Sammy vindt Astra niet meer

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Ik moet eens leren overal af te blijven:)

Ik had tot gisteren een draaibaar setje, Sammy 9500 VIACI met een Stab HH120.
Ik heb de Sammy uitgezet (op astra1) en er een Xtreme aangehangen. Vandaag gespeeld met die Xtreem (uitgezet op Astra1). En vanavond de Sammy weer terug.
Alle satelieten werken, behalve Astra1!
Het viel me wel op dat de schotel direct begon te draaien toen ik de sammy aanzette, terwijl alles al op astra stond!
Wat ik ook probeer, noppes. Ik heb Hispa, sirius, en hotbird zonder problemen, maar het lijkt wel of de schotel niet ver genoeg naar het oosten draait. (ik vindt het even te donker en nat om nu op het dak te gaan kijken.)
Ik heb de limieten verwijdert in de installer mode, stab gereset ook via de installer mode. Satelieten herberekend...
Ik weet het even niet meer.
Iemand suggesties?

Bedankt alvast.

Grtz Hangslot

Wat je zou kunnen doen:

HB zender in sammy opzoeken en als je beeld hebt dan naaar instellingen. Kies Astra en dan handmatig je schotel naar Astra laten draaien. Als je beeld krijgt dan locken die handel.

Heb je overigens wel beeld op Astra 2? Zo ja dan moet je Astra 1 ook kunnen pakken.

Yes het werkt weer,

Zoals je aangaf, ben ik gaan kijken op Astra2, geen problemen. Daarna weer naar Astra1, maar de schotel ging toen helemaal niet draaien.
Vervolgens weer naar HB, gewoon beeld!
Wat bleek nu, de stab draaide naar Astra2 in plaats van Astra1.
Hoe het komt weet ik ook niet, handmatig (met de ab dus) naar Astra1 gedraaid, positie opgeslagen, en beeld!

Ik snap het niet, maar het werkt wel.........

In elk geval bedankt voor de hint.

Grtz Hangslot

Vermoedelijk is er dit gebeurd. De Samsung heeft de ASTRA 1 setting kwijt geraakt door de tuner wisseling.

Doordat je daarna een Astra 1 zender ingaf en de Samsung dit niet meer kende gaat de Rotor Automatisch naar de zender die geprogrammeerd is onder

Menu -->System setup -->time and timer menu.

Vermoedelijk staat daar een Astra 2 kanaal omdat je Astra 2 als eerste hebt ingelezen.

hmmm,

Zou kunnen maar Astra 1 stond wel degelijk als eerste geprogd.
Er stond zelfs geeneen kanaal van Astra 2 in mijn settinglijst.

Anyway, het werkt weer.

Verder met belangrijker dingen;) en bedankt voor het meedenken!

Grtz Hangslot

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan