Router

B

boes80

Wie weet waarom ik, met een router ertussen,niet meer op de news server van @home kan komen. ( Ik bedoel de server NEWS).

Op een andere server van @home geen probleem

In principe zou je dan met de mailserver ook problemen moeten hebben.

Achter een router heb je namelijk een intern netwerk, en heb je niet meer genoeg aan "mail" als mailserver/pop3server en "news" als newsserver.

Voor mail zul je de servers moeten wijzigen in "mail.home.nl" en voor news zul je de volledige newsservernaam moeten gaan gebruiken zoals bijv. "news.rdc1.ov.home.nl" maar er zijn meer newsservers van @home.
Even de hele doos newsservers in je newsproggie zetten, kijken welke het snelste werkt en de meeste volledigheid heeft en klaar ben je weer.:)

Maastricht heeft geen newsserver draaien. Dit is gewoon een dns verwijzing die doorverwijst naar news.tilbu1.nb.home.nl en zo heb je dan ook nog eentje in geleen en landgraag dacht ik.

Als je namelijk een ping doet naar die van Maastricht krijg je het ip adres 213.51.144.36 en als je daar een nslookup op doet kom je bij de Tilburgse newsserver uit.:)

Anyway, als je op het forum van FTD gaat kijken, even hier op het forum een search doet of via google, dan kom je een waslijst van @home newsservers tegen.

Volgens mij is de hele lijst ook terug te vinden op http://www.troublesathome.nl en dan heb je ze allemaal.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan