In dat geval zul je van statische ip adressen gebruik moeten maken (althans zeker voor een deel) en de router dus geen ip adres laten uitdelen aan je modem.
Ik neem aan dat je voor mxstream zo'n Alcatel ding hebt, deze moet op 10.0.0.150 dacht ik ja. In dat geval word aanbevolen (door de mxstream handleiding) om je modem 10.0.0.138 te geven, maar de ervaring leert dat dit ook 10.0.0.1 mag zijn.
Het is me echter niet meer bekend of je met mxstream nu met pptp of pppoe een verbinding moet opzetten.
In elk geval moet je dus even statisch ip adressen gaan uitdelen in je router.
Controleer hiervoor de dhcp settings in je router configuratie en beperk deze bijvoorbeeld van 10.0.0.1 t/m 10.0.0.100 want dat is al meer dan genoeg dan zou je al 99 pc's op je netwerk kunnen hangen. De adressen vanaf 100 t/m 254 blijven dan vrij, dus kun je die statisch gaan aangeven.
Dan moet je even verder in de config van je router kijken, ergens moet je ook statisch adressen kunnen aangeven.
Als dat niet het geval is (bij sommige routers kan dat niet) dan kun je het beste DHCP helemaal uitschakelen en alle ip adressen statisch (dus vast) ingeven.
Zorg dat je router in dat geval 10.0.0.1 krijgt.
Op elke pc moet je dan een ip instellen van 10.0.0.x waarbij x een willekeuring nummer is van 2 t/m 254 met uitzondering van 150 want die is voor het modem.
Subnetmasker 255.0.0.0
gateway 10.0.0.1
dns 10.0.0.1
En dan moet theoretisch alles werken.