router met ingebouwde firewall?

• Topic starter multigek10.0
  • Startdatum
M

multigek10.0

zijn er geen routers met firewall die je ook kunt uitzetten als jij dat wil?
zelf ben ik maar een amateur,dus daarom vraag ik dit aan jullie.
bvd.
marc.
ik wil me die sitecom effe bestellen voor 29.95 op www.dynabyte.nl
maar ik download nog al veel van dc++ en chat nog al veel via msn.
is dit nu wel een verstandigge keuze.?
of kunnen jullie mij wat beters aanraden!
andere router bv.

Je kunt vaak de firewall uitschakelen met routers maar dat geeft toch niet het resultaat wat jij wilt.

Het probleem ligt in het feit dat er een verschil is tussen je internet ip adres (wat je van de provider krijgt) en je interne netwerk.
Je kunt in veel routers een "virtual pc" aangeven, dan mag die pc alles wat "god" verboden heeft (zoals het spreekwoord zegt) maar dat brengt als nadeel met zich mee dat ie dan ook nauwelijks beschermd is.

Je kunt echter bij de meeste routers alles wel instellen via port-forwardings. Voor de meeste p2p proggies zijn er al sites in het Nederlands met voorbeelden te vinden van hoe je dan je router moet instellen.

Je schrijft verder dat je veel wilt doen met je MSN. Nou als je daar geluid bij wilt hebben (spraak dus) moet je echt zorgen voor een router met ofwel uPnP ofwel H.323 protocol (is in feite hetzelfde) ondersteuning.
Zonder dat, geen geluid op je msn, althans niet met spraak.

Sitecom is leuk, maar ik denk dat je beter voor een iets duurder model kunt gaan met deze uPnP/H.323 ondersteuning.

super bedankt.
als ik wat wil dan vraag ik het wel aan jouw,via pm.
nu weet ik tenminste wat ik ongeveer moet kopen.
bedankt alvast.
groetjes marc.

Prima, je mag altijd een pm schrijven, maar gewoon op het board mag ook, wie weet hebben anderen wel dezelfde vragen die jij tegenkomt en dan hebben ze ook gelijk de oplossing hier staan.

Suc6.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan