router linksys

D

doodi

wie woont in de buurt van tilburg en heeft tijd en zin om de router mee aan te sluiten
ik ben namelijk over gestapt op 1 augustus van home naar telfort en alles is verkeerd gegaan nu hebben wij sinds gisteren telefoon en internet maar onze neef die ons altijd helpt is al 4 weken geleden geweest en woont 600km ver

Eventueel kun je ook kijken op http://telfort.gebruikers.eu daar staat ook een uitleg hoe je een router achter je Zyxel modem kunt aansluiten. Ik zal hem ingekort hier onder plaatsen want ik heb hem toch zelf geschreven.

Feitelijk is het heel gemakkelijk.
Reset je Linksys naar fabrieks instellingen en sluit dan alleen je pc aan op de Linksys.
Ga nu naar de instellingen, zet daar DHCP op UIT en eventuele firewall ook uit.
Kijk bij de netwerk instellingen bij de LAN (dus lokale netwerk) en controleer of de Linksys daar het ip adres 192.168.1.1 heeft. Tot zover de Linksys.

Neem nu de UTP kabel die van je Zyxel komt, en sluit deze aan op de Linksys router maar niet op de WAN poort maar op 1 van de 4 pc (LAN) poorten dus.

Doe op je pc ipconfig /renew of herstart de pc.
Klaar.

Voor evt. draadloze clients kun je de Linksys bereiken via 192.168.1.1 in je browser en de Zyxel kun je bereiken via 192.168.1.254.

Verder hoef je port-forwards alleen nog in de Zyxel te maken en die kunnen dan rechtstreeks naar het ip adres van de pc waar je de forward voor nodig hebt.

Black Tiger;194249 zei:
Neem nu de UTP kabel die van je Zyxel komt, en sluit deze aan op de Linksys router maar niet op de WAN poort maar op 1 van de 4 pc (LAN) poorten dus.
We nemen aan dat het een normale UTP kabel betreft en geen 'cross-'kabel.

@doodi: we hopen dat het je is gelukt en je weer via LAN kunt internetten.

eendenteam;194270 zei:

@doodi: we hopen dat het je is gelukt en je weer via LAN kunt internetten.

ja het is gelukt harstikke bedankt voor de hulp groetjes doodi

Harstikke mooi!

eendenteam zei:
Ja een gewone. Een cross-kabel zou men ook kunnen gebruiken, moest vroeger zelfs als ik het me goed herinner. Maar aangezien tegenwoordig zo'n beetje alle routers en switches wel auto-sensing zijn is het niet nodig een cross-link te gebruiken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan