Kilroy
Addicted Member
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 15
Iedereen weet dat je altijd een backup moet hebben voor het geval dat...!
Maar het probleem is dat velen niet genoeg schijfruimte hebben om een complete windows partitie weg te zetten.
Daarom zal er in de praktijk niet veel van terecht komen.
Gelukkig heb je in windows wel wat reparatie mogelijkheden dus is er wel wat te herstellen.
En zijn er wat programma's van derden die ook wel wat kunnen.
Maar er is een makkelijke manier om de registry te saven (backuppen).
Daar staan tenslotte alle instellingen in opgeslagen maar het is geen file ofzo.
Daarom open regedit, en kies "mijn computer" bovenaan.
Vervolgens bovenaan links "registry" en dan "Export registry file" en save hem bv als "mijncomputer" als registry file op de gewenste locatie.
Hij wordt dus opgeslagen als een .reg file en kan wel 100MB groot worden.
Op deze manier heb je alle registry gegevens op een veilige manier en plaats opgeslagen.
Aangezien het een .reg file is kun je hem alleen in windows gebruiken door te importeren of gewoon er dubbel op te klikken en hij wordt ook geaktiveerd.
Ik heb het ook eens op een pc gedaan maar nog niet hoeven uit te voeren.
Natuurlijk kun je elk ander deel van de registry ook saven zelfs afzonderlijke keys.
Het wordt dan ook soms gebruikt via internet om bepaalde instellingen te veranderen d.m.v. zo'n .reg file, maar je weet waar het over gaat.
En dan bedoel ik natuurlijk goedwillende gasten.
Grtz.
Maar het probleem is dat velen niet genoeg schijfruimte hebben om een complete windows partitie weg te zetten.
Daarom zal er in de praktijk niet veel van terecht komen.
Gelukkig heb je in windows wel wat reparatie mogelijkheden dus is er wel wat te herstellen.
En zijn er wat programma's van derden die ook wel wat kunnen.
Maar er is een makkelijke manier om de registry te saven (backuppen).
Daar staan tenslotte alle instellingen in opgeslagen maar het is geen file ofzo.
Daarom open regedit, en kies "mijn computer" bovenaan.
Vervolgens bovenaan links "registry" en dan "Export registry file" en save hem bv als "mijncomputer" als registry file op de gewenste locatie.
Hij wordt dus opgeslagen als een .reg file en kan wel 100MB groot worden.
Op deze manier heb je alle registry gegevens op een veilige manier en plaats opgeslagen.
Aangezien het een .reg file is kun je hem alleen in windows gebruiken door te importeren of gewoon er dubbel op te klikken en hij wordt ook geaktiveerd.
Ik heb het ook eens op een pc gedaan maar nog niet hoeven uit te voeren.
Natuurlijk kun je elk ander deel van de registry ook saven zelfs afzonderlijke keys.
Het wordt dan ook soms gebruikt via internet om bepaalde instellingen te veranderen d.m.v. zo'n .reg file, maar je weet waar het over gaat.
En dan bedoel ik natuurlijk goedwillende gasten.
Grtz.