SAB Explorer hulp

M

Marco64

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe ontvanger moeten aanschaffen. Ik heb gekozen voor bovengenoemde ontvanger omdat ik 2 kaarten gebruik t.w. Canaal Digitaal en een Viaccesskaart voor MaxTV (abbonnee tv uit Roemenie).

Ik heb de Canaal Dig. kanalen zonder problemen gevonden en geinstalleerd maar de kanalen van MaxTV niet. De ontvanger leest de kaart want ik kan in het menu subscriptions zien tot wanneer mijn abbonnement loopt, tot zover ok. De ontvanger staat op Sirius 4,8E. MaxTV gebruikt 12.149 H - 27500 - 3/4.

Als ik dit in het TP menu invoer vind de ontvanger geen kanalen althans niet die van MaxTV. Wat doe ik fout ?? Graag hulp en of suggesties.

alvast hartelijk dank !!!

Als hij geen kanalen vind op Sirius maar andere kanalen op die freqentie dan denk ik toch dat je niet op Sirius 2 staat maar op een andere sateliet.

De Astra kanalen heb je van CDS dus hoe ga je naar Sirius heb je een motor op je schotel staan???

En post het rijtje kanalen eens misschien is er achter te komen op welke sateliet je dan zit.

Overigens heeft Max TV twee transponders op de Sirius 2 dat zijn:

12149 H 27500

12341 H 27500 :applaus:

De kanalen die ik heb op 12149 zijn o.a. Premiere Austr. (gecodeerd), Tier.TV, PFH, Yavido Clips. Ik heb de 12341 nu ook ingevoerd en krijg daarop o.a. RTL 4,5,7 en 8, Private Spice, Discovery, Animal Planet.

Totaal als ik alleen dus deze 2 transpoders selekteer heb ik 23 kanalen, maar niks van MaxTV. Verdere hulp is dus welkom :)

Daar was ik al bang voor Marco, de zenders staan gewoon op de Astra 1 sateliet op 19.2 oost, te controle kun je het nakijken bij,

http://nl.kingofsat.net/tv-19.2E.php

Je zit op Astra 1 19.2 oost en je wilt naar Sirius op 4.2 oost dat zijn twee verschillende satelieten op totaal andere freqenties zoals je ziet

Daar zit nog al een stuk tussen als je voor de schotel staat moet je een heel eind naar links om de Sirius te vinden, het is te doen met een disqmotor of er een beugel bestaat om op één schotel in een vaste positie Astra 1 en Sirius te krijgen met twee lnb's en een disqswitch vermoedelijk gaat dat ook wel lukken als de schotel groot genoeg is 60 cm schotel is veels te klein.

Ga eens kijken op Kingofsat en zoek de Sirius onder op die site en kvertel meer over je schotel maat eventueel motor of hoeveel lnb's.

Het vreemde is dat ik op mijn oude ontvanger zonder problemen alle kanalen van zowel Canaal Digitaal (Astra) als MaxTV (Sirius) kon ontvangen, middels diseq.

Om nu zeker te zijn dat ik kon zien welke kanalen ik vond op mijn nieuwe ontvanger

op Sirius heb ik alle kanalen van Astra gewist en de LNBpower voor de Astra LNB

uitgezet om te zorgen dat astra niet "gezien"wordt.

Ik heb dus meerdere LNB's voor zowel Astra als Sirius....

Dit betekent dus dat je de DiSEqC niet correct hebt ingesteld.

Je hebt een nieuwe ontvanger moeten aanschaffen.

Waarom ?

Is die oude defect geraakt en doet ie nu helemaal niks meer ?

Anders kun je namelijk daar even in het menu gaan kijken hoe de instellingen daar staan.

Dat lijkt me de meest eenvoudige weg om achter de juiste instellingen voor jouw antenne installatie te komen.

Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat je DiSEcQ switch defect is (is dat dan de reden dat je een nieuwe ontvanger gehaald hebt ?), dus probeer eens je ontvanger rechtstreeks op de betreffende sirius LNB aan te sluiten.

Zoals aart al aangaf, de meer informatie er van jou afkomt, des te beter ons antwoord zal overeenstemmen met jouw probleem.

Ik ben er inmiddels achter dat het een DiseqC instellingsprobleem is. Mijn oude receiver is "gestorven" dus kan ik daar die settings niet meer zien. Als ik DiseqC 1.0 aanzet krijg ik de mogelijkheid "committed" te kiezen: geen,1,2,3,4 enz.

Ik moet dus uitzoeken voor welke satelliet welke waarde de juiste is... korrekt ?? :)

Dat is juist, maar het is ook nog van belang welke versie van DiSEqC je switch is.

Daarbij gaat het dan om 1.0, 1.2, 2.0 of hoger (maar die laatste zal wel niet...).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan