Rtv Drenthe Via Satelliet

S

stephopper

ASSEN - TV Drenthe wil extra geld om per satelliet uit te zenden. Dat zegt hoofdredacteur Elibert Maathuis.

Het rijk is van plan de zendmasten in 2007 uit de lucht te halen. Dat betekent dat kijkers die niet op de kabel zijn aangesloten, TV Drenthe niet meer zouden kunnen ontvangen. Maathuis vindt dat onaanvaardbaar. Hij verwacht dat uitzending per satelliet 225.000 euro per jaar extra kost.

Mvg.Sath.

Ben ik benieuwd waar ie dat geld vandaan gaat halen. Wat de exacte kosten zijn kan ie wel opvragen bij L1 (Limburg), ook lokale TV en die zitten al een tijdje op de satelliet.

Persoonlijk zou ik het wel toejuichen als er een paar transponders kwamen waarop alle Nederlandse lokale omroepen die daar zin of behoefte aan hadden, zouden kunnen uitzenden.
Op die manier krijgt men dan ook wat meer feeling omtrent lokale zaken die op andere plaatsen, wat verder van je weg, spelen en dat kan best interessant zijn, schept ook wel een beetje een band lijkt me.

Dat vind ik ook al zie ik er met regelmaat 4 lokale tv stations via hark en als het mooi gaat 6 stuks. toch doet je het wat van eigen bodem.

En hoe ze het willen bekostigen via sat.zal een probleem geven denk ik want die omroepen zitten niet qa geld niet erg goed.

mvg.sath.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan