Red Arrows

Freggel, ik heb niet gezegd niet vliegen.
Want vliegen kun je altijd als je een geldige licentie hebt.

Maar hier betreft het airraces met high performance toestellen en zware G-krachten.
En niet de gewone Cessna of Piper zaken toestelletjes.
Hoelang piloten in commerciele pasagierstoestellen mogen vliegen is me niet bekend.

Er zullen ongetwijfeld zeer potente opa's zijn die veel kunnen inclusief het betere wipwerk!

Grtz.
 
freggel1;217388 zei:
Kijk maar eens naar de volgende "opa" ( ik wou dat ik zo fit was!!!)

Maar dit was jij toch freggel1, op trainingskamp in Rusland?
Voor je trainingen als je weer op geheime fiets missies moest.
Nu je de fiets missies achter je hebt gelaten en andere handel doet, durf je wel je filmpjes te laten zien. :biggrin:
 
Echt niet Henk, hier begint de boel meer en meer te piepen en te kraken. :biggrin:
 
Race of show whatever 9 doden en 50 gewonden waarvan veel ernstig .

En uitzoeken hoe dit kon gebeuren Tja wat kun je er anders van maken.

Maar ja men komt voor de sensatie en die was er nu volop......
 
Tja, normaal gebeuren er geen fatale ongelukken in Reno.
Maar nu wel een keer en dat is zeer spijtig.
En de redenen heb reeds gemeld.

Nu is er weer een vliegtuig neer gestort in de USA.
Het was een T-28 Trojan waarbij de piloot omkwam.
Op de grond vielen geen slachtoffers, het vliegtuig stortte ver van het publiek neer.
De T-28 is een militair trainingstoestel dat veel gebruikt wordt in displays en shows.

Als men de regels echter streng toepast zijn de meeste te voorkomen.
Behalve als de piloot zichzelf overschat, wat ook vaker gebeurt.

Grtz.
 
Je kan me nog veel meer vertellen, en op het gevaar af eigenwijs te zijn. Die shows, displays stuntshows airraces, of hoe je ze ook wil noemen, zijn toch echt niet zo veilig. Je kan ze beter op tv, vanuit je luie stoel bekijken.

Je geeft zelf al aan dat de piloten zichzelf vaker overschatten, nou prima, maar niet als ik erbij sta!
 
bert50;217332 zei:
Okay, wat heeft dit allemaal te maken met het neerstorten van een vliegtuig, snap er de ballen niet meer van. Zal wel aan mijn onkunde en leeftijd liggen.

Misschien dat ze overal kunnen neervallen??
Verder een rare discussie over de red arrows en dan over een taal cq dialect/spraakgebrek.
Even voor de duidelijkheid ,je hebt in Nederland twee talen en wel het Nederlands (eigen grammatica) en het Fries Deze heeft ook een officieel eigen grammatica de rest is hoe dan ook een spraakgebrek.

Kom nou maar weer op Kilroy ,leuke discussie dit.

Moi Brombeer.
 
Ik denk dat deze discussie intussen afgesloten is, en dat we beter vanaf nu weer gewoon ontopic blijven.

Misschien kunnen we over dat dialect en talen beter een nieuw topic starten.
 
Om maar weer bij de les te blijven:

Britse stuntpiloot dood door schietstoel
Laatste update: 8 november 2011 19:55 info Bekijk op de kaart
LONDEN - Een stuntvlieger van het Britse team Red Arrows is dinsdag omgekomen door een incident met een schietstoel.
Marco Ferrageau, hij werd vanuit zijn stoel gelanceerd terwijl het toestel nog op de grond stond, aldus het ministerie van Defensie dinsdag.

Het incident vond plaats op de Oost-Engelse luchtmachtbasis Scampton, de thuisbasis van het team.
 
Zo'n raar verhaal heb ik nog nooit gehoord.
Dat een schietstoel per ongeluk vanzelf af zou gaan.

Anyway, in de meeste gevallen zit er een Martin-Baker ejection seat (schietstoel) in, en dat betekent in de meeste militaire luchtmachten ter wereld.
En zover ik weet kunnen die van elke hoogte dus ook nul afgevuurd worden.
Daarbij wordt simultaan de canopy (kap) afgestoten of de schietstoel vliegt er gewoon doorheen afhankelijk van het type.
Dat heeft altijd perfekt gewerkt en duizenden piloten het leven gered.

Wat er gebeurd is zal het technisch onderzoek moeten uitwijzen.
En dat is zeer belangrijk omdat bij de RAF elk toestel een Martin-Baker ejection seat heeft.
Het is dus een elementair onderdeel bij de RAF (en vele andere luchtmachten).
Maar het blijft sad news voor de RAF die met de RedArrows een buitengewoon goed safety record hebben jaren lang.

Grtz.
 
Ja ik vond het ook een merkwaardig bericht , een schietstoel heeft een zeer belangrijke functie, en het lijkt me idd dat die ook moet werken vanaf de grond, ook daar kunnen vervelende situaties voorkomen dat van de schietstoel gebruik gemaakt moet worden.

Lijkt me geen pretje hoe die piloot aan zijn einde is gekomen. Details ontbreken hoe en wat er precies gebeurd is. Alleen dat ie gelanceerd werd ,



.
 
We kunnen alleen maar wachten op nadere informatie van de RAF, als die ze vrij geeft.

Merkwaardig is het omdat elke RAF piloot weet hoe hij de schietstoel moet bedienen.
Bovendien worden bij de Red Arrows alleen maar de allerbeste piloten toegelaten tot het team en dan op een roulatie systeem.
Daarbij moeten ze een x-aantal vlieguren op een frontline unit gehad hebben.
Iedere operationele RAF service piloot wil wel bij de Red Arrows terecht komen, maar de meesten halen het niet omdat er teveel aanbod is.
De gekozen piloten doen een tour en worden dan door een nieuwe vervangen.
Overigens is het wel het officiele RAF display-team maar in geval van een nationale emergency worden alle piloten en toestellen direkt aan de operatione strijdkrachten toegevoegd en de toestellen overgespoten.
Het is dus niet een team dat steeds uit dezelfde personen bestaat en als zodanig bestaat.

Grtz.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan