Runtime-fout....

Satrat

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Ik krijg de laatste tijd steeds een ding te zien op IE "er is een runtime-fout opgetreden. Wilt u beginnen met de foutopsporing?" Alles wat ik aanklik komt dat ding steeds maar weer. Staat er een instelling fout??? Weet iemand dit? Alvast bedankt voor de moeite...Groet van

de Satrat...

Kan echt vanalles zijn, van een virus via een trojan tot een instellingsfout een stukje van een ander programma waardoor hij zich verslikt, is zo echt geen zinnig woord over te zeggen.

Schrijf je exacte foutmelding eens op, dan kunnen we wat meer.

Ik heb dit echter al eens gezien bij een virus, dus een goeie scan zou geen kwaad kunnen.
Daarna eens Spybot er overheen draaie (http://security.kolla.de) om alle spyware te verwijderen, dat zou al tot oplossingen kunnen leiden.

Als het dan niet is dan graag de foutmelding exact vermelding.

@Black Tiger...ja bedankt dat je me ff wilt helpen....het blijft maar te voorschijn komen.

"Er is een runtime-fout opgetreden. Wilt u beginnen met de fout opsporing? Regel-21, Fout: Toegang geweigerd"

Dit is de boodschap, ben er zeker van dat ik geen virus heb en heb net nog ff Ad-Aware laten draaien.

de Satrat

Wat voor OS? Meestal is dit een DirectX probleem of er is een update van je OS nodig! Onder Windows zijn dit meestal foutcode's " Error 21 " kijk bij help van Windows, meestal komt het omdat je wat verwijderd hebt dat niet helemaal goed gegaan is..of een codec die je mist ... Onder Win98SE of Win98 "Plain" trek je gewoon de install erover heen,ben je er van af meestal.

Cya ...

Sorry ...heb niet het hele bericht gelezen alleen het laatste...sorry
Een online update will do ..

Cya ...

ik krijg deze melding ook,maar alleen als ik op het duck forum wil inloggen?
bij andere site's geen probleem.

groeten apkay.

Er is niets speciaals anders met het duckforum hoor. En als er iets staat van "an online update will do..." dan lijkt het me verstandig toch maar eens windowsupdate te draaien.

Nja, en als men geen SP1 geinstalleerd heeft omdat men met een illegale key draait, dan toch maar even zorgen dat je de omzeiltechnieken gebruikt zodat je toch alle updates kunt downen.

Zelf werk ik hier ook met windows XP zoals vele anderen en niet 1 probleem met de Ducksite en ook niet met een andere site.
Jammer dat er geen errornummer komt dan zou je iets kunnen zien, staat er geen knopje "details" waar je op kunt klikken?

Verder zou ik toch eens spybot draaien. Downloaden, installeren, EERST updaten en dan draaien, die vind vaak toch nog meer dan ad-aware.
Het is me niet bekend of ad-aware deze optie ook heeft, maar na het scannen kun je bij Spybot aangeven of ie bij een nieuwe start ook moet scannen. Doe je dan JA, en start opnieuw op, houdt ie het laden van allerlei files tegen en gaat ie eerst scannen. Dan weer het zoekvenster openen, wat nog naar boven komt aanklikken en dan "repareer problemen".

Er bestaan namelijk spyware zaken die zich meteen in gebruik nemen, en daarmee in het geheugen nestelen.
Je kunt die niet deleten, want zou je dat handmatig doen zou windows zeggen dat het bestand in gebruik is. Een geopend bestand krijg je in windows niet weg.
Maar als je hem dus weg kunt halen voordat ie start, dan lukt dat wel, Spybot heeft dus die optie.
Anyway, kan geen kwaad om die ook eens te proberen.

Zonder verder foutnummer kan ik je niet helpen, je kunt de tip van directx opnieuw installeren eens proberen, kan zelfs ook een videokaart driver veroorzaken dus als je pas je driver van de grafische kaart vervangen hebt (of je grafische kaart zelf) is dat ook een mogelijkheid, hoe raar het ook klinkt.
En zo zijn er nog -tig mogelijkheden.

Het zijn fouten die voorkomen door een combinatie van scripts en virusscanner/firewall.
Dus je kunt even je instellingen van je virusscanner/firewall nakijken op script blokkering

En anders kun je het volgende doen en zul je er ook vanaf zijn!
In je internetexplorer--->extra------>internet opties---->geavanceerd---->Bij surfen: Foutopsporing in scripts uitschakelen!

@black tiger....oke, jij je zin (grapje!!!) heb Ad-aware verwijderd en Spybot er voor in de plaats gezet. Maar er blijven toch problemen b.v. als ik naar Patsat ga krijg ik volgende mededeling:

.... Er is een runtime fout opgetreden. Wilt u beginnen met de fout opsporing? Regel 3 Fout: "document. searchform string " is leeg of geen object..........

Wil jij nog ff-kens nadenken wat dat zou kunnen zijn? Misschien belangrijk dat dit niet altijd gebeurd maar wel regel matig en op andere sites ook.

Ik heb XP prof.

de groeten van de Satrat

@Tha Freak en @black Tiger.......sorry, heb een beetje te snel gereageerd en de posting van Tha Freak over het hoofd gezien. Inderdaad Tha Freak, dat was het en ben voor de test nog ff naar Patsat gegaan en het probleem is opgelost. Harstikke bedankt voor de moeite en prettig weekend gewenst,

groet van de Satrat

ik heb de windows update gedaan (helaas zelfde probleem)
ik heb spybot gedaan (helaas zelfde probleem)

er is een runtime-fout opgetreden
wilt u beginnen met fout opsporing?

regel:188
fout:tekenreeks constante is niet afgesloten.
ja nee

als ik op ja klik,

zelfde melding met regel 188 fout opject wordt verwacht
ja nee

daarna blijft de laatste fout terug komen?

of ik nu op ja of nee klik geen verandering
als ik snel op "ik acepteer de overeenkomst"klik kom ik wel op het forum?

gebruik de link www.duckfiles.org

Ok Apkay...ik had precies hetzelfde....Doe maar ff dat wat vriend ThaFreak zegt in de posting hierboven en je probleem is opgelost.

suc6....

de Strat

Hmmz.. lijkt me dat jullie op een of andere manier dan java niet of niet goed geinstalleerd hebben.
Ik zou java VM eens installeren, liefst die van windows (ja die is nog wel te krijgen hier en daar), dan hoef je die foutopsporing niet uit te schakelen en zal de rest ook beter werken denkelijk.

bedankt black tiger....wl je nog ff zeggen waar ik het beste Java vm kan downloaden??? Het kan best zijn dat je gelijk hebt dat java niet goed werkt, ik heb nl wat met het register zitten expirimenteren en heb wellicht een foutje gemaakt!!!!Daar blijven we nu maar van af. Groet van de

Satrat

de oplossing van the freak gedaan en nu is het inderdaad weg.
logies natuurlijk de instelling zegt het al.
java probleem zou best eens kunnen,heb nog nooit een apart java programma op xp gezet,omdat ik deze melding nog nooit eerder
tegengekomen ben.

Het kan java, shockwave of flash zijn. Dat zijn de dingen waar veel sites gebruik van maken.

Ik moet wel even eerlijk vermelden dat ik niet volledig geweest ben. Aangezien de optie die je uitschakelt "Foutopsporing in scripts uitschakelen!" betreft, kan het dus even zo vrolijk zijn dat er in het script op de site die je bezoekt fouten zitten.
Zal echt niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd, dit kom ik soms nog wel eens tegen op sites van grote bedrijven zelfs.

Het hoeft dus niet specifiek aan je eigen systeem te liggen en kan dus ook aan betreffende website liggen.

Maar het kan dus ook mogelijk zijn dat java niet of onvolledig geinstalleerd is of een van die andere twee.
Als je machine iets moet laden wat ie niet kan vinden of hij maar half laden kan, dan kunnen deze foutmeldingen ook optreden.

Dat wilde ik eerlijkheidshalve nog even toevoegen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan