Remote

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Voor wie het vergeten waren.
Een makkelijke manier om via het netwerk dingen te doen is PC Anywhere.
Dat bestaat al lang en ken ik ook al lang, maar was het een beetje vergeten.
Het werkt best wel handig.

Op ??n pc zet je pc-anywhere host.
En op de andere pc's zet je pc-anywhere remote.
De host zet je zo dat hij naar remote pc's luistert, of je kiest een account uit de lijst.
En in de remote pc zet je het ip-adres van de host waar hij naar moet zoeken.
Als je alles goed hebt gedaan open pc-anywhere op de remote pc (niet op de host pc).
Klik op Remote control (connect to another computer) en je krijgt een venster met username/password.
Geef een geldig account in en je krijgt het bureaublad van de host pc te zien.
Nu kun je de host pc helemaal besturen.
Je ziet op de remote pc precies wat er op de host pc werkelijk gebeurt.
Heel grappig ja!

Maar je kunt ook File transfer kiezen.
Dan moet je weer inloggen, en je krijgt een split screen met links de remote pc en rechts de host pc.
Met van beiden de directory tree (folder boom).
Je kunt nu files van de een naar de ander overzetten, heel makkelijk dus!
Je bent nu niet gebonden aan shared (gedeelde) folders als bij andere netwerkzaken.
En dat is heel handig.
Er zit echter nog wel meer in pc-anywhere.

Je hebt echter nog meer installatie opties zoals, Gateway, Mobile, Crossplatform.
Mogelijk dat BT daar meer vanaf weet.

Grtz.

Deze functionaliteit is tegenwoordig op veel meer plaatsen te vinden.
Zo maakt logmein (log me in) de laatste weken erg veel reclame om je pc via je iphone te bedienen.
Maar dat kan dus ook vanaf je laptop of welke andere computer ook.
De basis is gratis, voor file transfer en bijvoorbeeld printer sharing moet je een abonnementje nemen.
Ook de iphone oplossing is gewoon betalen geblazen, anders zouden ze er ook geen reclame voor maken.

Maar puur voor de basis is dit dus een leuk alternatief, en dan ook nog gratis.
Je kunt zo mooi de familie en weet ik veel wie allemaal op afstand uit de shit helpen als het weer eens niet wil lukken met de pc.

PcAnywhere.. phuuu... ja dat bestaat al heel lang en moet je ook nog voor betalen volgens mij. De funktionaliteit van het overnemen van de pc, zit inderdaad al in veel andere dingen zoals het gratis te verkrijgen UltraVNC, Teamviewer en anderen, die ook nog eens een stuk kleiner zijn qua installatie.

Voor wat betreft file transfers is dat dan toch weer wat beperkter.

Logmein is inderdaad een leuk alternatief, maar als je van veiligheid houdt niet te adviseren aangezien je dan via een server van derden gebruik maakt van het systeem.
Het hele dataverkeer kan op die wijze makkelijk afgeluisterd worden. Zal dat bedrijf misschien niet doen, maar ik hou van privacy. Tenminste als ik e.e.a. goed begrepen heb. Je moet er in elk geval inloggen dus dat zit me dan al niet echt lekker.

Ja, er zijn er verschillende BT.

Ik heb RealVNC eens geprobeerd dat is ook vrij, en werkt vrij aardig.
Je kunt op elke pc de viewer en de server installeren.
De server kun je ook nog via het startmenu starten en stoppen.
Je moet wel de server VNC service registeren maar dat is op je pc (registry).
Het is wat anders dan het programma registreren wat niet hoeft.

Je laat dus de server lopen, en onder authentication moet ik "prompt local user" uitzetten.
En je kunt nog een password zetten onder authentication.
Maar er zijn nog veel meer dingen in te stellen.
Die moet je maar uitproberen wat werkt.

Op de andere pc start je de VNC viewer via het desktop icoontje (wel installeren).
En je geeft het server IP-adres in van de andere pc.
Als je alles goed hebt gedaan krijg je nu het bureaublad van de andere pc op je scherm.
Onder in de taakbalk heb je het VNC server icoontje als die loopt (wel installeren).

Het voordeel van deze VNC is dat op alle pc's server en viewer kunnen draaien.
Maar je kunt de server altijd uitzetten.

Grtz.

Als ik remote al eens iets moet doen bij familie of vrienden dan gebruik ik altijd:

http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

Hardstikke handig en nog gratis ook, voordeel is dat de andere party nagenoeg geen computer kennis nodig heeft ( als ie maar weet hoe een progje te installeren ).

Start ook niet auto op in windows dus alleen actief als je ervoor kiest.

Yep, vond ik ook al.:)
gratis te verkrijgen UltraVNC, Teamviewer en anderen
PC anywhere heeft echter veel meer mogelijkheden. Logisch, want dat is payware, het zou niet goed zijn als je voor iets moest betalen als het minder funktionaliteit heeft.

Maar Teamviewer is voor mensen zonder ervaring inderdaad wel makkelijker weer dan VNC of Ultravnc.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan