Rare tekens bij uitlezen Sofware

R

rikje38

Na eindelijk de verbinding tussen computer en ontvanger weer voor mekaar te hebben gekregen (zie ander topic) nu het volgende: ik heb de sofware uit een 7072/03a gelezen, omdat er een zender verdwenen was.
Ik dacht, effen uitlezen, zender weer toevoegen en dan weer terug zetten.
Maar na hem ingelezen te hebben met FlashCvt krijg ik alleen maar Blok 0 t/m 7 met daarachter rare tekens, waar ik niets mee kan, dus geen TCS of TPT e.d.
Is het niet gelukt bij het uitlezen of doe ik iets anders niet goed.
Na nazoeken heb ik het ook al een keer gehad met een 5818/33e.
Ik weet ook wel dat ik andere software terug kan zetten, maar ik zou toch graag willen weten, waarom het niet goed gaat .

Thanks
Rikje

Lees je dus de firmware uit.
En de firmware is dus niet de settings.
Dus vertel es meer over hoe je te werk bent gegaan..

Ik heb dit ook met FlashCvt, kijk ook maar eens naar de grootte van je Flash512k.bin.
Met Declink gaat het wel goed.

Hoe ben ik te werk gegaan:
Opstarten FlashCvt, via "load bin" het bestand binnenhalen en dan heb ik al de vreemde tekens.
Een ander bestand geprobeerd (mijn eigen originele sotware) wat ik ruim een jaar geleden uit mijn ontvanger heb gehaald, zelfde manier in FlashCvt "binnengehaald" met "load bin" en die staat er wel goed in.
Beide bestanden zijn 2048 kb groot.
Wat nu???

Thanks
Rikje

Beide bestanden zijn 2048 kb groot.

Dan heb je toch de firmware uitgelezen. De settings zitten bij 'nieuwe' firmware in de flash512.bin die ... 512Kb groot is.

Heb FlashCvt even niet bij de hand, maar wel eens hiervoor gebruikt, dus het moet kunnen!

Richard

Ik snap dat het gelukt is om de software uit te lezen.
Waar het me eigenlijk om ging was dat ik alleen even de TCS en TPT weer hoefde aan te passen, terug zetten en dan dezelfde (aangepaste) software weer terug te zetten.
Maar dit lukt alleen als er niet van die rare tekens staan maar gewoon de TCS en TPT blocks.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.

Thanks
Rikje

Je moet alleen de flash512k.bin uitlezen en deze weer terugplaatsen.
Dus niet de hele firmware. Ik heb het trouwens ook geprobeerd met Flashcvt maar dit ging dus niet goed. Ik kreeg geen EMU te zien. Hierna Declink gebruikt en dit ging perfect

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan