• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Samsung Galaxy S II ----->Whatsapp?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Vraagje, ik ben in de wereld van de smartphones helemaal nieuw dus weet er niks van. :stupid:

Nou ben ik dus opzoek naar een leuke smartphone en de galaxy II lijkt me wel wat.

Maar wat is er een verschil in abonnementen, je ziet door de bomen het bos niet.

Ik zie dus bijvoorbeeld het volgende:

Abonnement:
[Bel+SMS+Web Vaak 37,50 2 jaar]
U krijgt: 90 min
+ Onbeperkt SMS en MMS
+ Mobiel internet 500 MB (7.2 Mb/s )

En dan het eerste jaar 50% korting.

Maar de 1 rekent weer een leasebedrag voor het toestel de ander zit weer hoger met het maandbedrag, en ga zomaar door.

Nou weet ik dus ook niets van dat whatsapp af, het kan op een smartphone dat weet ik, maar is dat dan nog steeds gratis? Want ik zie ook aanbieders die zeggen dat er gratis onbeperkt Whatsapp/Twitter en Facebook bijzit.

Kortom ik weet gewoon even niet wat het beste en betaalbare abonnement is.

Misschien dat iemand hier een tip heeft, want ik wil toch een beetje in de buurt van een 30 euro blijven.

Whatsapp kan niet op elke smartphone. Wel op Android en iPhone en volgens mij ook windows Phone, maar niet op Bada OS waar enkele Samsung toestellen op werken (gelukkig niet allemaal).

Ik ben al lang een prijs vergelijk aan het maken. De Samsung SII heeft nu al een slechtere naam als zijn voorganger de Samsung Galaxy S (i9000).
Als je toch voor dat soort hoog abonnementsgeld gaat kijken, zou ik gaan kijken voor een iPhone 4 of 4s.

Whatsapp is op Android dacht ik gratis, voor iPhone kost het iets van 1 of 2 euro eenmalig dus dat hoeft de pret niet te drukken

Aanbiedingen verschillen echter veel. Er is nu iemand die de iPhone 3GS aanbiedt met een abonnement van 17,50 dacht ik. Gsmtopdeal vraagt er 22,50 voor.
Het blijft altijd kijken en vergelijken maar ik zou voor een iPhone 4(s) gaan.

Of je moet eens met TheWizzard babbelen, die heeft Chinese modellen in gebruik met Android die ook erg goed blijken te werken.
Dan kun je een sim-only abonnementje erbij nemen met internet ofzo.

Het blijft altijd lastig en denk er aan dat over het algemeen KPN altijd de minst voordelige is en met name T-Mobile en soms Vodafone de interessantste aanbiedingen hebben.

BT, ik ben intussen al gesteld, na gebruik gemaakt te hebben van de chatfunctie waar je een stuk wijzer van wordt bij bijvoorbeeld Hi, hebben we gekozen voor een Samsung Galaxy Ace, een leuk toestel met alle mogelijkheden, en ik heb er onbeperkt sms en 1000mb internet bijgenomen, en en 75 min bellen, kost me nu 2 euro en na 6 mnd 32...

Is heel wat maar ach we zien wel of ze er plezier van heeft, want is een nog een verjaardagskadootje van de jongste hier. ;)

Das een lastige, aanbieders zat voor dat geld.
Als ik even bij mij kijk, zelf heb ik een iPhone 4( geen s), mijn dochter een Samsung Galaxy S2,m'n mijn zoon een Samsung Galaxy S3.
Persoonlijk ga ik nog steeds voor mijn iPhone, maar dat komt toch ook wel omdat ik weet hoe hij werkt. Kijk ik puur na de mogelijkheden en het beeld van video opnames, is die S3 superieur. De S2 is echt wel de mindere van de 3 telefoons.
Whatsapp doen ze allemaal perfect. Nadeel van de S3, hij is wel erg groot, nadeel van de iPhone, hij Is wel erg klein(!). Kortom, het is een erg persoonlijke keus.
Heb je de middelen, ga voor een S3 of een iPhone. Ik wacht in ieder geval op de iphone5.

Oeps, je was me voor!

nadeel van de iPhone, hij Is wel erg klein(!).
Pardon? De iPhone was een van de grootsten die uitgekomen is, al met de iPhone 3.
De nieuwe Samsungs zijn wel groter en Nokia misschien ook, maar vergeleken met de meeste telefoons waaronder ook de zo populaire HTC's en andere Samsung Galaxy S, zijn die andere toestellen allemaal behoorlijk klein te noemen met 2,8 en 3" scherm. De iPhone's hebben 3,5".
Alleen dus de Samsung Galaxy S modellen hebben 4" (en sommige Nokia's) en zijn daarmee relatief groot te noemen. De Samsung Wave is zelfs met zijn 3.3" nog kleiner.

Dus om de iPhone als "wel erg klein" te betitelen en ook nog met uitroepteken vind ik wel erg ver naast de waarheid liggen, gezien die opmerking alleen in een vergelijk met de S serie toepasselijk is.

@Freggel1: Galaxy Ace is een leuk toestelletje, wel klein, maar wel goed.

Samsung Ace heeft mijn vrouw ook, ikzelf heb de samsung S
Samsung Ace heeft enkel nadelen of dat hinderlijk is??? zo heeft deze geen frontcamera dus je kunt niet video chatten, daarentegen is de Ace erg handzaam ligt lekker in de hand en heeft een rubberized achterkant.

De samsung S is groter heeft een gladdere behuizing en vliegt zo uit je hand.
Op de samsung S heb ik de hele zooi van Samsung eraf gemieterd en heb een alternatieve firmware opgezet CYANOGENMOD 9 deze emuleert de Android 4.04 en onlangs is versie 10 uitgebracht en die emuleert de android 4.1 versie. (jelly Bean) maar daar wacht ik nog even mee tot de kinderziketes eruit zijn.

mijn versie CM 9 loopt fantastisch zeer snel en zonder enig gehaper nooit uitvallen of vastlopen en ik kan alle apps er afpleuren die ik niet nodig heb. Kortom een beauty van een toestelleke nu. met deze alternatieve firmware doet ie niet onder voor de S2 .
Mijn dochter heeft een iphone 4S zeer robuust en zeer betrouwbaar en zeer zwaar.

Maar een geluidje erin en een kwaliteit camera wauwwwwwww mijn volgende mobiel wordt een iphone , wat een beest ..............
Ow ja je kunt met alle drie ook bellen , whats appen , word feud, drawsome ,word on en nog een paar 100.000 andere apps.

je wordt ermee bedolven zoveel keus er is en de meeste gratis of via spotnet .

Black Tiger;223549 zei:
Dus om de iPhone als "wel erg klein" te betitelen en ook nog met uitroepteken vind ik wel erg ver naast de waarheid liggen

Je hebt helemaal gelijk, echter ik vergelijk alleen de telefoons in ons gezinnetje, en dan is de mijn IPhone4 vergeleken met de Samsung Galaxy S3 wel erg klein.

Neemt niet weg dat mijn volgende telefoon gewoon weer een iPhone wordt!

ik heb kpn toestel is gratis abonement kost 76 euro maar eerste 9 maanden 50% korting dus 38 euro maar na 3 maanden kan ik dat veranderen naar 30 euro en dan krijg ik daar 6 maanden 50% korting op dus 15 euro en na 9 maanden ga ik dan 30 euro betalen abonement loopt 2 jaar dus nog 15 maanden 30 euro
gr frans

Ik heb de htc geweldig toestel alleen vodafone is een k*t provider slechte verbinding met name zuiden van het land met telfort nooit geen probs en kpn ook niet dus ik stap weer over op hi of telfort heb gelukkig jaar abonnement.

@Hangslot: Ja als je hem alleen vergelijkt met die Samsung S modellen, dan is ie inderdaad klein.:)

The Matrix zei:
De samsung S is groter heeft een gladdere behuizing en vliegt zo uit je hand.
Heb ik geen last van. Al die wat grotere toestellen voorzie ik van zo'n beschermhoesje. Nja, eigenlijk geen hoesje maar zo'n soortement van rubberen omhulsel wat je om de achterkant doet.
Scheelt ook met vallen. Had ik voor de iPhone, heb ik voor de Samsung Wave en zal ik ook voor andere modellen nemen. Tevens ook zo'n screenprotector.

Black Tiger;223536 zei:
Of je moet eens met TheWizzard babbelen, die heeft Chinese modellen in gebruik met Android die ook erg goed blijken te werken.
Dan kun je een sim-only abonnementje erbij nemen met internet ofzo.

Misschien dat dit een keer iets voor mij is, maar de Galaxy Ace is hier intussen al een paar dagen in gebruik, ik wist een paar dagen helemaal niets van dit soort gsm's, maar het leert erg snel, :biggrin:

Leuk speelgoed.

Ik heb al veel Iphone's versleten :) eerst de 3 toen de 3 gs en nu de Iphone 4.
Een beter toestel ben ik nog niet tegen gekomen, maar ben dan ook wel een Ifreak :).
IBook
Imac
Ipad
Iphone
Ipod
AppleTV2

Beetje freak dus.

Aan mijn lijf geen Iphone of dergelijke ik zweer bij Android.
Ehhhhh waarom nou het is opensource en daar hou ik wel van al dat geknoei met die apple zooi overal moet je voor betalen dat heb je met android niet.

Nou hoef ik ook geen apple.
Alleen al vanwege de overhypte toestanden.
Maar ook bij Android krijg je het niet voor niets.
Zelf ben ik tevreden met de SGS2, en ook met de service van Samsung (zie onderaan).

Bij Android moet je je heel goed beseffen dat je te maken hebt met Google.
Google is je vriend, maar wel eentje die je in de gaten moet houden.
Dat doet Google dus ook met jou, en de reden dat Google met Android in de weer is, heeft niets te maken met hun vriendelijkheid.
Zij willen heel graag alles van je weten.
Want dat is enorm veel geld waard.
Dus besef je goed dat de gratizzz apps, heel vaak bijhouden wat je doet en je zeer zeker altijd van reclame zal voorzien.
Zo sta je Google ook toe om gegevens van je te verzamelen, en heb je een Google account nodig om het ding te kunnen gebruiken.
Dat Google account is ook de standaard oplossing voor bijvoorbeeld mail.
Natuurlijk kun je daar wel omheen door zaken uit te zetten in je telefoon, of door je telefoon eens stevig onder handen te nemen (rooten).
Maar verreweg het grootste aandeel van de gebruikers begint daar niet aan.
En dus nemen die voor lief dat er zoveel mogelijk gegevens verzameld worden door het advertentie programma, maar ook door het systeem zelf.
Google en Apple zijn overigens gelijk wat dat betreft, want ook bij Apple gelden dergelijke voorwaarden die altijd in het nadeel van de gebruiker zijn.
Ik vind dat dat iets is waar je zeker rekening mee moet houden bij het gebruik van zulke toestellen.

Dan de service waar ik het eerder over had.
Die service heb ik nodig gehad, mijn toestel bleek een geheugen probleem te hebben.
Het toestel was een (relatief) goedkope aanbieding via een Nederlandse site.
Op de doos staat Tesco Mobile en daarmee is het een Engels toestel (Tesco is zeg maar de Britse tegenhanger van AH).
Nadat ik het probleem bemerkt had, werd ik doorverwezen naar een mobieltjeszaak hier in de buurt.
Die weigerde het toestel onder garantie in behandeling te nemen omdat het om een "Spaanse ofzo" versie ging, was aan de IMEI te zien, en vertelde me dat ze wel wat wilden "proberen" voor ? 25,-.
Proberen betekent dat er niets gegarandeerd word, ik het toestel dagen kwijt zou zijn, en dat ik dat geld dus sowieso kwijt zou zijn.
Aangezien ik dat proberen zelf ook al had gedaan (namelijk met ODIN een update erop zetten / resetten ) en dat was niet de oplossing.
In die winkel zien ze mij dus nooit meer terug.
Vervolgens opsturen aan het reparatie adres van Samsung in Nederland.
Binnen een week (maandag de deur uit, volgende maandag weer in de handen), ding hersteld (board vervangen) onder garantie.
Helemaal niets op aan te merken dus.

Ik ken ook wat apple mensen en die zijn er uiteraard zeer tevreden over.

Het punt bij apple is dat alles zeer doordacht is en ook uitgeprobeerd op zijn funktionaliteit en betrouwbaarheid.
Het is gewoon mooi, gaaf en funktioneel en heeft stijl.
Iedereen die apple produkten koopt doet dat vrijwillig maar ook uit overtuiging en wie dat niet wil doet het gewoon niet, zo simpel is dat.
Ik vind het persoonlijk ook mooi spul.

Wat mobieltjes betreft heb ik een paar jaar terug eentje gekocht omdat ik bereikbaar moest zijn.
Ik kocht toen een nokia omdat ik dacht dat die wel goed waren maar dat viel zwaar tegen.
Ik heb nog nooit zo'n lomp ding gezien qua gebruik en funktionaliteit.
Slecht bedienbare toetsen, een onoverzichtelijk en slecht leesbaar menu waarvan je 95% niet gebruikt.
Iets in het menu zoeken is een langdurig gefriemel, en duurt lang voordat je de funktie gevonden hebt en ze hebben teveel dingen erin willen proppen.
Een komplete ramp wat mij betreft.
Daarbij kwam nog dat het wel een pre-paid is maar je moet elk half jaar opwaarderen met minimaal 10 euro anders vervalt het bel-tegoed, schande!
Dus ik ben voorgoed van nokia genezen.

Grtz.

Iedereen die apple produkten koopt doet dat vrijwillig maar ook uit overtuiging
Lang niet iedereen perse uit overtuiging. Er zijn er ook zat die het doen om "erbij" te horen, anderen doen het omdat het gewoon handig is en goede kwaliteit.

Maar ook bij Android krijg je het niet voor niets.
Er is natuurlijk een verschil tussen niet voor niets en gratis maar bij Android is het wel gratis. Nadeel is dat buiten dat je moet opletten met je privacy, ook de malware sterk aan het opkomen is.
Dat is bij iPhone minder, maar ook daar is de eerste al in de shop geweest.

Om even over Samsung mee te praten kan ik zeggen er zwaar ontevreden over te zijn.
De kwaliteit op zich is goed, maar ik heb een Wave. En die krengen draaien op Bada OS. Daar wordt niets voor gemaakt.
Sterker nog, er werd wel beloofd dat Bada 2.0 zou komen voorjaar 2012. Er zijn er die het wel hebben, maar T-mobile begint er schijnbaar niet aan want ik krijg maar geen Bada via Kies en via een alternatieve weg wil ik het niet hebben. Voor zover ik begrepen heb besluit de provider het via Kies te verdelen.
Degenen die het wel hebben op de eerste Wave versie (die ik ook heb) klagen er genoeg over maar oplossingen ho-maar.
Samsung geeft bij navragen geen commentaar wanneer die update er komt voor mijn toestel en verder loop je dan ook nog tegen het probleem aan dat zowat alle leuke apps die er zijn en nog gemaakt worden voor Bada 2.0 zijn.
En dat voor een toestel wat nog geen jaar oud is! Qua waarde kiepert het ding dan ook compleet naar de hoogte van een paar tientjes en Samsung doet er geen ruk aan.
Een toestel met slechts een paar apps waar je iets mee kunt en wat niet upgradebaar is, dat is te vergelijken met een toestel zonder apps. Hoezo service van Samsung?

Dus ja, ik zou best een Samsung willen, maar dan moet het een Galaxy S type zijn.

V.w.b. Nokia ken ik alleen de oudere dingen en die waren allemaal kwalitatief. Het is dat ik wat leukers wilde met apps en internet anders zat ik nu nog steeds met een uitstekend en zwaar stabiele Nokia 6210i.

Dus tja, wat is nu goed? Een LG? Met windows... LOL!!!:biggrin:

Het wordt hier of weer een iPhone of een Samsung Galaxy S type. En nee geen nieuwe. Ik ga niet nog een keer in de beloftes van fabrikanten trappen.

Voor de liefhebbers van kleine Android telefoontjes.:)

Voor de helderzienden heeft de Aldi ook een bigbutton toestel in de mats.

Wat de galaxy betreft geen frontcamera en dat is jammer, geen video gesprekken mogelijk. net zoals de ACE

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan