Rotor die draait wanneer ie maar zin heeft

H

hugow

Heel merkwaardig (althans voor mij)!!!

Ik heb de volgende samenstelling van apparatuur.

- 1 Atlanta 5400 plus patch 1.70 no_zap + abo canal+

- 1 Magic module 1.05 met penta 1.11 + jack 6 in1

- 1 Stab motor HH100

- 13 meter kabel

- 80 meter Acrsat schotel met universenele LNB Samsung

Welnu, tot enkele maanden geleden draaide mijn motor netjes bij het schakelen naar diverse zenders van Astra naar Hotbird of naar Sirius of naar Hispasat.

Tot op een bepaald moment draade mijn motor soms wel en soms niet naar de gewenste sateliet.!!!! Vaak blijft het steken om van Hotbird naar Hispasat te draaien.

HOE KAN DIT NOU????

Voor de patch van 1.62p had ik dit probleem. Ik had gehoopt dat het probleem met de nieuwe patch verholpen zou zijn daar ik reeds alle zenders opnieuw gescand en vastgelegd heb. Ook de posities van de satelieten.

WIE HELPT ??

M.vr.gr

Hugow

Ik denk dat ik de oplossing heb !
Je schotel is te groot om te draaien...hij zit iedere keer klem..........logisch met die afmeting (80 Meter) Lol LOl LOL

Wat zijn wij lollig.

Is er iemand die mij hulp kan bieden. Graag alvast bedankt!!!

M.vr.gr

PS zou het een rotor defect kunnen zijn???

ik heb hier het zelfde gehad met de hh120 van alles geprobeerd (humax 5400) en heb hem van pure ellende maar op de toonbank van de winkel gelegd,na 10 dagen kreeg ik te horen dat de motor inderdaad stuk was en daar deze slechts een maand oud was een nieuwe gekregen en die doet het nu inmiddels een jaar later nog steeds prima,dus het zou best kunnen dat die van jou ook naar de kl*te is
suc6

Sat-empire thanks voor je reactie....

Zijn er nog anderen met dezelfde ervaring???

Zoniet dan wordt het maar een nieuwe aanschaffen want deze is reeds ouder dan een jaar, maar ik heb het pas 6 maanden in gebruikt.

M.vr.gr

Hugow

ik heb gisteren een splinternieuwe motech sg-2100 geinstalleerd. Gisteren weigerde hij een paar keer om te draaien naar een positie. Vandaag wil hij bijna geen enkele keer meer draaien naar een satelliet. Ik merk wel op dat, vaak als ik de tuner opnieuw opstart, de rotor draait naar de hotbird.

Probleem is nu dat ik die van een particulier gekocht heb via het net en geen enkel aankoopbewijs heb. Dus omwisselen zal niet makkelijk zijn.

Kan ook aan de voeding liggen van je Ontvanger.

MvG
Duckteam

ik heb voor een kennis ooit eens een humax voorzien van nieuwe soft en een draaibaar systeem aangelegd.
motor draaide steeds naar uiterste posities, een middag aan het klooien geweest maar was niet goed te krijgen,
opnieuw nieuwe soft, firm en kanalenlijst, erin geblazen en het probleem was over

groeten max

Zo, de nieuwe rotor heb ik zaterdag aangesloten en ja hoor de motor draai redelijk soms wil hij niet van Hispasat naar Astra.

Ik heb de stekker van de receiver omgedraait in het stopcontact. En wat denk je! de motor draait nu als nooit te voren.

@Eendenteam

Zou het toch niet aan de voeding van de deco gelegen hebben??

m.vr.gr

Hugow

Eigenlijk weiger ik dit te geloven.... draai die stekker nog eens om en kijk of dat verschil uitmaakt

Als dat wel zo is heb je een SERIEUS probleem in de electrische bedrading thuis.

Je ontvanger - tv - videorecorder, dvdspeler etc... zijn niet geaard (geen randaarde dus) en alle (zwakstroom) gelijkstroom netten zijn dus zwevend gekoppeld.

het kan zijn dat je motor - schotel combinatie wel geaard is. in dat geval kan het zo zijn dat als het met de stekker linksom wel werkt en rechtsom niet er ergens in je huis een van de fasen aan aarde verbonden is (of bijna...) Dan is bij de antenne het wisselstroomnet gekoppeld aan het ontvanger zwaktroomnet

Zo kan er wellicht een aardlus zijn ontstaan of, nog erger, een potentiaal-lift (dit kan alleen als een van de tv-apparaten een slecht geconstrueerde voeding heeft of met netfilters werkt) (als je audio installatie met de tv-installatie is verbonden, moet je ook daar kijken)

(laten) uitzoeken, die hap.

P. Lyttle

Heb hier ook het probleem met de sg-2100. Zover ik kan zien is de aansturing (13/18V) van de hummie goed en zit het in de rotor zelf. Heb inmiddels ook gevonden dat de aansturing van de motor zelf niet goed is; wel 5V maar geen GND.

Ben op zoek naar het schema, heeft deze iemand?

S.

Eh, na een dagje goed werken begon de ellende weer, maar nu alleen als je direct van Hispasat naar Astra zapt. B.v. via de lijst van Taquilla 1 naar Net5 .
Volgbens mij moet het toch aan de voeding van de Atlanta liggen.

Ik denkt dat er binnekort een atlanta 5400+ te koop wordt aangeboden en ga ik maar es over op een fatsoenlijk merk over die net zoveel kan als een Atlanta. B.v. een Digix 911-U

M.vr.gr.

Hugow

Vindt jou ontvanger misschien zelf een satelliet? als je over 58 graden zapt, komt je ontvanger vaak een zender tegen met (bijna) goede instellingen, waardoor de ontvanger mischien in de war raakt

Bij mijn hyundai verandert dan de mededeling "antenna moving" in "bad or no signal", maar de antenne draait gewoon door. mijn ontvanger stuurt de stab (chess, eigenlijk) naar een vooraf uitgerekende positie, en kijkt niet naar tussenliggende zenders, misschiein is dat bij jou anders?

P. Lyttle

Hoi,

@Hugow
Ik heb het een beetje zitten lezen, wat ik zelf een keer heb gehad is dat met het bezig zijn van de ontvanger de coax kabel niet meer goed in de F-connector zat, je merkte hier niets van (goed beeld) totdat ik overzapte naar een andere sateliet, hij wilde niet meer draaien. Ik heb toen alle aansluitingen gecontroleerd, de F-connector goed vast gezet en hij draaide weer als nieuw.

@Dreamboy
Je zegt dat bij opnieuw opstarten de schotel richting de Hotbird draaid, kan het ook zijn dat als je de ontvanger aan laat staan hij doordraaid naar de Sirius (0 punt van de motor) en dat hij daar een beetje heen en weer gaat. Net of hij iets aan het zoeken is.
Als dit zo is dan moet je de meest uiterste posities opnieuw bepalen, je ze eerst de ontvanger een dag uit, de F-connector loskoppelen. (doordat de motor een dag zonder spanning heeft gezeten is de motor zelf gereset)
Na die dag sluit je hem weer aan. Je zet de ontvanger aan en gaat naar het menu.
Via je menu van de ontvanger, moet je de motor van de schotel ook resetten.
Hierna ga je de meest oostelijke positie bepalen en zet die dan vast, daarna de meest Westelijke positie bepalen en die ook vast zetten in je ontvanger.
Nu moet je ontvanger en motor het weer goed doen!

Succes,

Groeten Erniebe

@erniebe

ik heb al gemerkt dat hij niet steeds naar de hotbird draait. Ik denk dat hij draai naar het kanaal dat ik ingegeven heb voor het uitschakelen. Ik moest dan de tuner uitschakelen omdat de rotor bleef staan op de huidige satelliet. Blijkbaar wil hij pas van satelliet veranderen bij het in en uitschakelen.
Pas op: dit is niet altijd zo. Soms draait de rotor perfect naar de satelliet die ik opgeef.

Raar fenomeen dus :-(

Hoi Dreamboy,

Misschien dat er bij jou ontvanger een F-connector los zit?
Als dit probleem zich pas voorgedaan heeft na de regen, met het droge weer niet. Dan moet je even bij de motor je aansluitingen (F-connectoren) nakijken dat er geen vocht tussen zit.
Dat de motor wil draaien naar die zender (satelliet) als je de ontvanger uit en aan schakeld, het kan zijn dat de ontvanger bij het inschakelen een hele kleine piekspanning afgeeft naar de motor (dit weet ik niet zeker), waardoor hij wel even wil draaien.
Ook als bij de F-connectoren er weinig aders (buitenmantel) zitten kan hij een slecht contact hebben.

Het lijkt een kleinigheidje, maar vervelend om te vinden.

Groeten Erniebe

Originally posted by hugow
Eh, na een dagje goed werken begon de ellende weer, maar nu alleen als je direct van Hispasat naar Astra zapt. B.v. via de lijst van Taquilla 1 naar Net5 .
Volgbens mij moet het toch aan de voeding van de Atlanta liggen.

Ik denkt dat er binnekort een atlanta 5400+ te koop wordt aangeboden en ga ik maar es over op een fatsoenlijk merk over die net zoveel kan als een Atlanta. B.v. een Digix 911-U

M.vr.gr.

Hugow
ik denk dat je voeding niet genoeg kan leveren om hem te draaien omdat het steeds die groteren afstanden tussen te satalieten zijn kijk eens of je daar iets over kan vinden of het met een anderen ontvanger proberen.

ik zou dit ook even GOED na vragen of die nieuwe motor wel kan met je ontvanger

mvg ton

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan