo moeilijk als het er uit ziet. En wij zijn er uiteraard ook nog om je te helpen.:)

Thanks BT dit had ik net even nodig.
Werd hier al een beetje zweterig van (klamme angst zweet).

Wel denk ik dat ik de nodige vragen ga afvuren hier en een beetje rondkijken wat er al zo gevraagt is.

Want deze box is mij totaal onbekend,zelfs niet een kennis of zo die deze in zijn bezit heeft.

Derk.

Satderk,
je kan altijd langskomen hoor met je box.
Samen krijgen we dat ding echt wel aan de praat hoor.
Avensis

Het valt best mee. Ik heb hem nu 2 weekjes en ik moet zeggen ik weet nog nix maar ik al wel wat.

Als je begint met het veranderen van dingen dan in ieder geval een backup maken. Als het dan fout gaat kan je de begin situatie er weer in zetten en dan kan je weer opnieuw beginnen.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
(maar je kom snel tijd te kort)

Suc6

;)
Nr.10

Er stappen toch steeds meer over op de dreambox.
Ik dus ook sinds een paar weken
Toch een geweldig apparaat.
Grt. Jacob.

Ik heb overigens de proef op de som genomen, want camd3 wilde zich niet laten installeren omdat er geen softcam.config aanwezig zou zijn.
Na handmatige download en poging tot manuele installatie kreeg ik ook weer de melding dat er onvoldoende ruimte zou zijn.

Daarna wilde ik newcamd de-installeren, hij gaf wel aan dat dit gebeurd was, doch hij bleef in de lijst.

Dus maar eens de oude cpanel van 28-08-2005 teruggezet en wat denk je?
Mary's keybundle gaf nog steeds onvoldoende ruimte maar.....

Mary's softcam.key zonder problemen kunnen downloaden.
Camd3 zonder problemen vanuit cpanel kunnen downloaden en installeren
Newcamd de-installatie verliep ook zonder problemen EN was ook uit de lijst verdwenen zoals het hoort.

Dus duidelijk een probleem met het nieuwste cpanel. Oplossing: oude cpanel terugzetten of wachten totdat er een nog nieuwere komt waarin dit euvel verbetert is.

die problemen waren van mij met c-panel van 15/09 , is deze van 18/9 beter , heeft er iemand deze reeds eropgezet
en gaat ie beter??
thanks

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan