ringel s

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Althans zo noem je het volgens mij toch?

Hallo allemaal, ik heb weer iets ik zal wel weer te weinig zoeken maar krijg het even niet gevonden.

Zit ik net op een duits forum, wil ik daar en reply weg zetten, en ik wil het woord lass wegzetten...

Maar dit moet niet met dubbel s mar met een B met zo'n streepje eronder, nou weet ik wel hoe je een str??pje (alt 130 en alt 138) op een e moet zetten maar hoe zet ik nou die B goed, ik dacht dat dit de ringel s heette?

Wie ow wie zegt mij dit even.

Thank you.

? is idd de ringel s , maar die duitsers kunnen heel goed overweg met SS (Oei)

Alt 225

?edankt matrix.

Bij mijn ikspee gaat het ook met ctrl-alt s: ?
shift-ctrl-alt s is ?

Bij ikspee weet ik niet, maar bij w2k heb je onder system tools een charactermap met een heleboel tekens. Elk teken kun je dan bereiken met de corresponderende altcode (numm. toetsen). Bij mij is ie dan alt 0223.
Inderdaad, die dubbele s is niet zo fraai, hoewel duitsers er aan gewend schijnen te zijn.
Grtz.

Elke versie windows heeft die speciale tekens, maar het kan wel zijn dat ze niet bij elke windows mee geinstalleerd zijn. Wel staan ze standaard op de installatie CD en kun je ze altijd nog apart installeren.

Over het algemeen terug te vinden bij de systeemwerkset of Bureau accesoires afhankelijk van je windows versie.

De combinatie ctrl-alt geeft bij mij een ? en shift-ctrl-alt s een ? dus er zijn ook wel toetsencombinaties die werken.
De alt-combinaties stammen al nog van uit de dos tijd, misschien zelfs nog eerder en komen uit de ascii-tabel, dus mochten je toetcombinaties niet werken is dat en/of die speciale tekens in windows een heel mooi alternatief.
Bij die speciale tekens kun je trouwens ook zien wat de alt-combinatie is.

Juist ja, via bureau assecoires en de systeemwerkset vind je de charactermap (tekenset in ned zeker). En als je op een teken gaat staan geeft hij de altcode onderaan weer. Dus windows maakt er gebruik van. Of het nu uit de dostijd komt of niet maakt niets uit, immers windows zelf stamt ook van dos af. Die altcode werkt alleen met het nummerieke toesen bordje rechts op je keyboard, en dat zit er niet voor niets op!
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan