Rupert Murdoch lijkt op weg naar wereldwijde interactieve televisie

Big-Henk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.324
Waarderingsscore
25
Punten
38
Leeftijd
62
Mediagigant Rupert Murdoch heeft in december 2003 de controle over DirecTV overgenomen. DirecTV heeft ongeveer 12,6 miljoen klanten (16% aandeel in pay tv), en Murdoch wil voor 2010 groeien naar 20 miljoen. Amerikaanse kabelexploitanten hebben de laatste tijd flink geinvesteerd in verbetering van de snelheid en bieden inmiddels combinatiepakketten internet met tv en telefoon aan. Het grote voordeel van DirecTV is echter Personal Video Recorder, waarmee kijkers een eigen aanbod kunnen samenstellen. Daarnaast kunnen klanten van DirecTV reclames overslaan en een grote hoeveelheid on-demand content, zoals sport, films en tv-shows, opslaan. Tevens biedt DirecTV interactieve services, zoals een eigen online krant, beschikking over additionele camera`s bij sportwedstrijden en de mogelijkheid om live te stemmen, bijvoorbeeld tijdens Idols. Murdoch hoopt DirecTV te integreren met het Latijns-Amerikaanse DirecTV (1,5 miljoen klanten) en zijn Latijns-Amerikaanse Sky satellite (1,7 miljoen klanten). Daarnaast zou hij plannen hebben om de diensten te integreren met het Britse BSkyB en het Aziatische Star. Global interactieve televisie lijkt dan een feit.

Bron: Economist, The
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan