Ruisgeluid op DM800HD

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.191
Punten
113
Leeftijd
61
Wij hebben een probleem met de DM800HD. Het betreft hier een originele, dus geen clone.

Deze staat nu op de slaapkamer aangesloten op een iets oudere 4:3 televisie, gewoon met de scart plug, gezien deze TV immers geen HDMI aansluiting heeft.

Als nu de DM800 opgestart is hoor je nog voordat er beeld komt al ruis. Het probleem is dat dit niet weg gaat en dus ook door het beeld en normale geluid hoorbaar blijft.
Net alsof je bij een analoge ontvanger de zender niet goed hebt afgesteld lijkt het wel.
In het menu audio/video kun je bijna niets instellen, deze staat nu gewoon op scart 50hz en RGB ingesteld. Of ik de AC3 uitzet of aan of de AC3 downmix aan of uit zet maakt geen verschil.

Is er iemand bekend met dit probleem of weet iemand een wijze om dit op te lossen?

============

Op Fun is er ook een draadje over en daar blijkt al uit dat er meerdere DM800HD's dit probleem kennen en het vermoedelijk een hardware probleem is.
Het ligt i.i.g. niet aan de scartkabel want een gewone DM500s werkt er perfekt op.

Ik ken nog wel iemand die goed kan solderen als dit op een of andere wijze hardwarematig te fixen is, maar dat is me niet bekend. Dus als iemand daar info over heeft dan graag!

Is het ruis of is het brom???/

Als het brom is zou je kunnen proberen de ontvanger aan aarde te leggen (ik neem hier meestal een stuk draad die ik onder een schroefje van de ontvanger pruts en aan een blank stuk van de verwarming knoop.)

BlackTiger wij kunnen je helaas niet aan een oplossing helpen. We hebben exact hetzelfde probleem gehad met onze dm800hd en daarom hebben we een HD TV op de slaapkamer gezet.

@The Matrix: Nee helaas, was het dat maar. Het is echt net alsof je een analoge zender net naast de frequentie hebt zitten en je dan ruis door het geluid krijgt. Het is echt ruis.

@Eendenteam: Bedankt. Wij zijn niet de enigen, Janblues blijkt er op die wijze aangesloten ook last van te hebben.

Frappant dat iets wat kwaliteit zou moeten zijn en ook aan de prijs is (ding kostte toen toch 425 euro) wat dat betreft niet ook fatsoenlijk getest is. Anders had slechts een enkeling hier last van.

Ja precies, en dan wordt het ergerlijk als clones beter werken en in elk geval al gekoeld zijn.... En dan vragen ze zich bij DM nog af waarom mensen overstappen op andere merken. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan