SACD kopieeren

S

satbird

heeft er iemand ervaring met het kopieeren van SACD , en met welke progjes?
ben benieuwd of iemand dit al heeft geprobeerd.

grtz satbird

Nooi van gehoord. Wat is een SACD?
Ohja, heb hem gelijk maar even in het juiste forum gepleurd.

Rather than simply offering improvements in the sampling frequency or level of quantization, Super Audio CD represents a revolution in the way digital data is recorded and played back. With Super Audio CD, sound signals are converted using Direct Stream Digital (DSD) technology, a whole new approach to digital recording.

http://www.sonymusic.com/sacd/

Super Audio CD dus.

Super Audio CD

Dit gaat bijna zeker de normale CD vervangen.
Is op dit moment niet te kopieren.
Is een ontwikkelijng van Philips en Sony.
Geluidskwaliteit is op High End Niveau.
Dus niet geschikt voor een setje van Megapool en consorten.
Qua geluidskwaliteit overtreft dit ook DVD audio.

Hardstikke mooi, nu nog een paar speakers die het weer kunnen geven, Beolab 5 van B@O rechtstreeks aansturen met een CD speler die sacd kan afspelen, kosten 7500 ? per speaker

Ze vinden ook steeds weer wat nieuws uit he.:)

Bedankt voor de antwoorden mensen!

wat ik zelf eraan mooi vindt is dat het gewoon als 5.1 of hoger kan worden weergegeven .

bijvoorbeeld: het nummer van pink floyd "money" super hoe het geluid je van elke hoek zegmaar belaagd, want zo geweldig klinkt het.
en voor de prijs hoef je het niet te laten de sacd is net zo duur als een normale cd , vaak worden ze als hybride cd verkocht.

maar jammer dat er nog geen kopieer programma voor is.

grtz satbird

SACD is tervanging van het geluid van een LP.

Een LP heeft een volledig geluidsspectrum, wat een CD niet heeft, deze wordt afgekapt dacht ik op 22KHZ, waardoor het wat "blikkerig" klinkt tov de LP.

Met SACD, wat hogere tonen laat horen dan 22 KHZ , ik dacht tot 100KHZ en hierdoor wordt dit weer gecompenseerd.

Hier uit volgt, dat je jaren voor de gek bent gehouden.

Hedendaagse technieken zoals 5.1 kunnen het alleen wat aantrekkelijker maken, maar "verknoeien" eigenlijk de originele opnames, toen hadden ze geen 5.1, etc....

Het blijft wel leuk hoe ze nog steeds de ouwe koeien proberen uit te melken, wat er tegenwoordig wordt geproduceerd is alleen maar voor de "huppelkutjes".

@dorpsgek

Als je niet weet waar je over praat geef dan geen commentaar.
Een platenspeler komt niet boven de 16khz uit en een cd speler wordt bij 20khz afgekapt om de simpele reden dat als je 10 jaar bent 20khz mischien kunt horen,maar boven de 20 jaar hoor je nog maar tussen de 16-18 khz.

En wat betreft SACD die gaat het helemaal niet maken,niks anders dan problemen.
Zelfs met philips dvd-sacd speler,of het apparaat slaat op tilt of hij kan de sacd niet lezen.
Wij hebben ook genoeg problemen met nieuwe cd's/dvd's die door veel dvd of cd spelers niet spelen of apparaten op tilt laten slaan.
Dit komt vooral door de nieuwe beveiligingen die steeds een aanpassing van de cd/dvd-mechanieken vereist.

En dan heb ik het niet over apparaten van 100,- maar van 1250,- tot 3000,-

Fabrikanten gaan veel te ver met hun beveiliging van hun cd's/dvd's
Mensen die legaal een cd/dvd kopen zijn daar de dupen van en worden gedwongen om een illegaal kopie te gebruiken(en de originelen terug naar de winkel brengen)

Hmmmmmmmmmmmmmm, da's vreemd.

Voor de zekerheid toch maar even wezen kijken in mijn bookmarks en jawel hoor daar is die weer :)

http://www.breem.nl/fldtechniek/pgadda.htm

LP, analoog 20 - 20.00Hz, mogelijk tot over 50 kHz

Digitaal 20 - 20.00Hz

Bij LP alleen met zeer goede apparatuur.
Bij CD met vrijwel alle apparaten.

Komt het toch nog uit dat je een tijdje hebt gewerkt in een geluidsstudio.

Hedendaagse technieken zoals 5.1 kunnen het alleen wat aantrekkelijker maken, maar "verknoeien" eigenlijk de originele opnames, toen hadden ze geen 5.1, etc....

Ben ik het niet mee eens, toen werden de opname's ook al op 8 sporen of meer opgenomen, bijne elk muziek instrument had zo z'n eigen spoor, kan je nu met 5.1/ 6.1 toch hele leuke dingen mee doen.

wat er tegenwoordig wordt geproduceerd is alleen maar voor de "huppelkutjes".

Ook een beetje flauwe opmerking, was toen ook niet anders en elke generatie heeft recht op zijn eigen muziek.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan