Regionale zenders naar satelliet?

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Regionale zenders naar satelliet?
Voor de regionale publieke omroepen met een eigen analoge ether frequentie wordt de lopende licentie per 30 oktober ingetrokken. Vanaf die datum zal hun signaal via de ether nog uitsluitend via DVB-T gecodeerd beschikbaar zijn. Een aantal van de omroepen is bezorgd dat het bereik van de digitale zenders (nog) niet toereikend zal zijn hun huidige verzorgingsgebied goed te bereiken. De omroepen TV Oost,TV Zeeland, TV Gelderland en Omroep Friesland hebben al aangegeven mogelijker op satelliet distributie over te stappen met gebruikmaking van de financi?le middelen die vrijkomen door de afschakeling van de analoge zenders. De meeste bewoners in de zogenaamde buiten gebieden (buiten het bereik van de kabel) hebben inmiddels een digitale satelliet ontvanger en kunnen dan zonder nieuwe apparatuur te hoeven aanschaffen meteen de regionale zender zien. Satelliet exploitant SES-Astra ziet dat graag gebeuren: "Op deze wijze hebben de omroepen meteen 100% dekking en hebben de kijkers zonder extra investering in ontvangstapparatuur toegang tot hun regionale omroep," aldus Bill Wijdeveld van Astra.

Er zijn al veel testaanduidingen maar nog geen beeld!

Die ontwikkeling zou ik persoonlijk wel toejuichen. Dat heb ik ook al aangegeven toen L1 op de satelliet kwam.
Het lijkt me immers best eens interessant om te zien wat er bijv. in Rotterdam, Amsterdam, Friesland en andere regio's zoal lokaal speelt. Je ziet soms wel stukjes in bijv. programma's als Hart van Nederland, maar het is toch niet hetzelfde als de lokale TV en bepaalde zaken komen gewoon helemaal niet aanbod.
Dus wat dat betreft is het wel mooi als er meer lokale tv op satelliet zou verschijnen.

Regio TV op SAT? JAAAAAAAAAAAAA!!!!

Ben er een voorstander van, kan eigenlijk niet wachten:)

Wie wil er nou niet weten, wat er in Twente gebeurt als je op de camping staat in verweggistan....

Ik juich het ook toe, kan ik de "Kabel" opzeggen, scheeld toch weer 15 euro in de maand... is 180 euro in het jaar, is 1800 euro in 10 jaar.

Kunnen we over 10 jaar voor die 1800 euro mooi op vakantie...hehehe

GR Fred.

JA inderdaad de regio via de sat dat is het. En als ze slim zouden zijn dan zouden ze met een aantal een kanaal delen om de kosten laag te houden 3 omroepen op 1 kanaal zou moeten kunnen.

Fred die 1800 euro kan je ook voor de kleine bewaren om die tegen die tijd een eigen Satellietontvanger te geven tegen die tijd heb je dan wel weer een of andere speciale dreambox voor kinderen.

3 omroepen op 1 kanaal ?
Wil je gelijk in HD gaan ontvangen ?

Er passen veel meer omroepen in 1 kanaal, zij het dat dan de kwaliteit wat minder word.
Als we canal digitaal als kwaliteits leiddraad mogen volgen (jaja, ik weet het...) dan passen alle provinciale omroepen op twee transponders.
En dan prop je er ook de radio varianten lekker tussen.

Ik neem aan dat wizzard bedoelt 3 omroepen op 1 kanaal met timesharing zoals dat op BVN met de Belgie en Nederland gebeurt.
Op 1 transponder passen veel meer kanalen dan 3 (in full time), toch wel zo'n 16, waarop dan omroepen kunnen zitten.
Om effe het verschil tussen transponders, kanalen en broadcasters (omroepen) te verduidelijken.
De transponder is gevuld met kanalen, en de kanalen zijn gevuld met omroepen.

Grtz.

Inderdaad Kilroy 3 omroepen op 1 kanaal dit moet toch kunnen de meesten hebben maar 1 uur nieuws achter elkaar.
Dus is dat kosten besparend maar ik geloof nooit dat ze dit willen gaan doen het moet nu eenmaal geld kosten terwijl een kanaal sharen veel meer opties bied zeker als het een kanaal is van omroepen die aan elkaar grenzen zoals bijvoorbeeld TV Rijnmond en TV West.

Nou van ons mogen de regionale zenders op de satelliet hoor. Laat Rotterdam e.o. hun reionale zenders maar als een van de eerste gaan dan hebben we binnenkort een MOD die promotie maakt: van DJ wordt die dan VJ :biggrin::biggrin::biggrin:

Maar dat betekent wel werk aan de winkel want we moeten dan een duckclip maken :biggrin::biggrin::biggrin:

In welke highend studio gaat die clip dan opgenomen worden Eendenteam en ja een bezoek aan de kapper voor een nieuw kleurtje in het haar ja want je wil wel representatief overkomen met ze allen Duckstad TV ;)
oeps daar gaat ons budget.

Maar even terug ontopic het werd wel eens tijd dat dit gaat gebeuren alle regionalen op de satelliet

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan