Regio omroepen via satelliet

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
727
Punten
113
Leeftijd
59
Een aantal regionale zenders zal via satelliet beschikbaar komen. In overleg met de regionale omroepen is besloten om de distributie van de televisieprogramma’s van de regionale omroepen via de satelliet mogelijk te maken. Hierdoor kunnen veel kijkers straks ook regionale televisie via de satelliet ontvangen. Het Limburgse L1 is al ruim een jaar via de satelliet ongecodeerd te zien tot tevredenheid van zowel kijkers als omroep zelf. Nu is een overeenkomst gesloten tussen de Nederlandse regering, de diverse provincies, KPN en SES Astra. De volgende Nederlandse regionale TV-zenders komen er ongecodeerd bij: TV Noord (Groningen), Omrop Frylân (Friesland), TV Drenthe (Drenthe), TV Flevoland (Flevoland), TV Oost (Overijssel), TV Gelderland (Gelderland), TV Noord-Holland (Noord-Holland) en Omroep Zeeland (Zeeland). Ook komen er diverse Nederlandse regionale radiozenders ongecodeerd erbij: Radio Noord (Groningen), Omrop Fryslân (Friesland), Radio Drenthe (Drenthe), Radio Oost

(Overijssel), Radio Flevoland (Flevoland), Radio M Utrecht (Utrecht), Radio

Rijnmond (Zuid-Holland/Rotterdam), Radio Noord-Holland (Noord-Holland),

Radio West (Zuid-Holland/Den Haag), Radio Gelderland (Gelderland), Omroep

Brabant (Noord-Brabant) en Omroep Zeeland (Zeeland). De goede lezer zal opmerken dat Omroep Brabant televisie, TV West, TV Rijnmond en Omroep Utrecht ontbreken. Ook AT5 ontbreekt, maar dat is geen publieke zender zoals de andere.

Ach wat heerlijk, ik woon blijkbaar altijd in een provincie waar ik de regionale omroep niet per televisie kan ontvangen (Noord Brabant en nu Utrecht. Nu zou ik niet direct willen beweren dat ik dat wel zou doen als het anders is. De internetuitzendingen ontmoedigen mij mateloos. Het lijken wel stage-plaatsen voor jounalisten die regionale omroepen. Tenenkrommend...

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan