router/modem van versahel

J

jantje-sat

ik denk ik ga toch ook maar eens hier een topicje plaatsen
het gaat om provider versahel
en een hel is het neem dat van mij aan

het gaat erom hoe kun je portforwarding doen op de modem
mijn config is nu op dit moment:
1 hup/switch op de poort van de modem
1 dreambox op de poort van de modem --- met portforwarding
2 computers op de hub --- geen portforwarding
1 dreambox op de hub --- geen portforwarding

als ik alles via de hub zet dan kan ik van zijn leven geen portforwarding doen
nu heb ik 1 dreambox op direct op de 2e poort van de versahel modem gezet en dan eindelijk kan ik forwarden mmmaaaaaaaarrrrrrr
ik heb ook nog een suffertje draaien en die zit nu dus op de hub
en je kan het al raden geen portforwarding dus geen server meer bereikbaar

wie oh wie heeft ervaringen ermee en weet hoe iets te configgen zodat ik meerdere hardware op de modem/router van versahel kan aansluiten

ik zou jullie erkentelijk wezen voor een oplossing
grtzzzzz

nou nog geen reply's
nog even iets duidelijker mischien
de versatel modem/router heeft 4 uit/ingangen
2 zijn er gereserveert voor een decoder van hun ten behoeve van het voetballen
en 2 zijn er dan nog vrij voor evt het aansluiten van de computer of zelf 2 computers
op 1 van deze uit/ingang staat dus de dreambox
en op de 2e uit/ingang staat dus het huppeltje
en op deze hub weer de client van de eerste dreambox
en een computer nu nog even 1 maar het worden er dus 2
en op een van deze computers draait dus een ftp server deze is dus helaas niet meer bereikbaar door de buitenwereld

nou mochten er hier nog onduidelijkheden inzitten dan hoor ik het graag

grtzzzzz

Geen reply's komt waarschijnlijk omdat ie verkeerd staat.
Deze hoort in de computersectie thuis, de helpdesk is eigenlijk alleen bedoeld om verzoekjes te plaatsen om thuis geholpen te worden door iemand.

Maar misschien dat een van de moderators zo vriendelijk is hem naar de juiste plek te verplaatsen.

Om terug te komen op je probleem.
Waarschijnlijk hebben die twee poorten die je in gebruik hebt beiden een ip adres van een ander netwerk en is dat ook oorzaak van je probleem.
Wat je dan waarschijnlijk het beste eens kunt proberen is om de apparatuur op een switch te hangen en deze switch dan met 1 van die beide poorten te verbinden.

Of anders even hier de ip adressen van beide apparaten vermelden, dan weten we gelijk of er sprake is van verschillende interne netwerken of dat er iets anders aan de hand is.

ok dat wist ik eigenlijk niet maar als een van de mods hem kan verplaatsen dan zie ik het wel
de ip range van de 2 bruikbare poorten is een 192.168 serie dus daar zou het goed moeten gaan
alle computers en dreamboxen hebben dan ook een 192.168.2.7 nummer en hoger
de 2 heb ik er zelf van gemaakt want die was eigenlijk 1 dus 192.168.1.7
maar toen was ik nog met een router bezig op de modem te configgen en die had ook de 192.168.1.1 als inlog het zelfde als de modem/router van versatel
de dhcp werkt dus ook goed op deze poorten
maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet om een poort naar een apperaat op de hub te forwarden

dus als de box op de hub staat is hij niet te bereiken
terwijl ik gewoon de poort goed invul voor de zekerheid heb ik gewoon 678 als incoming en local ingevuld
maar ook als ik bv 2500 als incoming neem naar local 678 dan ook is de box niet te bereiken
en dus als ik de box direct op de modem/router van versatel zet op de overgebleven in/uitgang dan is het wel te configgen en bereikbaar

Ik bedoelde eigenlijk alle apparaten op de hub of switch en van daaruit 1 kabeltje naar 1 poort van de modem/router.
Dan eerst proberen met pingen of de machines bereikbaar zijn.

Eventueel dhcp uitknallen en dan statische ip's gebruiken.
Wel ook zorgen dat de gateway en DNS naar die 192.168.1.1 verwijst (ip van de router dus).

Pas als het onderling pingen goed werkt, kun je gaan denken aan portforwarding.

ja dat is nu het vreemde ervan het pingen gaat allemaal goed intern dan he
want versatel heeft op een of andere manier het zo voor elkaar dat je niet naar je ip kunt pingen vanuit je versa ip
ook kun je niet inloggen op het versa ip vanuit je ip

dus al met al een zeer vervelende zaak
ik kan alles wel intern testen of het werkt en dat gaat allemaal goed
maar wil ik dus weten of het vanuit het web te bereiken is dan zal iemand anders dat moeten doen
gelikkig zijn er enkele mensen die mij daarbij van dienst zijn
zodoende zijn we er dus achter gekomen dat ikzelf niet naar mijn eigen ip toe kan
dit was met chello (mijn eerdere provider) wel anders daar kon ik zelfs gewoon op mijn ip inloggen om alles te testen

Het eerste blokje tekst wat je schreef, dat is normaal.
Pingen naar je versatel ip kan uitgeschakeld staan dat is het ICMP protocol, is in feite ook niet nodig.

Wat je wel moet kunnen als je kunt pingen is via je interne ip adressen ook inloggen dus bijv. van 192.168.0.3 moet je op de ftp van 192.168.0.4 kunnen inloggen (als daar ftp op draait).

Afhankelijk van je ftp programma (zoals bijv. bulletproof) kun je waarschijnlijk het beste zowel je externe (versatel) ip alsook het internet ip van de pc waar de ftp op draait als ip's opgeven waarop toegang tot de ftp mag gebeuren (in de ftp configuratie dus).
Dan nog de poort. Het kan zijn dat bepaalde poorten geblokkeerd zijn.
Waarom neem je niet gewoon poort 21 zoals dat gebruikelijk is voor ftp?

Het enige wat je dan nog zou moeten doen is een portforwarding maken, dus van poort 21 naar poort 21 op het interne ip adres van de pc waar de ftp op draait. Als ik van bovengenoemd voorbeeld uit ga dan zou het dus een forward worden naar 192.168.0.4.
Maar jij weet zelf het best welk intern ip de ftp machine heeft dus dat kun je wel aanpassen.

Vanaf dat moment moet het mogelijk zijn om van extern op je interne ip in te loggen. Dat moet ook kunnen vanaf een andere pc op je interne netwerk, zolang die ook maar in de 192.168.0.x range zit (als je ftp machine daarin zit en te pingen is).

Beter kan ik het eigenlijk niet uitleggen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan