Sat-Receiver opnemen op PC !!!

T

Tuurtje

Weet iemand een goede methode om dit te doen.

Mijn idee is om mijn sat-receiver rechtstreeks aan te sluiten op mijn PC zodat ik kan opnemen op mijn PC (scart => s-video)

BEELD + GELUID => via SCART naar S-Video
STUURCOMMANDO'S => SERIEEL

Heeft iemand dit werkend, zou helemaal mooi zijn als de timer functie vanaf de PC kan (aan-uit & kanaalkeuze).

Ga namelijk binnenkort kabel opzeggen en deze zit op mijn gewone videorecorder en kan dan niet meer opnemen.

Vraag:
1 - wat is een goede pci-kaart om beelden binnen te halen (s-video of RGB)
2 - welke software heb je nodig om beelden op te slaan (mpg)

p.s. ik wil dus GEEN DVB kaart in mijn PC maar echt mijn receiver rechtstreeks aansluiten op mijn PC.

Wij hebben op de zaak een aantal goede programmeurs dus ik overweeg om anders zelf wat te maken. Maar eerst moet alles goed verbonden zijn om te testen. En als er al software is die al het een en ander kan dan is het stompzinnig het wiel opnieuw uit te vinden (ChrisTV - iuVCR - PowerVCR - Womble !!!)

Mocht iemand hier al tijd in hebben gestopt, help mij dan vast een stukje op weg

Tuurtje

Waarom neem je geen Pci satkaart?,

Dit werkt hier 100%, met multidec, Ook het opnemen, werkt ook timer gestuurd.

Ook zou je een Dreambox kunnen nemen, en met ftp de bestanden van de hd kunnen halen, en dit direkt op de pc bewerken tot een brandbare file...

GR Fred.

Daarvoor is er Lirc en WinLirc.
De hardware die ervoor nodig is, is een 9 polige sub d connector (seriele stekker), een weerstandje, een IR LED, en een kapje voor het stekkertje waarin het geheel word weggewerkt.
Het zal wel even zoeken zijn naar de juiste commando's voor winLirc, maar daarna kun je met de computer gewoon je receiver, video, tv, stereo (noem maar op...) bedienen met je computer.
Ook complete macro's (een serie voorgeprogrammeerde commando's achter elkaar) versturen, zodat je een timer functie in je computer kunt maken.

Gewoon heel ff googlen, en je krijgt een schat aan informatie binnen.

Fred welke DVB-Sat-kaart heb jij in jouw PC.

Ik heb namelijk de Visiosat met 3 koppen, en heb altijd begrepen dat die Sat-kaarten daar niet mee overweg kunnen.

- Welke CAM kun je in die DVB-Sat-Kaart stoppen en welke heb jij dan
- Is de software die daarbij hoort een beetje makkelijk zodat mijn vrouwtje ook nog wat kan opnemen.

Alvast bedankt Tuurtje

Waarschijnlijk komt dat verhaal door de ietwat problematische ondersteuning van DiSeCQ door de hardware op de kaart.
Dat heeft dan met DiSeCQ motoren te maken, en veel minder met switches zoals je die gebruikt met een bi-of tri sattelite.
Die motoren vragen namelijk wat meer stroom om te kunnen draaien, en die is schijnbaar niet helemaal aanwezig.
In ieder geval is de kans groot dat daarmee de chip die de voedingsspanning voor de LNB kapot gaat wanneer die een motor moet aansturen.

Een switch veroorzaakt nauwelijks een grotere stroomopname uit de onvanger omdat er niets werkelijk hoeft te bewegen.

De Pinnacle DC10 pci kaart hier stop je een videosignaal
in en captured dit naar avi (lekker groot dus) en dit kun
je met de bijgeleverde software Studio8 omzetten naar
Mpeg2 om er een Svcd of Dvd....van te maken...

Grtz

Originally posted by Tuurtje
Weet iemand een goede methode om dit te doen.

Mijn idee is om mijn sat-receiver rechtstreeks aan te sluiten op mijn PC zodat ik kan opnemen op mijn PC (scart => s-video)

BEELD + GELUID => via SCART naar S-Video
STUURCOMMANDO'S => SERIEEL

Heeft iemand dit werkend, zou helemaal mooi zijn als de timer functie vanaf de PC kan (aan-uit & kanaalkeuze).

Ga namelijk binnenkort kabel opzeggen en deze zit op mijn gewone videorecorder en kan dan niet meer opnemen.

Vraag:
1 - wat is een goede pci-kaart om beelden binnen te halen (s-video of RGB)
2 - welke software heb je nodig om beelden op te slaan (mpg)

p.s. ik wil dus GEEN DVB kaart in mijn PC maar echt mijn receiver rechtstreeks aansluiten op mijn PC.

Wij hebben op de zaak een aantal goede programmeurs dus ik overweeg om anders zelf wat te maken. Maar eerst moet alles goed verbonden zijn om te testen. En als er al software is die al het een en ander kan dan is het stompzinnig het wiel opnieuw uit te vinden (ChrisTV - iuVCR - PowerVCR - Womble !!!)

Mocht iemand hier al tijd in hebben gestopt, help mij dan vast een stukje op weg

Tuurtje

Waarom zo moeilijk Tuur? Je kunt toch gewoon je receiver verbinden met je video door middel van een scart kabel? Of Is dit een domme opmerking?

Lubas

ja, je idee is niet slecht.

Alleen hoe leg ik mijn vrouw uit dat ze en de video moet programmeren en de humax.

Dus mijn idee is om een eenvoudige tool te maken die vanaf je pc de Humax op het goede kanaal zet en die in een zeer goede kwaliteit de beelden op je harddisk zet.

Heb van de boys van TuxonHux een .dll gekregen om de Humax serieel aan te sturen. Nu nog een goed capture pakket eraan hangen.

Groeten Tuurtje

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan