Russische kanalen

K

kielliger

Hallo. Ben net nieuw hier en helemaal niet thuis in het satellite gebeuren. Nu heb ik sinds kort mijn Russische vriendin en haar twee kinderen naar Nederland gehaald, maar zij missen de Russische TV enorm.

Nu ben ik dus op zoek naar de juiste Satelliet set om de kanalen te ontvangen.

Heb al wel het een en ander gevonden op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij vertellen op welke satelliet (en) ik het beste kan afstellen om de beste kanalen te ontvangen. Het liefst die uitzendingen die bijvoorbeeld ook in Moskou worden uitgezonden. Op het verlanglijstje staan:

TNT

STS

SportTV

Wie helpt mij uit de Russische brand?

Welke schotel kan ik dan het beste aanschaffen en welke receiver / lnb ?

Alvast bedankt.

Marcel

Op deze site kun je er wat informatie over vinden.

Er zijn een aantal Free to Air (geen decoder nodig dus) en ook gecodeerde kanalen te ontvangen, er staat ook beschreven wat er te ontvangen is alhoewel ik niet zeker weet of dat nog up to date is maar vermoedelijk wel.

Voor hotbird heb je geen grote schotel nodig, voor Sirius wellicht iets groter maar met een 80cm zou alles goed moeten lukken.

Een universele voor digitale ontvangst geschikte LNB en als je de betaalpakketten wilt een ontvanger die Viaccess aan kan, misschien is het in dat geval het beste om te kijken naar een ontvanger met zogenaamde Common Interface sloten, daar kun je modules in stoppen waar de kaart in kan en op die manier kun je meerdere coderingen aan.

Sommige goedkopere ontvangers zoals @sat9500, Xtreme etc. hebben een ingebouwd zogenaamd UCAS slot. Daar kan rechtstreeks een smartcard in en deze kunnen meerdere coderingssystemen aan, dat scheelt dan ook weer in de prijs van eventueel aan te schaffen modules.

Beide systemen zijn ook geschikt om er een draaibaar systeem van te maken.

Het zijn alvast wat tips, wellicht dat anderen hierop nog aanvullingen kunnen geven.

Hoi Black Tiger.

Bedankt alavst voor de tips. Had die informatie inderdaad ook al gevonden op internet. Het gaat hier niet specifiek om kanalen uit Rusland, maar Russisch sprekende of gelijkende talen. De STS zender zit daar helaas niet op. Heb ik wel gevonden op de Express AM22 53'E. Weet alleen niet of dat wel te ontvangen is in Nederland. Geloof dat het bij 45' wel een beetje ophoudt, toch?

Mooi zou zijn als ik zowel de Hotbird als de Serius zou kunnen waarnemen via 1 schotel. Er zijn denk ik geen dubbele LNB's te koop met verloop van 8'. Zou ik dan met twee losse LNB's moeten gaan werken, of is een draaibaar systeem dan beter?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Sommige mensen kunnen tot 65 graden kijken, alleen weet ik niet of dat nu oost of west was. En dan zul je ook wel een grote schotel moeten hebben dus bijv. 1.20m of 1.50m.

Hotbird en Sirius via 1 schotel is mogelijk. Het geeft zich tegenwoordig een soort schotels die iets vlakker zijn maar een beetje bol lopen. Ik ben de naam even kwijt, maar ze zijn in elk geval veel goedkoper dan de Wavefrontier (voor 8-16 lnb's). Op de door mij bedoelde schotels kun je 3 lnb's plaatsen, vaak ook nog wel 4.

Je hebt dan Astra, Hotbird en Sirius op 1 schotel hangen met een diseqc switch er tussen, dat werkt als een trein.

Met een draaibaar systeem heb je iets meer aangezien je dan ook tussenliggende satelliten, bijv. 16 oost kunt vangen en andere satellieten, maar dan zou je eerst moeten kijken wat daar op zit of het ook interessant genoeg voor je is. De meesten hebben Italiaanse en Arabische zenders er op zitten.

Doch als het je alleen om deze 3 satellieten gaat, zou ik geen draaibaar nemen maar zo'n vaste opstelling met 3 lnb's en een diseqc switch.

Een collega hier kan vast zeggen hoe die schotels heten, ik dacht dat ze van Visiosat waren, maar weet het niet meer zeker. Als ik er aan denk zoek ik het nog voor je op.

Ik kan tot 75 graden oost kijken!

Maar het enige wat je daar vind, zijn wat ling-pli-pong kanalen, analoog ongecodeerd.

Gewoon met een 80cm Hirshmann en een .7db Philips LNB.

(wel de schotel op 10 meter hoogte en boven alles uitkijkend!)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan