regio zenders nederland fta via sat.

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
113
Punten
63
Leeftijd
63
hoi,

zojuist heeft het ministerie in den haag gemeld dat de regiozenders vanaf eind november via de satelliet zullen uitzenden.

via de website van omrop fryslân bv is al een bericht met kaartje te zien.

ook omroep zeeland en rtv oost hebben al te kennen gegeven dat ze te zien zullen zijn via astra.

rtv noord komt binnenkort met een mededeling.

hoi,

zojuist van rtv noord gehoord dat het eerste jaar er zal worden uitgezonden via da astra 1 (19,2) en astra 3 (23,5) daarna alleen via astra 3 (23,5).

het betreft i.i.g de 8 regiozenders die via de ether uitzenden maar waarschijnlijk zullen het alle 13 zijn.

hoi,
zojuist heeft het ministerie in den haag gemeld dat de regiozenders vanaf eind november via de satelliet zullen uitzenden.

via de website van omrop fryslân bv is al een bericht met kaartje te zien.

ook omroep zeeland en rtv oost hebben al te kennen gegeven dat ze te zien zullen zijn via astra.

rtv noord komt binnenkort met een mededeling.
Omrop Fryslân tillevyzje is ynkoarten

yn hiel Europa te sjen. De omrop sil, as alles technysk meisit, ein novimber fia de satellyt útstjoere. Dit is in gefolch fan it beslút fan it kabinet om alle publike omroppen tenei op de satellyt oan te bieden. Dat betsjut dat de omrop foar elkenien mei in skûtel sûnder ekstra kosten te sjen is. Omrop Fryslân hie al jierrenlang de winsk om op de satellyt de kommen.

(bron Omrop Fryslân)

Kijk, da's nou eens goed nieuws... Omrop Fryslân via de satelliet. Ik heb hier speciaal voor deze ene zender nu een hark op het dak, de rest ontvang ik via de sat.

Eens kijken of die schurken van omroep Brabant (die ik vanaf de datum dat ze uberhaupt met televisie startten never nooit niet heb kunnen zien omdat ze alleen via de kabel willen uitzenden) er nu ook bij komen. Ik moet er wel bij melden dat ik intussen wel de provincie Brabant verlaten heb. Maar: beter laat dan ooit, ik ga de schade gewoon inhalen ! -:)

(Wel wordt het weer een klus om die Astra 3 nog ergens bij de Hotbird en Astra 1 en 2 op 1 schotel bij te plaatsen. En voor de Fransen wou ik - ik meen - 5 west er ook nog wel bij hebben...)

Inderdaad, das 5 west voor die fransen.

Maar verwacht daar niet al teveel van, is een beetje een zooitje wat je daar kan vangen.

Ziet er naar uit dat jij er ook in trapt, en dus een (ik zal er maar een positieve draai aan geven, want het komt er dus weer op neer dat satelliet kijkend Nederland weer mag gaan investeren) impuls gaat geven aan de lokale satelliet boer.

Word het geen tijd voor een mooie wave frontier schotel ?

Hab je alvast een mooi doel voor je kerstgratificatie straks.

Kijk, da's nou eens goed nieuws... Omrop Fryslân via de satelliet.
Kunnen ze die buitenlanders niet ook op 23,5 oost zetten ofzo? :biggrin:

hoi,
zojuist van rtv noord gehoord dat het eerste jaar er zal worden uitgezonden via da astra 1 (19,2) en astra 3 (23,5) daarna alleen via astra 3 (23,5).

het betreft i.i.g de 8 regiozenders die via de ether uitzenden maar waarschijnlijk zullen het alle 13 zijn.
Is niet echt handig. De meeste kijkers hebben één schotel. Deze staat dan uiteraard op de Astra gericht.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan