Rotor instellingen

D

dobby

Een handelaar heeft mijn rotor afgesteld voor mijn oude satelitte ontvanger en wel zo dat ASTRA 1 en 2 en 3 kon worden ontvangen

Nu wil ik de rotor programeren voor mijn nieuwe ontvanger zijnde een HOMECAST HS 5101 CICD.

Ik snap van de uitleg in het boekje niks.

Als ik de rotor met mijn oude ontvanger op een satelitte zet zeg ASTRA 3

hoe krijg deze stand en de andere standen in de nieuwe ontvanger .

Of moet alles bij de nieuwe ontvanger stuk voor stuk weer opzoeken.

Vast bedankt

dobby

Allereerst van harte welkom op het forum!

Of moet alles bij de nieuwe ontvanger stuk voor stuk weer opzoeken.
Vast bedankt

dobby
Ja als je een nieuwe ontvanger hebt moet je de standen in die ontvanger opnieuw in die decoder opslaan.

Ok maar hoe doe ik dat ?

Als ik bij een bepaalde stand van de rotor die door de vorige ontvanger heeft op gezocht bij de nieuwe ontvanger Ok zegt ofte wel onthouden doet hij dat .

Of moet ik het middels draaien van de rotor aangeven wat de standen zijn en dan op de OK knop drukken..

Vast bedankt

Hoi dobby

Ook namens mij van harte welkom op dit board.

Wat heb je voor motor en kan die USALS aan (ook wel foutief DiSEqC 1.3 genoemd )? of werk je via DiSEqC 1.2

Kan je ontvanger USALS aan?

Geef je woonplaats en adres even aan op http://www.dishpointer.com/, lukt het je niet, dan vertel ik je hoe je het moet doen.

Groetjes,

Bones

Welk merk? (Ik heb een Stab Italia en deze kan ook USALS aan)

Kan ik niet meer lezen.

Zoals ik al eerder schreef hij heeft op mijn oude tuner al gedraaid , bij aankoop een paar jaar geleden door de verkoper geinstallateerd .

Maar dat was een duur grapje .

Daarom probeer het nu zelf als het lukt.

Ik kan rotor met de oude tuner nog altijd sturen en dan het signaal door sturen naar de nieuwe tuner , maar dat zo'n omstel .

Daarom probeer ik hem nu rechtstreeks op de nieuwe tuner aan de gang te krijgen.

Dat installeren was zo duur , dat als het mij niet lukt , het haast goedkoper is om een multi focus schotel aan te schaffen en die zelf in te stellen.

Niet draaibare schotels heb ik wel vaker ingesteld.

De beschrijving van homecast hoe je een draaibare schotel moet instellen , vindt ik niet erg duidelijk.

mt vr gr

dobby

Bedankt voor de reakties.

Maar heb ik het goed begrepen dat ondanks het feit dat de schotel + rotor goed werkt op de oude tuner alles opnieuw ingeregeld moet worden voor de nieuwe tuner .

Dus dat ook de instellingen die golden voor de rotor in de oude situatie niet meer geld voor de nieuwe.

De nieuwe tuner heb ik gekocht bij een andere leverancier omdat de vorige de tuner die ik wilde hebben niet verkocht.

Maar hij had wel een andere voor mij te koop , en zijn reacties was als je hem wilt hebben dat zet ik de instellingen op de zaak in de nieuwe en dan zou het moeten werken.

Dus hij gaf mij de indruk dat het mogelijk moet zijn om de instellingen zo over te zetten.

Alleen hij vertelde niet hoe.

Bij mijn oude tuner zit bij elke satelitte een positinummer vermeld.

met vr. gr.

dobby

Bij mijn oude tuner zit bij elke satelitte een positinummer vermeld.
Dat is DiSEqC 1.2, precies zoals je al eerder schreef. (MAS3 mag me op mn donder geven als ik het fout heb)

Probeer eerst even of je motor USALS aan kan, scheelt je zoveel tijd en moeite.

Kijk even in het menu van je ontvanger of er USALS bij staat.

Groetjes,

Bones

De receiver kan USALS aan En DiSEgc 1.2 En DiSEgC 1.0.

Op de gebruikers handleiding van de rotor staat : Compatible with DiSEgC 1.2 receivers

En verder een tabel van voor geprogrammeerde satelitten voor zowel het noordeleke als zuidelijke halfrond .

En de opmerking denk er bij de installatie aan op welk halfrond je zit in verband met de draaing van de rotor

mt vr gr

dobby

hoi hoi,

Als ikhet zo lees zou ik gaan denken dat je je rotor moet resetten en de nistellingen in je ontvanger opnieuw ingeven.

Door de band genomen is dat voor nederland 52 graden noord .

Deze coördinaten kan je aflezen middels een navigatiesysteem

suc6

Wing

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer dan eerst USALS, in welke plaats woon je?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:45 uur ----------

Op de gebruikers handleiding van de rotor staat :
Op die gebruikershandleiding staat toch ook de naam en type van je motor?

Geef die even.

Groetjes,

Bones

Nee geen naam alleen een heleboel technische gegevens

Woonplaats Peize

Ik weet niet of ik het hierby mag stellen maar ik heb nog een ander vraagje er staat by myhomecast nieuwe software voor mijn tuner .

Als ik, het down load , het is een zip bestand en uitpakked zoals aangegeven en ik vraag de gegevens van het uitgepakte bestand dan krijg lk als antwoord Unix excutable .

Wat ik vreemd vind opnemen doe ik via de USB en die media moet staan op fat 32

Nu is mijn computer een MAC , mogelijk pakt hij het verkeerd uit.

Wat gebeurd er als ik toch load in de ontvanger ?

met vr gr

dobby

Vwb je 2de vraag: hier heb ik totaal geen verstand van, misschien onze MAS3?

Groetjes,

Bones

Op de DiSEqC vraag kan ik geen antwoord geven, puur omdat ik nooit echt geëxperimenteerd heb met DiSEqC motoren.

Het update bestandje voor je ontvanger kan heel goed een Linux executable zijn, maar het kan ook zijn dat dit zo genoemd word omdat je mac het type niet kan vaststellen.

Ik zou gewoon doen wat er in de handleiding staat, en dus werken met wat je nu hebt.

Misschien dat ik kan helpen met de diseqc motor, alleen zie ik de vraag niet of gaat het om dat inprogrammeren?

Als je ontvanger geen Usals ondersteund zul je elke positie inderdaad weer in je ontvanger moeten gaan vastleggen, hoe dat met jouw ontvanger moet is me echter onbekend.

Van de MAC computer weet ik niets maar OK je ontvanger de Homecast ondersteunt disqC en usals.

Dan zou ik zeggen ga in het schotelmenu selecteert usals en geef de gevraagde instellingen op de ontvanger rekent dan uit waar hij heen moet draaien.

Je moet dan je geografische plaats op aarde ingeven dus je longitude en latitude en dat is voor Peize (Drenthe)

Latitude 53.150 Nord

Longitude 6.500 East

Volgens mij is dat alles wat je invoeren moet je moet maar kijken of dat voor iedere satelliet moet maar denk maar éénmalig.

Als je na de komma maar één cijfer in kunt vullen is het ook prima dus longitude 6.5 E of zo.

Heb je dat zo opgeslagen zou als de schotel goed is uitgericht hij zo naar iedere satelliet moeten draaien.

Voor het software probleem probeer van iemand een buurman of iets een laptop met Windows er op te lenen om de software er in te zetten.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan