Er is niets speciaals anders met het duckforum hoor. En als er iets staat van "an online update will do..." dan lijkt het me verstandig toch maar eens windowsupdate te draaien.
Nja, en als men geen SP1 geinstalleerd heeft omdat men met een illegale key draait, dan toch maar even zorgen dat je de omzeiltechnieken gebruikt zodat je toch alle updates kunt downen.
Zelf werk ik hier ook met windows XP zoals vele anderen en niet 1 probleem met de Ducksite en ook niet met een andere site.
Jammer dat er geen errornummer komt dan zou je iets kunnen zien, staat er geen knopje "details" waar je op kunt klikken?
Verder zou ik toch eens spybot draaien. Downloaden, installeren, EERST updaten en dan draaien, die vind vaak toch nog meer dan ad-aware.
Het is me niet bekend of ad-aware deze optie ook heeft, maar na het scannen kun je bij Spybot aangeven of ie bij een nieuwe start ook moet scannen. Doe je dan JA, en start opnieuw op, houdt ie het laden van allerlei files tegen en gaat ie eerst scannen. Dan weer het zoekvenster openen, wat nog naar boven komt aanklikken en dan "repareer problemen".
Er bestaan namelijk spyware zaken die zich meteen in gebruik nemen, en daarmee in het geheugen nestelen.
Je kunt die niet deleten, want zou je dat handmatig doen zou windows zeggen dat het bestand in gebruik is. Een geopend bestand krijg je in windows niet weg.
Maar als je hem dus weg kunt halen voordat ie start, dan lukt dat wel, Spybot heeft dus die optie.
Anyway, kan geen kwaad om die ook eens te proberen.
Zonder verder foutnummer kan ik je niet helpen, je kunt de tip van directx opnieuw installeren eens proberen, kan zelfs ook een videokaart driver veroorzaken dus als je pas je driver van de grafische kaart vervangen hebt (of je grafische kaart zelf) is dat ook een mogelijkheid, hoe raar het ook klinkt.
En zo zijn er nog -tig mogelijkheden.