reciever en pc

V

vinnies

Hallo allen ik heb de reciever verbonden met de pc maar de pc geeft niks aan moet de reciever nu ook aan gesloten zijn op de schotel of maakt dit niks uit alvast bedankt :)

@Vinnies, allereerst welkom op Satellite FUN!

Kun je misschien iets duidelijker zijn om welke reciever het gaat, en wat je er met de pc mee wilt gaan doen?

Het gaat hier om een nokia 9200 ,zodra ik die aanzet komt er een doodskop voor dus ik denk dat die een keer gereset is ik heb er nog wel ontvangst op maar geen afstandsbediening meer bij dus ik ben aan het kijken of ik er nog wat mee kan .

Zonder afstandsbediening kun je met dat toestel niets. Ik heb hier een Nokia 9600 en ben momenteel ook de a/b kwijt. Misschien is er nog een universele afstandbediening die er op werkt, maar dat zou ik niet durven zeggen.

Het doodshoofd wat je ziet kan met de firmware te maken hebben. Bepaalde software op de ontvanger heeft een doodskop als opstartlogo.

Om deze ontvanger met de pc te verbinden heb je speciale software nodig (er staat wat in onze download sectie). Sowieso een seriele nullmodemkabel en ook nog een pc met windows 95/98/98se/ME. Althans voor de meeste programma's voor die ontvangers. Er zijn er nog maar weinig die werken op XP en bij mijn weten alleen nog 1 settingseditor (van Wolfgang Litzinger) die op Vista/Win7 werkt.

Oke bedankt voor de moeite ,dus zal ik me energie daar maar niet meer insteken haha ,dan maar eens kijken na wat anders .

Ja een Nokia 9200 zal nog best een afstandsbediening voor te vinden zijn een vervangende of zoiets maar het ding is uit 1997 dus 14 jaar oud.

Zou er geen tijd meer aan besteden.

Klopt, kijk eens rond op het forum hier, vanaf een 120 euro heb je al een leuke HD ontvanger. Niet van het snelst maar wel bruikbaar.

In elk geval handig voor klein budget.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan